Var du ute å kjørte med en liten gjeng på 17 Mai?
Jeg så en svart street triple på ørebekk på 17 mai. Hilste å greier

Var nok muligens meg du så på Ørebekk ja. Jeg kjørte tilfeldigvis forbi noen mopedister, men jeg kjørte ikke sammens med dem nei. Hadde vert på kaffebesøk på Slevik. Husket jeg møtte en del sykler i rundkjøringen på Ørebekk retning Fredrikstad.
Det har aldri skjedd meg at jeg har vert i nærkontakt med en motorsykkel med bil, men i dag ble den første gangen. Nå var det riktignok ikke veldig alvorlig og farten var lav for begge parter, men jeg kom ut fra parkeringsplass og hadde vikeplikt for fyren. Så da tenkte jeg at jeg vertfall i det minste kunne reflektert litt av respekt for vedkommende i etterkant over hva som faktisk gikk galt og hvorfor det ble som det ble, selv om det ikke ble noe sammenstøt.
For det første, så skulle jeg sett han. Feilen hadde vert min, ferdig snakka.
Jeg kikket til ventre, ingen bil/MC, jeg kikket til høyre, det kom en bil men langt borte så jeg bestemte meg for å kjøre kjapt ut. Når jeg tok en siste kjapp blikk til venstre så så jeg ingen bil... MEN.... helt til høyre i veibanen kom en sykkel forholdsvis fort som jeg ikke så og han måtte bråbremse. Når jeg sier forholdsvis fort så mener jeg ca. 40km/t. noe jeg anser som fort på dette stedet.
Han ble tydelig irritert, noe jeg kan forstå, men det skal sagtens sies at han kunne ungått ubehageligheten ved å plassert seg riktig i veien samt satt ned farten litt. Han kjørte en eldre R-sykkel. Så ut som en Aprillia av noe slag. Ikke var dte lys på sykkelen hans heller, selv om dette ikke hadde hjulpet noe i akkurat denne situasjonen.
Selv om feilen hadde vert min ved sammenstøt, så kan jeg si at problemet hadde vert ungått hvis han hadde plassert seg lenger ut i veien. Da hadde jeg nemlig sett han når jeg kikket raskt til venstre før jeg kjørte ut. Men siden han lå helt til høyre i veibanen delvis bak et gjerde og et reklameskilt så så jeg han ikke før det var for sent. Ja... i den farten han hadde der og da så kunen jeg ikke sett han uansett før jeg hadde fronten på bilen ut i veibanen og da var jeg jo uansett ute i veien.
Man kan skylde på skilting og dårlig oversikt grunnet et gjerde etc. samt feil plassering samt kanskje manglende lys og noe høy fart på motorsyklisten, men sannheten er at det nok var meg som hadde sittet med svarteper hvis det gikk galt. Jeg ville egentlig bare reflektere litt over situasjonen. rett og slett en liten erfaring rikere som jeg skal ta med meg når jeg setter meg på sykkelen neste gang. Jeg vet jo at plassering er viktig, men greit å få det erfart i ny og ne