

Genialt, følger de ekstra kriega løkkene med vesken?Bjerknez skrev:1. Løsne og ta bort braketten du ser på bildetZadnez skrev:Gidder du ta bilde av hvordan du festet kriega stroppene i salen?
2. Stikk/klipp/borr hull i Kriega reima slik at du får tredd den ned på skruen som stikker opp. (Dette gjøre så klart på begge sider så du trenger to Kriega reimer med løkke)
3. Sett på braketten igjen og skru den godt fast.
Nå er Kriega reimene både festet ved hjelp av skruen som den er tredd ned på samt braketten som er klemmer den fast.![]()
Den slipper fri alt og kobler vekk all elektronikk, du får tilbake et utemmet villdyrToven skrev:Å erre den magiske røde saken gjør da?![]()
Takker og tar gjerne imot tilbudet, jeg kan ikke se at de løkkene følger med us30 som jeg kjøpteBjerknez skrev:Når man installerer den røde pluggen så skjer det jo ikke noe annet enn at man får en ekstra valgmulighet på kjøremodusen som heter Dynamic Pro. Man må jo ikke kjøre med denne modusen aktivert![]()
Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag
Løkkene skal følge med. Jeg kjøpte 10, 20 og 30. Og de har fulgt med. Men det kan være du må lage dem selv, de kommer i en pose. Enten opp selve posen eller i nettet bak eller i en av lommene.Zadnez skrev:Takker og tar gjerne imot tilbudet, jeg kan ikke se at de løkkene følger med us30 som jeg kjøpteBjerknez skrev:Når man installerer den røde pluggen så skjer det jo ikke noe annet enn at man får en ekstra valgmulighet på kjøremodusen som heter Dynamic Pro. Man må jo ikke kjøre med denne modusen aktivert![]()
Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag
Jeg har sjekket overalt uten å finne dem.Elruts84 skrev:Løkkene skal følge med. Jeg kjøpte 10, 20 og 30. Og de har fulgt med. Men det kan være du må lage dem selv, de kommer i en pose. Enten opp selve posen eller i nettet bak eller i en av lommene.Zadnez skrev:Takker og tar gjerne imot tilbudet, jeg kan ikke se at de løkkene følger med us30 som jeg kjøpteBjerknez skrev:Når man installerer den røde pluggen så skjer det jo ikke noe annet enn at man får en ekstra valgmulighet på kjøremodusen som heter Dynamic Pro. Man må jo ikke kjøre med denne modusen aktivert![]()
Jeg tror de kriega løkkene følger med ja. Hvis ikke så kan du få to av meg hvis du tar turen til Fredrikstad eller vi møtes en dag
Se etter den hvite lille prikken på båndene.
Bjeknez: Gratulerer med spennende sykkel. Kjør fint![]()
Elruts
Da var jeg hjemme igjen. Ble 26 mil i dag og da er sykkelen gått 821km. og da er det vel snart tid for førstegangsserviceCutless skrev:Takk for besøket!
Jasså, du har vært innom Oslo til og med. Det ser ut til at regnet gir seg rundt 12 tia i morgen heldigvis, jeg kommer innom deg siden jeg uansett må til Eker for å skifte dekk :)
Ser at det kan missforstås i måten jeg skriver på, men jeg er veldig fornøyd med BMW'en og faktisk tror jeg at jeg kommer til å eie denne lenger enn Streeten og grunnen er at her har jeg alt jeg ønsker av en motorykkel og de små tingene som irriterer eller ikke passer meg helt kan jo gjøres noe med. Tenker da på salen og sittestillingen.LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4
Som nevnt, så er det ikke så ille som det kanskje høres ut som Lordy. Og som du skriver, det er nok bagateller i den store sammenhengen. Jeg prøver egentlig bare å tegne et ærlig bilde av hvordan ståa er. Men når jeg skriver på måten jeg gjør så høres det nok værre ut enn det er.LordShaft skrev:Gassresponsen er veldig lite å gjøre med, den er som den er. Men jeg opplever Gassresponsen på speed og street'en , samt eksplorer som langt mindre responsive. At du må rulle mer på hånden for å gi gass enn med bmw'en.
Sittestillingen får du gjort nada med. Den er som den er. Du kan nok få tak i pegs som kan justeres, men unødvendig. Samt styrevilligheten er relativt konstant. Kan justeres noe med dekk type og dekk profil. Men utifra hva du har sagt, så virker ikke bmw'en som noe riktig valg i det hele tatt. Mulig du bare må venne deg til at de fleste sykler er forskjellig. Men å bytte seg ned i opplevd kvalitet er alltid tabbe i mine øyner. Men nå er jo du relativt fersk både som sjåfør og i de forskjellige segmentene, så mye du opplever nå kan være bagateller i den store sammenheng![]()
Note4
Mye kan nok sikkert gjøres, men som jeg har nevnt så er den bra nok som den er med tanke på sitteposisjon etc. Den er ikke ubehagelig, bare litt annerledes. Det blir jeg nok vant til og jeg klarte jo nesten 30 mil i dag med bare ett lenger stopp. Det synes jeg er helt innafor.KTM950SMR skrev:Er ikke denne sykkeken spekket med utstyr? Skulle tro du får gort mye både med sittestilling med fotflyttersett. Er det trangt hjelper det mye å få flyttet bena bakover feks. Clipons kan justeres.
Angående chassi vil det oppfattes forskjellig fra dekk til dekk pga omkretsen og dekkene selvsagt. Du har også mulighet til å påvirke det med å heve og senke sykkelen fremme og bak som vil påvirke hvor angrepsvillig sykkelen er i sving. Da mener jeg ikke å påvirke preloaden.
Er ikke motor og dempere som nevnt av de viktigste tingene med en sykkel? (det og sittestilling)LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4
Absolutt -klarer ikke mer på GSen heller. Etter 30 mil må baken ha pause..Bjerknez skrev:<snip> Det blir jeg nok vant til og jeg klarte jo nesten 30 mil i dag med bare ett lenger stopp. Det synes jeg er helt innafor.
Hæ? Jeg forstod ikke innlegget dittATWindsor skrev:Er ikke motor og dempere som nevnt av de viktigste tingene med en sykkel? (det og sittestilling)LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en
Note4