KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Skjønner at du har vært vandt til trefjøl, for jeg synes ikke den er komfortabel nok. Skulle gjerne hatt en litt mykere sal.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Ja men kan ikke du prøve den nye salen da? Så får vi andre se om det er verdt å invistere i selv 
Note4

Note4
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
He he. Skulle gjerne gjort det, men fruen har stengt kontoen. Ihvertfall for i år. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Muligens en meeeeget fornuftig kone??? 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jeg skal ikke klage. Har jo tross alt brukt temmelig mye penger på sykkel med utstyr, tur til ACR, nye dekk, og på toppen av alt må jeg ha meg nye støvler pga. banekjøringen på ACR. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Må ha meg nye støvler jeg også Snikkern. De racing skoa jeg har nå leker vann som en sil
Er så drit lei av å være blaut på bena
Ta meg en runde på nettet å se hva jeg finner nå.


Ta meg en runde på nettet å se hva jeg finner nå.
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Disse har jeg hatt i tre år og de er fortsatt potte tette : http://www.prexport.com/index.php?optio ... 37&lang=enLordShaft skrev:Må ha meg nye støvler jeg også Snikkern. De racing skoa jeg har nå leker vann som en silEr så drit lei av å være blaut på bena
![]()
Ta meg en runde på nettet å se hva jeg finner nå.
ellers hører jeg gode ting om touringstøvlene til BMW (veldig diskret merke

Du kan jo ikke kjøre rundt i hardplast lengre

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
For meg står det no mellom de Alpinestars'ene jeg linket til i bloggen min og TCX'ene som OlavK anbefalte. Liker best Alpinestars'ene utseendemessig, men har ingen forhandler i nærheten som fører de såvidt jeg vet. AMS i Ålesund fører TCX.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
@poulet_cavalier: 1290'en har temmelig smale fothvilere, så støvlene tar nedi når fothvilerne tar nedi. Derfor skal jeg ha meg støvler med toe-sliders.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Ja men er ikke de olav linket til racing sko? 

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
He he. Jo. Men det er jo nesten de Alpinestars'ene også. Med toe-sliders og greier.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jeg tenkte å gå etter noen sko som ikke bygger alt for mye "ekstra" på helen. Kikket litt på de daytona skoa, men satan så dyr de er :-)å
To sliders er en fordel. Jeg har allerede vært nedi på begge sider
Får ta meg en runde å se om noen i bergen har inne. Hvis ikke får jeg bare kjøpe på nettet.
To sliders er en fordel. Jeg har allerede vært nedi på begge sider

Får ta meg en runde å se om noen i bergen har inne. Hvis ikke får jeg bare kjøpe på nettet.
- BAJAZZ
- Innlegg: 74
- Registrert: 21 jul 2015, 19:33
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Hei igjen,
i dag ble det en skikkelig runde med testkjøring av sykler, og overraskende nok tok hele balletten en ny vending.
Valget har som tidligere skrevet stått mellom tre sykler, BMW GSA R 1200, Ducati Multistrada 1200, og KTM,s nye 1290 SA.
Har tidligere prøvd både BMW og KTM 1190, og her syns jeg 1190 gikk foran pga en mye spenstigere maskin. Den gikk faktisk noe helt fandenivolsk, og den samme opplevelsen hadde jeg i dag også. Hadde liksom innstilt meg helt på en KTM denne runden.
Men på komfort og kvalitets-følelse siden, så syns jeg den skuffet denne gangen. Ducati,n har tidligere falt ut pga gal sittestilling(for liten), så den er uansett ute av dansen.
Men en sykkel som har overrasket i dag var Triumph 800 Tiger. Satt utrolig godt på den, og den var absolutt sprek nok(95 hk), men barnslig nok ble jeg aldri fortrolig med lyden på den. Syns den låt litt "symaskin". Ellers så må jeg bare si at den var en drøm å kjøre....
Vel, uansett, etter en ny runde på "diesel-lokomotivet", så er jeg nå tilbake på BMW R GSA 1200 igjen
Dette er en traust og pålitelig kjøremaskin,, men den presterer rimelig bra på alle områder, så som en all-rounder, så føles dette som et riktig valg . Med mine nesten to meter har jeg en suveren kjørestilling, og komforten er upåklagelig. Savner litt av spensten til Østerriker,n, men det er krefter nok i massevis, og deilig boxer-buldrelyd
Så da blir hybriden jeg har i dag byttet ut med en slik, enten i år(helst), eller neste år.
Alle syklene her er jo i toppklasse, så man må jo bare velge det som føles riktig for en`.
Skulle anledningen by seg, så hadde det jo vært hyggelig med et treff en dag, uansett hvilken side av fjellet. Jeg blir vel hengende bakpå dere som kjører KTM, for jeg har verken maskin eller ferdigheter til å utprøve potensiale til sykkelen min fullt ut, så dere får ha litt tålmodighet med meg....
Uansett, takk for alle innspill så langt
i dag ble det en skikkelig runde med testkjøring av sykler, og overraskende nok tok hele balletten en ny vending.
Valget har som tidligere skrevet stått mellom tre sykler, BMW GSA R 1200, Ducati Multistrada 1200, og KTM,s nye 1290 SA.
Har tidligere prøvd både BMW og KTM 1190, og her syns jeg 1190 gikk foran pga en mye spenstigere maskin. Den gikk faktisk noe helt fandenivolsk, og den samme opplevelsen hadde jeg i dag også. Hadde liksom innstilt meg helt på en KTM denne runden.
Men på komfort og kvalitets-følelse siden, så syns jeg den skuffet denne gangen. Ducati,n har tidligere falt ut pga gal sittestilling(for liten), så den er uansett ute av dansen.
Men en sykkel som har overrasket i dag var Triumph 800 Tiger. Satt utrolig godt på den, og den var absolutt sprek nok(95 hk), men barnslig nok ble jeg aldri fortrolig med lyden på den. Syns den låt litt "symaskin". Ellers så må jeg bare si at den var en drøm å kjøre....
Vel, uansett, etter en ny runde på "diesel-lokomotivet", så er jeg nå tilbake på BMW R GSA 1200 igjen


Dette er en traust og pålitelig kjøremaskin,, men den presterer rimelig bra på alle områder, så som en all-rounder, så føles dette som et riktig valg . Med mine nesten to meter har jeg en suveren kjørestilling, og komforten er upåklagelig. Savner litt av spensten til Østerriker,n, men det er krefter nok i massevis, og deilig boxer-buldrelyd

Så da blir hybriden jeg har i dag byttet ut med en slik, enten i år(helst), eller neste år.
Alle syklene her er jo i toppklasse, så man må jo bare velge det som føles riktig for en`.
Skulle anledningen by seg, så hadde det jo vært hyggelig med et treff en dag, uansett hvilken side av fjellet. Jeg blir vel hengende bakpå dere som kjører KTM, for jeg har verken maskin eller ferdigheter til å utprøve potensiale til sykkelen min fullt ut, så dere får ha litt tålmodighet med meg....
Uansett, takk for alle innspill så langt

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Kjempe bra!!!
Jeg hadde jo som sagt låst meg på Multistrada... Dette var en sykkel jeg bare skulle ha. Men så fikk jeg satt en stund på KTM, å det var ikke tvil om at min kropp passet mye bedre oppå dette godstoget enn lille snertne Multistrada. Å når langturer er målet med sykkelen, ja da kommer en ikke unna komfort
Jeg har ikke prøvd GS'en selv. Men dette er og forblir nok noen år til... den aller beste på alt! Det er en fantastisk sykkel som har forandret livet til alt for mange motorsykkelister. Selv syns jeg ikke noe om bokser motoren. Heller ikke at det går 10 på dusinet. Men det forandrer ikke at det er en kanon flott sykkel.
Treff skal vi få til på begge sider av fjellet. Vi begynner jo å bli en ganske god gjeng som er veldig aktiv på forumet som kjører mye både i øst og vest. Så her er det bare å henge seg med når sjansene byr seg.
De er langt flinkere å arrangere fellesturer osv på øst siden, enn her på vest. Der må jeg kanskje ta litt selvkritikk... Men la gå
Når tenkte du å bytte biken din? Eller når får du din nye? Her i Bergen kommer det ikke nye GS'er før i uke 33 (tidligst)
Jeg hadde jo som sagt låst meg på Multistrada... Dette var en sykkel jeg bare skulle ha. Men så fikk jeg satt en stund på KTM, å det var ikke tvil om at min kropp passet mye bedre oppå dette godstoget enn lille snertne Multistrada. Å når langturer er målet med sykkelen, ja da kommer en ikke unna komfort

Jeg har ikke prøvd GS'en selv. Men dette er og forblir nok noen år til... den aller beste på alt! Det er en fantastisk sykkel som har forandret livet til alt for mange motorsykkelister. Selv syns jeg ikke noe om bokser motoren. Heller ikke at det går 10 på dusinet. Men det forandrer ikke at det er en kanon flott sykkel.
Treff skal vi få til på begge sider av fjellet. Vi begynner jo å bli en ganske god gjeng som er veldig aktiv på forumet som kjører mye både i øst og vest. Så her er det bare å henge seg med når sjansene byr seg.
De er langt flinkere å arrangere fellesturer osv på øst siden, enn her på vest. Der må jeg kanskje ta litt selvkritikk... Men la gå

Når tenkte du å bytte biken din? Eller når får du din nye? Her i Bergen kommer det ikke nye GS'er før i uke 33 (tidligst)
- BAJAZZ
- Innlegg: 74
- Registrert: 21 jul 2015, 19:33
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Har vært i kontakt med Speed i Sandefjord, og de tok gjerne hybriden i innbytte. Ny BMW R GSA 1200 uten sidebokser kommer på kr 253.000,-
Håper å få dette til i løpet av sommeren/høsten.
En annen ting, hva anbefaler du av klær? Du har jo kjørt både i Norge, og nedover i Europa, og da har du sikkert opplevd både vått, varmt og kaldt. Er det gore tex/tekstil som er tingen, eller er skinn fortsatt å anbefale? Har jo skinnjakke som jeg kjøpte til Harly,n, men den tok jeg jo aldri ut i regnevær, så jeg kjenner jo ikke helt egenskapene på den. Har fått anbefalt noe som heter KLIM eller noe sånt av noen på "kubikken", men det er sikkert mye annet bra også....
Jeg er på jobb i helga, så da blir det utvidet vask på hybriden, samt polering i morgen
Håper å få dette til i løpet av sommeren/høsten.
En annen ting, hva anbefaler du av klær? Du har jo kjørt både i Norge, og nedover i Europa, og da har du sikkert opplevd både vått, varmt og kaldt. Er det gore tex/tekstil som er tingen, eller er skinn fortsatt å anbefale? Har jo skinnjakke som jeg kjøpte til Harly,n, men den tok jeg jo aldri ut i regnevær, så jeg kjenner jo ikke helt egenskapene på den. Har fått anbefalt noe som heter KLIM eller noe sånt av noen på "kubikken", men det er sikkert mye annet bra også....
Jeg er på jobb i helga, så da blir det utvidet vask på hybriden, samt polering i morgen

Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Klim og Rukka er vel helt i toppen både kvalitetsmessig og prismessig. Selv har jeg Rukka og kommer aldri til å vurdere noe annet.BAJAZZ skrev:Har vært i kontakt med Speed i Sandefjord, og de tok gjerne hybriden i innbytte. Ny BMW R GSA 1200 uten sidebokser kommer på kr 253.000,-
Håper å få dette til i løpet av sommeren/høsten.
En annen ting, hva anbefaler du av klær? Du har jo kjørt både i Norge, og nedover i Europa, og da har du sikkert opplevd både vått, varmt og kaldt. Er det gore tex/tekstil som er tingen, eller er skinn fortsatt å anbefale? Har jo skinnjakke som jeg kjøpte til Harly,n, men den tok jeg jo aldri ut i regnevær, så jeg kjenner jo ikke helt egenskapene på den. Har fått anbefalt noe som heter KLIM eller noe sånt av noen på "kubikken", men det er sikkert mye annet bra også....
Jeg er på jobb i helga, så da blir det utvidet vask på hybriden, samt polering i morgen
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 114
- Registrert: 19 jul 2011, 23:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
- Bosted: Kolbotn
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Hei!BAJAZZ skrev:....
En annen ting, hva anbefaler du av klær? ....
Ang klær.
Snakk med Maria hos Speed, og sjekk ut BMW GS DRY dressen. Den er VANNTETT!!
Jeg fikk testet min her for noen uker siden, og kjørte i 6-7 timer i regn - og var like tørr (unntatt hanskene).
Når du har fått din nye GSA for du komme en tur til Briskeby og hilse på en av oss i OBRE som kjører GSA

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Det mest allsidige og fornuftige kjøpet vil være tekstil. Selv blir jeg å kjøre i skinn en stund til.
Skinn er definitivt det tryggeste alternativet, selv om skinn aldri beskytter noe mer mot autovern, stolper, rekkverk osv
Men skal du kjøpe tekstil, sørg for å kjøp en som sitter godt og passer deg. Så ikke beskytterene henger å slenger overalt
Note4
Skinn er definitivt det tryggeste alternativet, selv om skinn aldri beskytter noe mer mot autovern, stolper, rekkverk osv

Men skal du kjøpe tekstil, sørg for å kjøp en som sitter godt og passer deg. Så ikke beskytterene henger å slenger overalt
Note4
- BAJAZZ
- Innlegg: 74
- Registrert: 21 jul 2015, 19:33
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Da ser det ut som at jeg lander på en tekstil-dress. Utordringen kan være å finne noe som passer. Når man er nesten 2 meter, og har kropp som et "fugleskremsel", så er det ikke alltid like lett. Det som er langt nok i ben og armer er ofte tilpasset de som veier 120 kg eller mer... Og da blir det ofte litt "slaskete". Vel, får heller begynne å spise litt mere sjokolade og potetgull, så ordner det seg nok
Da blir det både tur til Briskeby og Hovedstasjonen i Bergen etter hvert.
Om Boxer kjenner Petter(rørlegger,n), så får du hilse han fra meg
(jobber sammen med han som anleggsdykker innimellom)...
En liten hilsen til Jonas(svensken) også, den siste måneden dere har han(han har flagget ut til Drammen), dere må få dere en ordentlig skiftordning vettu
En liten hilsen til gamle Arnesen også 


Da blir det både tur til Briskeby og Hovedstasjonen i Bergen etter hvert.
Om Boxer kjenner Petter(rørlegger,n), så får du hilse han fra meg

En liten hilsen til Jonas(svensken) også, den siste måneden dere har han(han har flagget ut til Drammen), dere må få dere en ordentlig skiftordning vettu


-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jeg har prøvd å søke x antall ganger på nettet, å jeg blir bare ikke klok på den Akrapovic potten til KTM'en. Jeg har funnet en video der en kar fyrer opp sykkelen sin med Akra, men hvor mye mer lyd er det egentlig

Jada, jeg vet potten er dyr, ikke gitt at jeg går for denne, men det skal sies at jeg kunne godt tenkt meg å fått ordnet slik at lyden fra den V-Twin motoren får fritt utløp
Det jeg stusser på, er at det er nesten ikke katalysator på denne sykkelen. Bare den lille klumpen (motsetning til s1000 modellene) Så det skal jo være et voldsomt potensiale i bare en slip-on potte
Er det noen andre som har hørt hvordan det låter med slip-on eller uten potte



Jada, jeg vet potten er dyr, ikke gitt at jeg går for denne, men det skal sies at jeg kunne godt tenkt meg å fått ordnet slik at lyden fra den V-Twin motoren får fritt utløp

Det jeg stusser på, er at det er nesten ikke katalysator på denne sykkelen. Bare den lille klumpen (motsetning til s1000 modellene) Så det skal jo være et voldsomt potensiale i bare en slip-on potte

Er det noen andre som har hørt hvordan det låter med slip-on eller uten potte

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jeg skal hente potten min i morgen, men vet ikke om jeg får byttet i morgen.
Jeg kan lage til en skikkelig sammenliningsvideo med dB-måling mellom den originale og Gianelli potten. :)
Jeg kan lage til en skikkelig sammenliningsvideo med dB-måling mellom den originale og Gianelli potten. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jeg fant denne.... Veldig mange som skryter av denne potten til ktm syklene sine
http://www.wings.si/ver3/index.html?page=adv1190" onclick="window.open(this.href);return false;
Men ja, lag en grundig sammenligning på potten din snikkern. Hvis du ser på denne siden er det stor forskjell i lydbildet, men ikke for høy lyd! I LOVE it!

http://www.wings.si/ver3/index.html?page=adv1190" onclick="window.open(this.href);return false;
Men ja, lag en grundig sammenligning på potten din snikkern. Hvis du ser på denne siden er det stor forskjell i lydbildet, men ikke for høy lyd! I LOVE it!

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Da har jeg fått meg en liten prøvetur med sidekoffertene på...
http://locatoweb.com/map/single/153855516" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg glemte jo å stille inn Load til en kar pluss baggasje. Hadde ikke noe i koffertene, men merket at hekken datt litt ned. Å siden jeg er såpass tung, vil jeg tro at det bare er greit å sette Load til 1 mann pluss baggasje.
I små hastigheter merket jeg ikke at de var der en gang. Men på motorveien fungerte de som en aktiv brems. Solid vindfang i de når en dro litt på. Men til cruising på norske veier merket jeg ikke veldig mye til det. Måtte over 120 før du kjente at fartsvinden tok litt tak. Det stod en varsel lapp i kofferten at du ikke burde overstige 150 med sidekofferter.
Jeg kan også melde om at slidersene på tåen tar nedi før koffertene
På begge sider. Ved normal benplassering vel og merke. Jeg prøvde ikke når jeg satt bena så tett inntil sykkelen som mulig (som jeg skulle ha kjørt veldig sportslig)


Den er ikke veldig mye breiere enn styret med koffertene på, slik jeg klarer å se det. Litt er det nok, men ikke veldig mye. Skal du lanesplitte er det greit å vite hvor mye hekken bygger
De grip beskytterne på siden av tanken var greit grep i, hvertfall mot skinn som jeg kjører med nå.
Jeg har også kjørt en del i de forskjellige modusene, på i kjøremodus og dempermodus. Jeg merker svært liten forskjell mellom Sport og Street på kjøremodus. Jeg husker ikke i farten hva den store forskjellen skulle være her
Samme måte som jeg merker svært liten forskjell mellom rain og offroad modus.
Dempermodus derimot. Der merker en litt forskjell på Sport og Street. Ikke mye, men nok til at Sport er å foretrekke om du skal leke deg litt av og på med gasse på vanlig vei.
Forskjellen på comfort og Offroad var ikke veldig merkbar, men merket at det "gynget" lengre i offroad modus enn comfort modus.
Jeg føler det litt som Sport=Hard, Street=Normal, Comfort=Myk, og Offroad=Sjøsjuk
Jeg savner muligheten til å sette en "bestemt" demper modus på de forskjellige modusene.
Si at jeg er i Sport modus på kjøre og demper. Å skifter over til offroad i kjøremodus, skulle jeg ønske demperne fulgte etter. uten at jeg måtte inn å spesifisere det
Mulig det finnes noe slik hvis jeg nileser brukerhåndboken. Eller noen andre som vet?

http://locatoweb.com/map/single/153855516" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg glemte jo å stille inn Load til en kar pluss baggasje. Hadde ikke noe i koffertene, men merket at hekken datt litt ned. Å siden jeg er såpass tung, vil jeg tro at det bare er greit å sette Load til 1 mann pluss baggasje.
I små hastigheter merket jeg ikke at de var der en gang. Men på motorveien fungerte de som en aktiv brems. Solid vindfang i de når en dro litt på. Men til cruising på norske veier merket jeg ikke veldig mye til det. Måtte over 120 før du kjente at fartsvinden tok litt tak. Det stod en varsel lapp i kofferten at du ikke burde overstige 150 med sidekofferter.

Jeg kan også melde om at slidersene på tåen tar nedi før koffertene



Den er ikke veldig mye breiere enn styret med koffertene på, slik jeg klarer å se det. Litt er det nok, men ikke veldig mye. Skal du lanesplitte er det greit å vite hvor mye hekken bygger

De grip beskytterne på siden av tanken var greit grep i, hvertfall mot skinn som jeg kjører med nå.
Jeg har også kjørt en del i de forskjellige modusene, på i kjøremodus og dempermodus. Jeg merker svært liten forskjell mellom Sport og Street på kjøremodus. Jeg husker ikke i farten hva den store forskjellen skulle være her

Samme måte som jeg merker svært liten forskjell mellom rain og offroad modus.
Dempermodus derimot. Der merker en litt forskjell på Sport og Street. Ikke mye, men nok til at Sport er å foretrekke om du skal leke deg litt av og på med gasse på vanlig vei.
Forskjellen på comfort og Offroad var ikke veldig merkbar, men merket at det "gynget" lengre i offroad modus enn comfort modus.
Jeg føler det litt som Sport=Hard, Street=Normal, Comfort=Myk, og Offroad=Sjøsjuk


Jeg savner muligheten til å sette en "bestemt" demper modus på de forskjellige modusene.
Si at jeg er i Sport modus på kjøre og demper. Å skifter over til offroad i kjøremodus, skulle jeg ønske demperne fulgte etter. uten at jeg måtte inn å spesifisere det

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Ja å en annen ting AJ og Snikkern. Hvor vanntett kan jeg forvente at disse koffertene er 

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?
Jeg har ikke kjørt veldig mye i regn med sidekoffertene, men det ble noen få mil på vei ned igjen fra Mo i Rana, og de holdt ihvertfall tett da.
Men du skal ikke kjøre for aktivt med sidekofferter på.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Men du skal ikke kjøre for aktivt med sidekofferter på.

Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985