Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:10k allerede ja :) vurderer å stikke til Sverige for å ta service jeg også , men skal undersøke først om det er noe å spare .... Sparer du mye på servicen i Sverige kontra Norge ?
Tror jeg sparer ca. 1.300,- ut fra hvilken pris jeg fikk anslått av Graarud Motor når jeg kjøpte sykkelen. Men skal spørre dem en gang til for å være sikker. Men sparer gjør man nok uansett. Så lenge jeg sparer 500,- eller mer, så anser jeg det som en gratis tur. Blir besparelsen under 500,- så blir det jo et regnestykke. Det er tross alt ca. 30 mil t/r Glava. Halvliter på mila vil gi totalt 15 liter i bensinforbruk som utgjør rundt 200,- Da er ikke dekkslitasje og KM. tatt med. Men med over en 1.000-lapp i besparelse blir det lett valg for meg vertfall...
Elolz skrev:Har du sett pä Stompgrips f.eks? Det er ganske stilig pä enkelte sykler. :-)

Prövesatt forresten en Street Triple 2011 i dag, mä väre beste sittestillingen jeg har prövd i den klassen. :thumleft
Har ikke sett på Stompgrips, men skal vurdere om jeg kanskje finner på noe litt mer elegant som beskyttelse :thumleft

Ja, STreet Triplen sitter jeg veldig riktig på, og det at den virkelig maner til aktiv kjøring gjør turen også morsommere for meg. Min har jo justerbare "rear sets" og da blir sittestillingen enda bedre. I kombinasjon med en Gel sal så blir det bare enda bedre :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Vi er vel bygget forskjellig alle sammen, men personlig liker jeg en sal som ikke er for bred (slik at den gnager på lårene) og som også er litt myk. Jeg følte Street Triplen var perfekt der. Men DU kan jo så klart ha andre behov :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Jepp, sånt varierer selvfølgelig fra person til person, men selve sittestillingen var ihvertfall behagelig og føltes veldig riktig. Triumph føltes generelt som solide sykler, ikke noe plastikkfølelse. :thumleft 3 sylindre virker litt spennende, må få prøvekjørt en snart! :D
Det er nettopp det jeg liker med Street Triplen. Her finnes det ingen overdådige og overflødige detaljer. Men det som finnes er skrudd skikkelig på plass og vekten er lav. Rett og slett en gjennomført sykkel i mine øyne med god lyd og bra drag. Ikke noe rykk og napp. Veldig smooth å kjøre men samtidig bra drag når man vrir på rulla og spesielt når man runder 8.000rpm. Går helt fint å kjøre vanlig samt foreta forbikjøringer fra 4.000rpm. Den drar rent hele veien, men mest spennende er det fra 6.000rpm og oppover mot rødmerkingen.

Demperne er førsteklasses og kan så klart justeres i hue og ræva fremme og bak. Bremsene biter som bare det. Finnes liksom ikke noe å trekke denne sykkelen på. Med justerbare "rear sets" og evt. Gel sal så er man i mål.

Det kommer jo ann på hva man er vant til av motorkraft fra før, men jeg tror kunsten er å bli tilfreds med den sykkelen man har og heller avstå fra fristelsen og prøve noe som er vassere. Man har uansett krefter i bøtter og spann og den drar som sagt rent og pent helt fra bunnen til rødmerkingen. Rett og slett en leken friskas som kan hamle opp med sykler som Kawasaki Z800 og MT09 etc. Samlet sett.

Hovedargumentet for å velge en Street Triple må være den totale opplevelsen. Spesielt med tanke på lekenhet i svinger, god lyd og smooth motor.

Sånn, da fikk jeg reklamert litt for Street Triplen.... Igjen :lol

Får vel så hatten passer nå vil jeg tro, men det er MIN blogg og her skriver jeg hva jeg vil :thumleft :lol

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:
Elolz skrev:Jepp, sånt varierer selvfølgelig fra person til person, men selve sittestillingen var ihvertfall behagelig og føltes veldig riktig. Triumph føltes generelt som solide sykler, ikke noe plastikkfølelse. :thumleft 3 sylindre virker litt spennende, må få prøvekjørt en snart! :D
Det er nettopp det jeg liker med Street Triplen. Her finnes det ingen overdådige og overflødige detaljer. Men det som finnes er skrudd skikkelig på plass og vekten er lav. Rett og slett en gjennomført sykkel i mine øyne med god lyd og bra drag. Ikke noe rykk og napp. Veldig smooth å kjøre men samtidig bra drag når man vrir på rulla og spesielt når man runder 8.000rpm. Går helt fint å kjøre vanlig samt foreta forbikjøringer fra 4.000rpm. Den drar rent hele veien, men mest spennende er det fra 6.000rpm og oppover mot rødmerkingen.

Demperne er førsteklasses og kan så klart justeres i hue og ræva fremme og bak. Bremsene biter som bare det. Finnes liksom ikke noe å trekke denne sykkelen på. Med justerbare "rear sets" og evt. Gel sal så er man i mål.

Det kommer jo ann på hva man er vant til av motorkraft fra før, men jeg tror kunsten er å bli tilfreds med den sykkelen man har og heller avstå fra fristelsen og prøve noe som er vassere. Man har uansett krefter i bøtter og spann og den drar som sagt rent og pent helt fra bunnen til rødmerkingen. Rett og slett en leken friskas som kan hamle opp med sykler som Kawasaki Z800 og MT09 etc. Samlet sett.

Hovedargumentet for å velge en Street Triple må være den totale opplevelsen. Spesielt med tanke på lekenhet i svinger, god lyd og smooth motor.

Sånn, da fikk jeg reklamert litt for Street Triplen.... Igjen :lol

Får vel så hatten passer nå vil jeg tro, men det er MIN blogg og her skriver jeg hva jeg vil :thumleft :lol
Prøv en Tuono :)

neida Street Triple R er en veldig hyggelig sykkel akkurat som herr Bjerknez sier.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har sansen for Tuono'en, men du har vel drevet om din da den var slitsom å kjøre med i tettbebygd strøk/trafikk? Det er nettopp slike ting jeg ikke liker. Cruiseren jeg hadde var forferdelig å kjøre i trafikk med. Rykk og napp hele tiden.

Men at du drar skinnet av pølsa med Tuono'en tviler jeg ikke på. En sykkel jeg satt meget godt på og som føltes riktig. Tøff er den også. Du slår meg også med tanke på lyden :thumleft

Jeg har vel kommet til at grunnet motorkarakteristikken så er nok S1000r eller evt. speed Triple et bedre valg for meg hvis jeg skulle ha behov for mer kubikk. Foreløpig er jeg mer interresert i å lære meg å takle den jeg har. Uerfaren sjafør på en overmotorisert sykkel er ikke bra :-)å

Skal du på Høk til torsdagen forresten?
Nei, jeg vil av naturlige årsaker IKKE prøve sykkelen din :-)å

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Elolz skrev:Jepp, sånt varierer selvfølgelig fra person til person, men selve sittestillingen var ihvertfall behagelig og føltes veldig riktig. Triumph føltes generelt som solide sykler, ikke noe plastikkfølelse. :thumleft 3 sylindre virker litt spennende, må få prøvekjørt en snart! :D
Det er nettopp det jeg liker med Street Triplen. Her finnes det ingen overdådige og overflødige detaljer. Men det som finnes er skrudd skikkelig på plass og vekten er lav. Rett og slett en gjennomført sykkel i mine øyne med god lyd og bra drag. Ikke noe rykk og napp. Veldig smooth å kjøre men samtidig bra drag når man vrir på rulla og spesielt når man runder 8.000rpm. Går helt fint å kjøre vanlig samt foreta forbikjøringer fra 4.000rpm. Den drar rent hele veien, men mest spennende er det fra 6.000rpm og oppover mot rødmerkingen.

Demperne er førsteklasses og kan så klart justeres i hue og ræva fremme og bak. Bremsene biter som bare det. Finnes liksom ikke noe å trekke denne sykkelen på. Med justerbare "rear sets" og evt. Gel sal så er man i mål.

Det kommer jo ann på hva man er vant til av motorkraft fra før, men jeg tror kunsten er å bli tilfreds med den sykkelen man har og heller avstå fra fristelsen og prøve noe som er vassere. Man har uansett krefter i bøtter og spann og den drar som sagt rent og pent helt fra bunnen til rødmerkingen. Rett og slett en leken friskas som kan hamle opp med sykler som Kawasaki Z800 og MT09 etc. Samlet sett.

Hovedargumentet for å velge en Street Triple må være den totale opplevelsen. Spesielt med tanke på lekenhet i svinger, god lyd og smooth motor.

Sånn, da fikk jeg reklamert litt for Street Triplen.... Igjen :lol

Får vel så hatten passer nå vil jeg tro, men det er MIN blogg og her skriver jeg hva jeg vil :thumleft :lol
Jeg er ordløs,tydeligvis svimmel siden jeg sitter å ser på Naked Speed på Discovery der de holder på med et Triumph prosjekt :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Fikk nettopp svar fra Graarud Motor og dem skal ha 3.500,- for 10.000km. service. Det vil si jeg sparer hele 1.200,- på og kjøre 15 mil til Sverige. :thumleft
1.200,- er mye penger så det velger jeg å spare :thumleft

Hovedservice koster i følge Graarud Motor mellom 7.000 - 10.000,-
venter pris fra Eurospoeed her...

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:Fikk nettopp svar fra Graarud Motor og dem skal ha 3.500,- for 10.000km. service. Det vil si jeg sparer hele 1.200,- på og kjøre 15 mil til Sverige. :thumleft
1.200,- er mye penger så det velger jeg å spare :thumleft

Hovedservice koster i følge Graarud Motor mellom 7.000 - 10.000,-
venter pris fra Eurospoeed her...

Jeg forstår det, men tjener vi på det i lengden?
Om alle tenker som deg, så mister vi Graarud og andre forhandlere.
Da står vi der, med skjegget i postkassa.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:Fikk nettopp svar fra Graarud Motor og dem skal ha 3.500,- for 10.000km. service. Det vil si jeg sparer hele 1.200,- på og kjøre 15 mil til Sverige. :thumleft
1.200,- er mye penger så det velger jeg å spare :thumleft

Hovedservice koster i følge Graarud Motor mellom 7.000 - 10.000,-
venter pris fra Eurospoeed her...

Jeg forstår det, men tjener vi på det i lengden?
Om alle tenker som deg, så mister vi Graarud og andre forhandlere.
Da står vi der, med skjegget i postkassa.
I mitt tillfelle så har jeg hovedservice hver 20.000km. Jeg kjører ca. 20.000-30.000km. pr år. Det vil si at jeg ved å å bruke Graarud for en årlig kostnad med tanke på service på ca. 10-15.000,-. La oss si 12.000,- for å ta et tall. Hos Eurospeed kommer det til å koste 2.300,- for vanlig service og jeg anslår ca. en besparelse på minst 3.000,- på hovedservic'en. Da er man oppe i 5.300,- spart pr. år. Har jeg sykkelen i tre år, så sparer jeg da til sammen 15.900,-

Er dette et beløp du vil slenge på disken til Graarud for at han skal bli værende?

Samtidig så sparer jeg MYE penger på og handle dekk hos dekkonline samt legger de om hos Mr.Pitlane. Jeg bytter ca. 2 ganger i året og der blir besparelsen inkludert omlegg på rundt 2.000,- pr. år. Altså 6.000,- til på en tre års periode. Da er man oppe i nesten 22.000,-

La oss si 20.000,- for å ta et rundt tall. Er DU villig til å betale 20.000,- ekstra over en tre års periode for nøyaktig den samme servic'en? La oss si at du ved kjøp av sykkel fikk den 20.000,- rimeligere i Sandefjord enn hos Graarud. Ville du fortsatt kjøpt den hos Graarud for å støtte butikken?

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Du skal slippe å forsvare det helt alene Bjerknez. =; Jeg har samme tankegang til det som du.
Ja jeg har endatil allerede brukt mine 30-40.000 hor Eurospeed de siste 3 årene.

Men hva med utstyr da, som de fleste glatt handler fra nettbutikker i inn og utland :scratch
Å hvorfor handler dere brukte sykkler privat, ja endatil i utlandet :-k
Man tar da inntekt fra butikkene på samme måte der.

Handler jeg i butikk her i landet, prøver jeg å gjøre det hos den butikken jeg er fornøyd med
og som har solgt meg 2 sykkler nå på 3 år, men servicen. Den får Roger :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener det er markedet som styrer. Graarud bør ikke ned på prisnivået til Eurospeed for å beholde meg som kunde, men prisen bør ned på et nivå hvor jeg kan legge inn bekvemlighet med tanke på lang reise samt støtte av Graarud og servicen dem yter i vurderingen. Hadde det kostet rundt 2.700 - 3.000,- hos Graarud så ville jeg vurdert det. Men så lenge besparelsen er såpass stor som den er så sitter det jæ*** langt inne og slenge disse pengene på bordet der. Da kjøper jeg meg heller ett par hansker eller andre ting jeg kanskje kunne trenge.

Jeg mener at de som er i mot meg her og med hånden på hjertet mener at det er greit å kaste 20.000,- ekstra på disken til sin lokale forhandler over en tre års periode for å få han til å bli værende (som slett ikke er noe garanti) enten har alt for mye penger, vunnet i lotto eller av den enkle grunn at man ikke har muligheten til å dra utenlands for å gjøre slikt.

Jeg handler heller ikke på lokalbutikken her jeg bor, for her er alt mye dyrere enn på Rema 1000 ca. 5km. unna den andre veien. Men lokalbutikken har vert der i alle år, nettopp fordi dem har tilpasset seg markedet. Ja, det er dyrere der, men for noen er det enklere å dra innom og røske med seg noe småtteri. Derfor er butikken heller ikke stor og fjong og de som jobber der har nok ikke den største lønnen heller. Men slik må det være.

Jeg har vertfall overhodet ikke noen dårlig samvittighet overfor Graarud ved å ta servic'en i Sverige. Den dagen jeg blir konfrontert av Graarud vedrørende dette så mister dme meg som kunde asap. Jeg kommer fortsatt til å kjøpe sykler fra Graarud. servic'en er god og det er hyggelige mennesker alle sammen, men ikke så hyggelige at jeg vil gi bort 20.000,- av mine surt oppsparte midler over en tre års periode.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TomB »

Det var da voldsomt, slengte inn en tanke.
Vet at 3 mc-forhandlere i distriktet er borte.
Flere i andre steder i landet.
Vi vil ha høye lønninger selv, men ikke f...n om at andre skal ha det.
Kortsiktig tenking egentlig.
De tjener ikke mye på nye sykler, etter det jeg hører, tjener de mer på mopeder.
Etterhvert blir det vel kun nettsalg på mc, men da har jeg forhåpenligvis, lagt mc`n på hylla.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:Det var da voldsomt, slengte inn en tanke.
Vet at 3 mc-forhandlere i distriktet er borte.
Flere i andre steder i landet.
Vi vil ha høye lønninger selv, men ikke f...n om at andre skal ha det.
Kortsiktig tenking egentlig.
De tjener ikke mye på nye sykler, etter det jeg hører, tjener de mer på mopeder.
Etterhvert blir det vel kun nettsalg på mc, men da har jeg forhåpenligvis, lagt mc`n på hylla.
Kan vel ikke si at jeg er enig med deg her TomB :thumleft

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:Det var da voldsomt, slengte inn en tanke.
Vet at 3 mc-forhandlere i distriktet er borte.
Flere i andre steder i landet.
Vi vil ha høye lønninger selv, men ikke f...n om at andre skal ha det.
Kortsiktig tenking egentlig.
De tjener ikke mye på nye sykler, etter det jeg hører, tjener de mer på mopeder.
Etterhvert blir det vel kun nettsalg på mc, men da har jeg forhåpenligvis, lagt mc`n på hylla.
Kan vel ikke si at jeg er enig med deg her TomB :thumleft

Hva er du ikke enig i?
punkt 1-6

:scratch
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er enig med deg at det du skriver sikkert er riktig, men det blir litt dobbeltmoral. Du hadde vel ikke kjøpt sykkelen din hos Graarud hvis du fikk den samme sykkelen for 20.000,- mindre et annet sted?
Hvis svaret er "ja" på dette, så har du for mye penger og eller bare er godtroende. Hva får deg til å tro at det er lønnskostnadene som er det avgjørende for de høye prisene?

Kanskje dem har høye utgifter på kostnadssiden? eller rett og slett driver butikken "feil"?

Så ved å handle der det er dyrest er det ikke sikkert du sponser de ansatte med og oprettholde jobben sin med lønningen dem vil ha, men det kan like gjerne bety at du sponser hytta til sjefen sjøl eller andre ting.

Er du feks. villig til å gå ned i lønn der du jobber for å opprettholde arbeidsplassen din?

Svar