Når det kommer til lyden ned i 1 gir , har jeg hørt at det er normalt med ett lite klunk , men blir litt vanskelig og definere hva litt/mye/eller ett veldig høyt og merkbart clunk er , men jeg mener det er forskjell på ett klikk ned i gir og ett klunk , for blir ett slags høyt merkbart klunk , kjenner det liksom i sykkelen . Men som (morten) her sier er vel mer riktig i mitt tilfelle føler jeg , for det klunker i alle gira , men når jeg tenker meg om uten å ha tenkt på det før , hvis jeg kjører på mer enn normalt , som foreksempel i ett akksellerasjons felt , så er jeg i høyere turtall , å kanskje girer litt fortere er vel kanskje da ,eller da jeg er i høyere turtall lyden og den klunk følelsen blir mindre , vet ikke helt har ikke tenkt så mye over det . så godt tips der :) . Men når bør jeg gire , eller vilket turtall bør jeg gå opp i før jeg girer ? for jeg kan ligge i 30 sona i 5 eller 6 gir , kan det være at jeg girer for tidlig ? Vil bare nevne at rødfeltet mitt starter på 14000 tilfelle det skal ha noe å si

. Men helt klart noe med girkassa å gjøre for er den klassiske klunke lyden , men er jo litt vanskelig å beskrive til hvilken grad , men synes det er litt ubehagelig mye en hva jeg hører på andre sykler men nå har heller ikke jeg noen gang prøvd noen andre sykler , bortsett fra den på kjøre skolen , rart de ikke lærte meg noe av det her på kjøreskolen , hvis det ligger litt teknikk i det å gire hvis man vil ha en bedre gass/clutch/gire opplevelse :/