Suzuki gsr 2006 modell girskifte

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Nuffelita
Motorsykkelen din: Suzuki gsr 600 2006 modell

Suzuki gsr 2006 modell girskifte

Legg inn av Nuffelita »

Hei!
Jeg har en suzuki gsr 600 2006 modell. Mitt spørsmål er da,når jeg står på tomgang og skal gire til 1 gir,så gir det en slags klunke lyd,men det skjer bare når det skal gires til 1 gir,er dette normalt? Og når clutchen da er inne så går også hjulet rundt enda,skal det være slik? Har lest litt om det at sykkelen i seg selv har en motor som er vant med høy fart skal gå med slik lav fart,at det skal være litt lyder,men bedre føre var en etter snar sier man. Så vet ikke om noen har noe å slenge inn så en sjel kan ta det med ro i kveld, heh,er sikkert ikkenoe og henge seg opp i men.... :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Suzuki gsr 2006 modell girskifte

Legg inn av AJ »

Hey :vs
og velkommen hit til MCsiden.no :thumleft

Klunkelyd til førstegiret er helt normalt på MC. Ingenting å bekymre seg for :-) .

Monstr
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Legg inn av Monstr »

Velkommen! :-)

Som AJ sier er det helt normalt. :-) Bekymringen kommer først når denne klunkelyden ikke er der lenger! :-) Tut og kjør, nyt veien og ha det fint! :-)

Nuffelita

Legg inn av Nuffelita »

Takker for svar , godt å høre :) . Må bare nevne er ganske fersk når det kommer til motorsykler men er jo forferdelig morsomt kjøre ! . Har ingen problemer med sykkelen , går i gir som den skal , men heh er det normalt at klunke lyden kommer mer eller mindre gjennom alle girene ? , for noen ganger Kan jeg høre klunke lyden veldig godt å andre ganger mindre gjennom girene , har også hørt at det ligger litt teknikk da det kommer til samspill mellom meg (hehe) , clutch ,gass og gir , som det går ann å øve på , er det riktig at det ligger noe i det ? . Vil også legge til at alt av olje og vedlikehold er gjort gjevnlig , og at sykkelen har godt 30.000km tilfelle det spørmålet skulle kommet opp . Hehe nå hører jeg jo mye rart , er det noen som kan gi meg ett klart svar om 30.000 km på 2006 sykkel er mye eller ikke ( tatt i betraktning av at alt vedlikehold og service blir fulgt opp), da jeg hører folk si at en sykkel som har gått 30.000, så sier mange at det er veldig mye , mange sier det er ingenting ,og noen sier til og med at da kan bare sykkelen gå på dynga hmmm, hadde vært fint å fått ett klart svar på det , da ingen andre klarer det . Heh her ble det mange spørsmål , takker for svar fra dere som gidder å lese alt dette :) tusen takk .

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Flere her som kjører mer enn 30 000 i året :P Personlig har min 2010-modell(GSX-650F) gått 43300km. 30 000 siden jeg kjøpte den for litt over to år siden. 30 000 er verken mye eller unormalt!

Nuffelita

Legg inn av Nuffelita »

Takk for tydelig svar :) ,da forstår jeg at er vel ikke kilometerstanden som er viktig , heller hvordan den har blitt tatt vare på :) . Må bare unnskylde om det blir rare/merkelig spørsmål fra meg , jeg er jente nettopp fått lappen men allikevel ganske fersk , men har blitt forelsket i mc :D

Brukeravatar
cosmogs
Motorsykkelen din: Speed Triple RS

Legg inn av cosmogs »

Nuffelita skrev:Takk for tydelig svar :) ,da forstår jeg at er vel ikke kilometerstanden som er viktig , heller hvordan den har blitt tatt vare på :) . Må bare unnskylde om det blir rare/merkelig spørsmål fra meg , jeg er jente nettopp fått lappen men allikevel ganske fersk , men har blitt forelsket i mc :D
Det finnes ikke rare eller dumme spørsmål, det eneste dumme er å ikke spørre om man lurer på noe! :-)
Kjempegrattis med lappen og sykkel, må si jeg synes GSR´n er fin! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Ja, velkommen skal du være! Og gratulerer med sykkel og lapp! :vs :D

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Sjekk svingarmen den kan lage slike lyder.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Kawagutten skrev:Sjekk svingarmen den kan lage slike lyder.
Tidenes minst beskrivende tips? :lol

Nuffelita

Legg inn av Nuffelita »

Svingarmen ? , nå skjønte jeg heller mindre , vet hva svingarmen er og gjør men høres ikke ut som noe kommer der ifra , men som jeg selv skjønner består vel svingarmen av flere komponenter enn bare selve armen :p . Uansett takk for respons :)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Hvis det var klunkelyder når du girer, så er det vel ingen fare for at svingarmen kan lage den lyden, hvertfall overhengende fare for at det er girkassa som lager klunkelyden når du girer. Suzukier klunker godt i girkassa!

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Min klunker i alle gira, men ikke om jeg er i "kjora som faaan"-modus og girer på 12 000 rpm så fort jeg klarer. :-)å

Nuffelita

Legg inn av Nuffelita »

Når det kommer til lyden ned i 1 gir , har jeg hørt at det er normalt med ett lite klunk , men blir litt vanskelig og definere hva litt/mye/eller ett veldig høyt og merkbart clunk er , men jeg mener det er forskjell på ett klikk ned i gir og ett klunk , for blir ett slags høyt merkbart klunk , kjenner det liksom i sykkelen . Men som (morten) her sier er vel mer riktig i mitt tilfelle føler jeg , for det klunker i alle gira , men når jeg tenker meg om uten å ha tenkt på det før , hvis jeg kjører på mer enn normalt , som foreksempel i ett akksellerasjons felt , så er jeg i høyere turtall , å kanskje girer litt fortere er vel kanskje da ,eller da jeg er i høyere turtall lyden og den klunk følelsen blir mindre , vet ikke helt har ikke tenkt så mye over det . så godt tips der :) . Men når bør jeg gire , eller vilket turtall bør jeg gå opp i før jeg girer ? for jeg kan ligge i 30 sona i 5 eller 6 gir , kan det være at jeg girer for tidlig ? Vil bare nevne at rødfeltet mitt starter på 14000 tilfelle det skal ha noe å si :p . Men helt klart noe med girkassa å gjøre for er den klassiske klunke lyden , men er jo litt vanskelig å beskrive til hvilken grad , men synes det er litt ubehagelig mye en hva jeg hører på andre sykler men nå har heller ikke jeg noen gang prøvd noen andre sykler , bortsett fra den på kjøre skolen , rart de ikke lærte meg noe av det her på kjøreskolen , hvis det ligger litt teknikk i det å gire hvis man vil ha en bedre gass/clutch/gire opplevelse :/

Brukeravatar
KåreDump
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Legg inn av KåreDump »

Klunking er vel mer regelen enn unntaktet.

Men noen er værre enn andre. Har hatt det på alle syklene mine, ikke minst på den siste.
HD'n klunker så gale når jeg legger inn førstegir at en utenforstående kan tro at helegirkassa ramler i bakken! :lol
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar