norse900 skrev:Trodde den var rimelig godt spylt, jeg.
Hehe..Med 11 omkjøring hvorav halvparten var asfalt arbeid (Med det drit det var) , kjedesmøring gjevnlig, over 6000 km , så var den ganske skitten. Selv om jeg spylte den noen ganger på turen i tillegg. Nå skinner den igjen som bare det
Elruts
____________________ LocaToWeb 2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge2020:Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019:100 km MC solgt 2018:2500 km 2017: 400 km2016:Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren2015:9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km)2014:5174 km2013:3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
Byttet olje og oljefilter. Holder meg til frekvensen som manualen sier, dvs oljebytte hver 6K og oljefilterbytte bare hver 3.dje gang. Så med oljefilterskifte denne gangen, ble oljen så klar og lys at jeg ikke helt registrerte at den beveget seg over nivået til kikkehullet... m.a.o. klarte å overfylle.... men ble fikset med en plastslange ned igjennom påfyllingsåpningen og hevertprinsippet.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
I dag har jeg "fyrt opp" GSX'en for ALLER FØRSTE GANG. Mangler fremdeles to rør til eksosen, og ikke går den jevnt heller (i det hele tatt), men den sviver på alle 4 sylindrene. Jeg får bare se å få ut fingeren og få på plass eksosrørene og gjøre et forsøk på å justere forgasserne. Det kaaaan jo hende det ender bra til slutt
Det var i alle fall stas å høre at det i det minste går rundt som det skal
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
...nesten...
Har litt trøbbel med sylinder nr 2. Har gnist og kompresjon, -og tørr tennplugg. Blir vel å plukke ut forgasserne og ta en kikk på forgasseren til denne sylinderen. Nytter ikke å tukle med tomgangsnåla heller, så da er det vel grunn til å anta at noe er tett
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Vasket sykkelen med god gammaldags grønnsåpe etter først å ha sprayet den med Muc-Off.
Deretter kjedejustering, som er veldig enkelt på KTM. For øvrig ikke mye å justere etter godt og vel 8K kjørte km.
Fylte også på litt olje på Tutoro kjedesmøreren, som så langt har fungert helt topp.
Kjekt å slippe å tenke på kjedespray eller annen påføring av kjedesmøring siden alt går automatisk med Tutoro .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bjerknez skrev:Den har fått en vask i dag, samt kjedevask og smøring
Rad og oljekjøler er rimelig eksponert på 1000R'en, synes jeg...
Anbefaler deg å sjekke ut beskyttelsene som lages og leveres herfra: http://www.evotech-performance.com/s-10 ... -guard-set" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror de vil kle bimmer'n bra
Har selv rad.beskyttelse til KaTie M fra Evotech og er så langt veldig godt fornøyd. Utrolig flott finish på Evotech produktene .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ellers ser den skjevøyde Bimmer'n helt fin ut, den
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Elolz skrev:Helt klart en sykkel for fasjonable herremenn
Ok...
da sier vi det .
Selv om det kan føre til at Bjerknez kan bli for høy på seg selv og Bimmer'n
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering