MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Trodde den var rimelig godt spylt, jeg.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: MCsidens
Hehe..Med 11 omkjøring hvorav halvparten var asfalt arbeid (Med det drit det var) , kjedesmøring gjevnlig, over 6000 km , så var den ganske skitten. Selv om jeg spylte den noen ganger på turen i tillegg. Nå skinner den igjen som bare detnorse900 skrev:Trodde den var rimelig godt spylt, jeg.
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Så flott! :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- cbr600f3NO
- Innlegg: 13
- Registrert: 08 jun 2015, 22:25
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F3 1997
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Nei sjekka det også. Takk for tips.Elolz skrev:Det er ikke bar-ends/styrevektene som er for stramme? Det kan gjøre at gassrullen henger litt sånn.
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Sjekket tilstand på fremdrev. Var også på tide å rengjøre litt
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Har ikke garage, så fikk skru ute. Men med slikt vær det var i dag kan jeg ikke klage.
1. Hjemmelaget tail tidy (ja, hadde vært penere med andre blinklys):
2. Montert Rekluse auto clutch (ble ikke mange bilder underveis, da jeg fokuserte på skruinga):
1. Hjemmelaget tail tidy (ja, hadde vært penere med andre blinklys):
2. Montert Rekluse auto clutch (ble ikke mange bilder underveis, da jeg fokuserte på skruinga):
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Byttet olje og oljefilter. Holder meg til frekvensen som manualen sier, dvs oljebytte hver 6K og oljefilterbytte bare hver 3.dje gang. Så med oljefilterskifte denne gangen, ble oljen så klar og lys at jeg ikke helt registrerte at den beveget seg over nivået til kikkehullet... m.a.o. klarte å overfylle.... men ble fikset med en plastslange ned igjennom påfyllingsåpningen og hevertprinsippet.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
I dag har jeg "fyrt opp" GSX'en for ALLER FØRSTE GANG. Mangler fremdeles to rør til eksosen, og ikke går den jevnt heller (i det hele tatt), men den sviver på alle 4 sylindrene. Jeg får bare se å få ut fingeren og få på plass eksosrørene og gjøre et forsøk på å justere forgasserne. Det kaaaan jo hende det ender bra til slutt
Det var i alle fall stas å høre at det i det minste går rundt som det skal
Det var i alle fall stas å høre at det i det minste går rundt som det skal
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
...nesten...
Har litt trøbbel med sylinder nr 2. Har gnist og kompresjon, -og tørr tennplugg. Blir vel å plukke ut forgasserne og ta en kikk på forgasseren til denne sylinderen. Nytter ikke å tukle med tomgangsnåla heller, så da er det vel grunn til å anta at noe er tett
Har litt trøbbel med sylinder nr 2. Har gnist og kompresjon, -og tørr tennplugg. Blir vel å plukke ut forgasserne og ta en kikk på forgasseren til denne sylinderen. Nytter ikke å tukle med tomgangsnåla heller, så da er det vel grunn til å anta at noe er tett
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vasket sykkelen med god gammaldags grønnsåpe etter først å ha sprayet den med Muc-Off.
Deretter kjedejustering, som er veldig enkelt på KTM. For øvrig ikke mye å justere etter godt og vel 8K kjørte km.
Fylte også på litt olje på Tutoro kjedesmøreren, som så langt har fungert helt topp.
Kjekt å slippe å tenke på kjedespray eller annen påføring av kjedesmøring siden alt går automatisk med Tutoro .
Deretter kjedejustering, som er veldig enkelt på KTM. For øvrig ikke mye å justere etter godt og vel 8K kjørte km.
Fylte også på litt olje på Tutoro kjedesmøreren, som så langt har fungert helt topp.
Kjekt å slippe å tenke på kjedespray eller annen påføring av kjedesmøring siden alt går automatisk med Tutoro .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23358
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Den har fått en vask i dag, samt kjedevask og smøring
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Rad og oljekjøler er rimelig eksponert på 1000R'en, synes jeg...Bjerknez skrev:Den har fått en vask i dag, samt kjedevask og smøring
Anbefaler deg å sjekke ut beskyttelsene som lages og leveres herfra:
http://www.evotech-performance.com/s-10 ... -guard-set" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror de vil kle bimmer'n bra
Har selv rad.beskyttelse til KaTie M fra Evotech og er så langt veldig godt fornøyd. Utrolig flott finish på Evotech produktene .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23358
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Høh... klager du på bimmern min AJ..huh!!
Neida, jeg synes ikke det ser så ille ut jeg for å være ærlig
Neida, jeg synes ikke det ser så ille ut jeg for å være ærlig
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Ellers ser den skjevøyde Bimmer'n helt fin ut, den
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38177
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Ok...Elolz skrev:Helt klart en sykkel for fasjonable herremenn
da sier vi det .
Selv om det kan føre til at Bjerknez kan bli for høy på seg selv og Bimmer'n
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering