Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Hehe, jeg tenkte bare at du kanskje ønsket litt mer power når du først oppgraderte. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe 600cc engang til for å si det slik, da blir det 1000 :prf
En ting er power, en helt annen ting er faktisk å kunne beherske kreftene. :thumleft


Da har jeg vert å prøvekjørt Traceren og heller ikke denne gangen fikk jeg mer enn 15 minutter, så det ble en veldig kjapp test. Kjørte mot Nesodden et lite stykke før jeg snudde kjørte ut på E6 før jeg dro tilbake til yamaha. Kreftene i denne sykkelen er ganske så formidable. Hjulet kommer helt uanstrengt i første og andre gir, kun ved å vri på rulla. Kjørte litt aktivt ut mot nesodden og merket fort at demperne var ganske myke. Så et pitt strammere oppsett ønskes nok. Mulig det kan justeres. Spurte ikke.

Vindskjermen er bare helt pyton. Så her må jeg finne på noe hvis jeg går for denne sykkelen. Tail tiddyen MÅ byttes. Stygg som faen. Salen litt i det hardeste laget så den bør også byttes.

Ellers så likte jeg sykkelen veldig godt. Mye av dette kan fikses lett. Men tden får vise hva det blir. Haster ikke ennå :)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Det du må gjøre er å få på en tidy tail, for det orginale skiltopphenget er som på alle sykler ganske forferdelig :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Det du må gjøre er å få på en tidy tail, for det orginale skiltopphenget er som på alle sykler ganske forferdelig :knegg
Klar over det :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Det var bare en liten korreks :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Fikk forresten beskjed fra Alf Graarud i dag at han anbefalte Arrow annlegg på Traceren da man fikk hele 9HK'er mer med dette annlegget og det kostet halvparten av Acrapovic anlegget....
Noen som har hørt noe mer rundt dette?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Syntes tracern i rød er kjempe fin helt til jeg ser den megasvære vindskjermen forran , syntes den ser helt jævlig ut ...... Ellers sikkert en topp sykkel. Bjerknes skal du skifte allerede altså har jo ikke eid sykkelen 1 år enda en gang jo :)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Flanker »

Den mongo svære vindskjermen er vel ikke standard, eller? Den leveres vel normalt med noe mindre, ihvertfall hvis jeg skal dømme etter 99% av bilder og den utgaven jeg tafset på under MC Messen.

dmorgan
Innlegg: 33
Registrert: 20 mar 2012, 09:10
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha MT-09
Bosted: Drøbak

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av dmorgan »

Bjerknez skrev:Fikk forresten beskjed fra Alf Graarud i dag at han anbefalte Arrow annlegg på Traceren da man fikk hele 9HK'er mer med dette annlegget og det kostet halvparten av Acrapovic anlegget....
Noen som har hørt noe mer rundt dette?
Jeg spurte Alf Graarud om effektøkning (og om avgiften da ble høyere) da jeg kjøpte MT-09 med Arrow-anlegg. Jeg forstod det slik at det ikke ble flere HK. Jeg har enda ikke fått somlet meg til biltilsynet for å få anlegget godkjent.
nå: 2015 Yamaha MT-09
før: 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

dmorgan skrev:
Bjerknez skrev:Fikk forresten beskjed fra Alf Graarud i dag at han anbefalte Arrow annlegg på Traceren da man fikk hele 9HK'er mer med dette annlegget og det kostet halvparten av Acrapovic anlegget....
Noen som har hørt noe mer rundt dette?
Jeg spurte Alf Graarud om effektøkning (og om avgiften da ble høyere) da jeg kjøpte MT-09 med Arrow-anlegg. Jeg forstod det slik at det ikke ble flere HK. Jeg har enda ikke fått somlet meg til biltilsynet for å få anlegget godkjent.
Jeg aner ikke hvordan det med effektøkning funker, men du betaler ikke noe mer for sykkelen enn det anlegget koster. Arrov anlegg til Tracer koster halvparten av hva Acrapovic koster og skal vist gi flere hester. Han sa faktisk 9 HK'er på bakhjulet.... I prisen så ligger nok en remap også.

Andre kan sikkert svare på dette bedre enn meg... :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Er det ikke noe som heter godkjent avvik ellernoe? Altså om du klarer å dra noe mer krefter ut med effektanlegg, så er det stort sett innafor hva de ser på som greit.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Du må vel bytte ut hele anlegget, slik dom lorden har gjort, for å få mer HK, hjelper vel ikke med en slipon..... Tror jeg.... Ihvertfall må du vel bytte luftfilter også?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Ja du må nok bytte hele anlegget... Har vanskelig for å tro at du får 9 hk ekstra ved å bytte bare potten :-k :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... har nettopp blandet meg en Mojito uten mynte. (kan vel ikke kalles mojito da, men hvem bryr seg) :redface
Jævlig god er den vertfall!!

Oppskrift:

1stk. lime som er skviset i en spiseskje med sukker i bunnen av glasset.
4cl Hvit Rom (Havana Club Blanco)
En neve med isbiter
Toppet med Soda vann.

Smaker bare helt himmelsk!

Bilde


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, den drinken der er sabla god altså :redface
Men det ble med den ene, så det ble dårlig med noe technopop party og høy musikk på popanlegget :-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ble en kjapp tur til Nordby i dag samens med "Saapekokern" og noen venner av han. En trivelig liten tur for min del. :thumleft

Vi skilte lag på Nordby og jeg kjørte i retning Høk der jeg skulle møte "xyvind" for å sparke litt dekk og se på det nye gliset hans :thumleft
Flott sykkel du har fått deg der, så den får du nok mange fine turer med.

Etter en kaffekopp og en hyggelig prat så bestemte vi oss for og holde kontakten i tilfelle det skulle dukke opp flere turer, noe jeg ikke er så veldig bekymret for :lol

Ca. kl. 18:30 satt jeg kursen hjemover og selv om det bare ble beskjedne 15 mil i dag så er jeg fornøyd. Man trenger jo ikke å runde månen hver gang :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av xyvind »

Hyggelig å hilse på deg :thumleft og kaffen på Høk var god.
Jeg også rakk en svipp innom Svinesund før jeg landa på Høk i dag. Også ble det E6 hjemover for å rekke middagen. En time motorvei er jaggu mer enn nok.

Slenger meg med hvis det blir noe felleskjøring, det hadde vært gøy.

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg banket de verste bulkene ut av finstasen og snart skal jeg ned til Cutless og madammen og sjenke dem fulle på min nye drinkoppskrift. Kanskje unødvendig å nevne hva slags navn jeg har gitt denne drinken?
Vel, etter mye om og menn så valgte jeg å kalle den "Street Triple R" :lol

Så da får vi vel løst noen viktige MC saker i kveld også regner jeg med. Men det krever at Cutless får stimulanse under veis, for jeg tror han pleier å sovne hvis han får for mye vin :lol

Så da ønsker jeg meg selv velkommen. Takketakk! :roll

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Du får ha lykke til da :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Da har jeg banket de verste bulkene ut av finstasen og snart skal jeg ned til Cutless og madammen og sjenke dem fulle på min nye drinkoppskrift. Kanskje unødvendig å nevne hva slags navn jeg har gitt denne drinken?
Vel, etter mye om og menn så valgte jeg å kalle den "Street Triple R" :lol

Så da får vi vel løst noen viktige MC saker i kveld også regner jeg med. Men det krever at Cutless får stimulanse under veis, for jeg tror han pleier å sovne hvis han får for mye vin :lol

Så da ønsker jeg meg selv velkommen. Takketakk! :roll
Hahaha strålende... Du er ikke en meter god, du er klar over det.... :redface :lol :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg blir rett og slett lykkelig når jeg ser to personer som i utgangspunktet er veldig kresne på hva dem får i seg sitter og koser seg med Street Triplen R. Å det ble ikke bare med den ene heller for å si det sånn :lol

Et bilde taler mer enn tusen ord sies det, og her kommer det:
For ordens skyld så har jeg fått godkjennelse til å legge ut dette bildet :thumleft
image.jpg
Jada ikke la dere lure av det liggende bildet. Dem sitter egentlig oppreist assa.

Dog måtte jeg holde litt styr på musikken under veis, for Cutless er som kjent en trønder og da var det nok naturlig for han og fyre opp D.D.E etter hvert. Men når jeg tok styringen så ble det litt mer fart i sakene. Da ble det nemlig 90-talls techno og mimremusikk fra min noe hektiske barndom :lol

Etter noen drammer så ble det stille på Cutless og han sank sammen i sofahjørnet som forventet mens jeg og madammen hans løste noen verdensproblemer og koste oss med mer Street Triple R :thumleft

Alt i alt en skikkelig vellykket kveld og målet ble oppnådd :thumleft

Helt til slutt så fikk jeg greie på sent i går hva K.R.P står for. Dyselektikernes Landsforbund :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Haha, takk for laget!

Det har vært en rolig dagen derpå for å si det pent.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Haymaker »

Bjerknez skrev:Jammen ble det ikke en liten rundtur i dag også gitt :P :p
Bilde
Snadder det bildet her.
Hvordan opplevelse har du med den Givien?
Er det 17 literen?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Var du ute å kjørte med en liten gjeng på 17 Mai?

Jeg så en svart street triple på ørebekk på 17 mai. Hilste å greier :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24625
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Var du ute å kjørte med en liten gjeng på 17 Mai?

Jeg så en svart street triple på ørebekk på 17 mai. Hilste å greier :prf
Var nok muligens meg du så på Ørebekk ja. Jeg kjørte tilfeldigvis forbi noen mopedister, men jeg kjørte ikke sammens med dem nei. Hadde vert på kaffebesøk på Slevik. Husket jeg møtte en del sykler i rundkjøringen på Ørebekk retning Fredrikstad. :thumleft

____________

En liten refleksjon over egen sløvhet i dag da jeg nesten fikk en motorsyklist i siden på bilen...

Det har aldri skjedd meg at jeg har vert i nærkontakt med en motorsykkel med bil, men i dag ble den første gangen. Nå var det riktignok ikke veldig alvorlig og farten var lav for begge parter, men jeg kom ut fra parkeringsplass og hadde vikeplikt for fyren. Så da tenkte jeg at jeg vertfall i det minste kunne reflektert litt av respekt for vedkommende i etterkant over hva som faktisk gikk galt og hvorfor det ble som det ble, selv om det ikke ble noe sammenstøt.

For det første, så skulle jeg sett han. Feilen hadde vert min, ferdig snakka.

Jeg kikket til ventre, ingen bil/MC, jeg kikket til høyre, det kom en bil men langt borte så jeg bestemte meg for å kjøre kjapt ut. Når jeg tok en siste kjapp blikk til venstre så så jeg ingen bil... MEN.... helt til høyre i veibanen kom en sykkel forholdsvis fort som jeg ikke så og han måtte bråbremse. Når jeg sier forholdsvis fort så mener jeg ca. 40km/t. noe jeg anser som fort på dette stedet.

Han ble tydelig irritert, noe jeg kan forstå, men det skal sagtens sies at han kunne ungått ubehageligheten ved å plassert seg riktig i veien samt satt ned farten litt. Han kjørte en eldre R-sykkel. Så ut som en Aprillia av noe slag. Ikke var dte lys på sykkelen hans heller, selv om dette ikke hadde hjulpet noe i akkurat denne situasjonen.

Selv om feilen hadde vert min ved sammenstøt, så kan jeg si at problemet hadde vert ungått hvis han hadde plassert seg lenger ut i veien. Da hadde jeg nemlig sett han når jeg kikket raskt til venstre før jeg kjørte ut. Men siden han lå helt til høyre i veibanen delvis bak et gjerde og et reklameskilt så så jeg han ikke før det var for sent. Ja... i den farten han hadde der og da så kunen jeg ikke sett han uansett før jeg hadde fronten på bilen ut i veibanen og da var jeg jo uansett ute i veien.

Man kan skylde på skilting og dårlig oversikt grunnet et gjerde etc. samt feil plassering samt kanskje manglende lys og noe høy fart på motorsyklisten, men sannheten er at det nok var meg som hadde sittet med svarteper hvis det gikk galt. Jeg ville egentlig bare reflektere litt over situasjonen. rett og slett en liten erfaring rikere som jeg skal ta med meg når jeg setter meg på sykkelen neste gang. Jeg vet jo at plassering er viktig, men greit å få det erfart i ny og ne :thumleft

Svar