

Den filmen skjønte jeg ikke bæra av. kan du forklare, å ble du kvitt lyden?

Kom hjem så sent, kan ikke drive og kjøre motoren på tomgang her ute nåLordShaft skrev:![]()
![]()
Den filmen skjønte jeg ikke bæra av. kan du forklare, å ble du kvitt lyden?
Nei, er vel ingen grunn til å fikle med noe på sykkelen. Men etter noen søk på nettet er visstnok dette veldig vanlig. Kjedet skal stramme seg selv på varm motor, så vidt jeg forstår, men man kan hjelpe strammeren litt med en unbrakonøkkel. Muligheten er ihvertfall der. Kjedet utvider seg fordi det er nytt, så det er nok ingen grunn til bekymring.929rr skrev:kjøpte du ikke akuratt syklen da, ingen grunn til og begynne meg og fikle med kammkjedestrammer da vel, be de sjekke på neste service.
Nå er det jo slik at det er ganske vanlig og høre ulyder på sin egen sykkel som ikke er der, endel motorer har også endel lyder når de er i tipp topp stand
Ja, husker vi prata om det. Og nå er tikkelyden her! :-)å Den høres veldig godt, og aller best på ca. 2800-3000rpm. Hvis noe på en sykkel er vedlikehold man kan gjøre selv ville jeg ikke kalt det å fikle med sykkelen. Fint å lære seg å kjenne sykkelen også. Jeg er vanligvis ikke redd for å skru og justere selv. Med mindre det er noe man ikke skal røre, da ville jeg aldri ha gjort det. Hvis dette er noe forhandler vil se på eller justere på service (neste år) så er det helt ok. Skal se om jeg får ringt dit ila. formiddagen.Bjerknez skrev:Ja, slikt er vannvittig irriterende og jeg har vel sagt det til deg før at tikkelyder og ulyder fra motor er dte absolutt værste jeg vet, selv om det ikke er noe farlig. Nå vet ikke jeg hvor godt du faktisk hører den lyden, men skal du ut på tur i dag så kan vi jo møtes på halveien og ta en kaffe (Moss feks.)?
Ikke for at JEG kan hjelpe deg videre i særlig grad, men for at du skal få en objektiv mening om hvor irriterende lyden egentlig er![]()
Jeg er sååå glad for at jeg ikke har hatt sykler med slike ulyder selv, selv om Cruiseren stilte i en helt annen kategori hvor det alltid var en eller annen "klunk" og en "klank" men det har vel bare med motortypen å gjøre samt det faktum at det vibrerer litt etc.
Å begynne å fikle med dette selv tror jeg ikke du skal gjøre. Ring til forhandler og spør om å snakke med en mekaniker. Eller så kan du jo sende en PM til kjellv her i forumet. Han jobber på Yamaha oppi Molde og kan sikkert hjelpe deg litt på vei
Fordelen med nytt er 5 års garantiFlanker skrev:Fordelen med å kjøre halvgammel BMW boxer: Rare ulyder og støy fra både det ene og det andre? Slapp av, den bare er sånn...
Hadde fått noia selv med helt ny sykkel, men som de sier over. Få dem til å sjekke det ut på service.
Hei, og takk for sist!Ambro skrev:Hadde samme lyd på min MT-09 og fikk vite at dette var noe som fint kunne gå til neste service for så å bli strammet opp.
Ingen god lyd, men visstnok ufarlig.
Kjenner meg igjen i både den ene og den andre kommentaren her. Fikk tilbud på en BMW som jeg ikke kunne si nei til, men jeg skvetter litt innimellom når jeg er borti girsjalteren... Du verden for et "klunk"...! Er ellers også av den oppfatningen at BMW har et "interessant lydbilde"xyvind skrev:Nei, er vel ingen grunn til å fikle med noe på sykkelen. Men etter noen søk på nettet er visstnok dette veldig vanlig. Kjedet skal stramme seg selv på varm motor, så vidt jeg forstår, men man kan hjelpe strammeren litt med en unbrakonøkkel. Muligheten er ihvertfall der. Kjedet utvider seg fordi det er nytt, så det er nok ingen grunn til bekymring.929rr skrev:kjøpte du ikke akuratt syklen da, ingen grunn til og begynne meg og fikle med kammkjedestrammer da vel, be de sjekke på neste service.
Nå er det jo slik at det er ganske vanlig og høre ulyder på sin egen sykkel som ikke er der, endel motorer har også endel lyder når de er i tipp topp stand
Ja, husker vi prata om det. Og nå er tikkelyden her! :-)å Den høres veldig godt, og aller best på ca. 2800-3000rpm. Hvis noe på en sykkel er vedlikehold man kan gjøre selv ville jeg ikke kalt det å fikle med sykkelen. Fint å lære seg å kjenne sykkelen også. Jeg er vanligvis ikke redd for å skru og justere selv. Med mindre det er noe man ikke skal røre, da ville jeg aldri ha gjort det. Hvis dette er noe forhandler vil se på eller justere på service (neste år) så er det helt ok. Skal se om jeg får ringt dit ila. formiddagen.Bjerknez skrev:Ja, slikt er vannvittig irriterende og jeg har vel sagt det til deg før at tikkelyder og ulyder fra motor er dte absolutt værste jeg vet, selv om det ikke er noe farlig. Nå vet ikke jeg hvor godt du faktisk hører den lyden, men skal du ut på tur i dag så kan vi jo møtes på halveien og ta en kaffe (Moss feks.)?
Ikke for at JEG kan hjelpe deg videre i særlig grad, men for at du skal få en objektiv mening om hvor irriterende lyden egentlig er![]()
Jeg er sååå glad for at jeg ikke har hatt sykler med slike ulyder selv, selv om Cruiseren stilte i en helt annen kategori hvor det alltid var en eller annen "klunk" og en "klank" men det har vel bare med motortypen å gjøre samt det faktum at det vibrerer litt etc.
Å begynne å fikle med dette selv tror jeg ikke du skal gjøre. Ring til forhandler og spør om å snakke med en mekaniker. Eller så kan du jo sende en PM til kjellv her i forumet. Han jobber på Yamaha oppi Molde og kan sikkert hjelpe deg litt på vei
Er hjemme-alene-far i kveld med sneipen, så det blir ikke noe kjøring. Tror jeg blir "bissi" resten av helga også. Jobbe-lørdag for meg i morgenSånn er det når hobbyen består av å ha en jobb nummer to
![]()
Håper å eie en BMW med boxer en gang selv, jeg. Jeg er en av de få som ikke eier en som synes de ser bra ut.Flanker skrev:Fordelen med å kjøre halvgammel BMW boxer: Rare ulyder og støy fra både det ene og det andre? Slapp av, den bare er sånn...
freddy123 skrev:Kanskje det er derfor disse mt09 modellene er så billige ...... Haha
Sent from my iPhone using Tapatalk
Traceren har også skikkelig klank i girkassa, noe jeg faktisk liker veldig godt. GSX'en jeg hadde først hadde det, men Hondaen jeg kjøpte i våres hadde ikke det. Jeg er glad for å ha litt klank i hverdagen igjennorse900 skrev: Kjenner meg igjen i både den ene og den andre kommentaren her. Fikk tilbud på en BMW som jeg ikke kunne si nei til, men jeg skvetter litt innimellom når jeg er borti girsjalteren... Du verden for et "klunk"...! Er ellers også av den oppfatningen at BMW har et "interessant lydbilde"
Det går fint. Synes det er litt interessant jeg.Bjerknez skrev:Klart NOE må dem ha spart på, men jeg tviler på at det er gjort i selve motoren. Faktisk tror jeg Yamaha har lagt litt jobb akkurat her.... hvis jeg får synse litt. Det kan være mange grunner til at Traceren er såpass billig som den er. Det ene kan jo være ren markedsføringsstrategi hvor dem selger med null fortjeneste, evt. tap for å ta kunder fra andre steder. En annen løsning kan jo være at dem har "spart" litt her og der med tanke på nedsatt kvalitet.
Kan jo være at Yamaha har såpass høy effektivitet at dem har mulighet til å "spy" ut sykler på markedet for å øke salg av sykler. Er nok ikke så mange som har den muligheten vil jeg tro, hvis det stemmer.
Men strengt tatt så koster ikke Traceren SÅ mye mindre enn feks. Tiger 800. Det er kun snakk om noen tusenlapper og argumentet for å velge en Tiger er nok kanskje at den har litt mer "offroad" egenskaper og er mer ppåkostet på dempersiden? Uansett... bare synser litt.
Beklager utskeielsen xyvind. Jeg håper uansett du får fikset opp i ulyden. Det er nok ganske sikkert bare en bagatell og ikke noe farlig
Neida, Tracer er ikke subsidiert!xyvind skrev:Det går fint. Synes det er litt interessant jeg.Bjerknez skrev:Klart NOE må dem ha spart på, men jeg tviler på at det er gjort i selve motoren. Faktisk tror jeg Yamaha har lagt litt jobb akkurat her.... hvis jeg får synse litt. Det kan være mange grunner til at Traceren er såpass billig som den er. Det ene kan jo være ren markedsføringsstrategi hvor dem selger med null fortjeneste, evt. tap for å ta kunder fra andre steder. En annen løsning kan jo være at dem har "spart" litt her og der med tanke på nedsatt kvalitet.
Kan jo være at Yamaha har såpass høy effektivitet at dem har mulighet til å "spy" ut sykler på markedet for å øke salg av sykler. Er nok ikke så mange som har den muligheten vil jeg tro, hvis det stemmer.
Men strengt tatt så koster ikke Traceren SÅ mye mindre enn feks. Tiger 800. Det er kun snakk om noen tusenlapper og argumentet for å velge en Tiger er nok kanskje at den har litt mer "offroad" egenskaper og er mer ppåkostet på dempersiden? Uansett... bare synser litt.
Beklager utskeielsen xyvind. Jeg håper uansett du får fikset opp i ulyden. Det er nok ganske sikkert bare en bagatell og ikke noe farlig
Subsidiering, kalles det vel, når de tilsynelatende "dumper" prisen på et av sine produkter.
De tjener det inn igjen på andre områder. Yamaha er vel store nok til å bedrive slikt uten at det blir for åpenbart.
Når det kommer til opplevd kvalitetsfølelse så er den mye høyere på Traceren enn på Hondaen jeg nylig solgte. Ser f.eks. at de selges ikke med samme garantien i UK og USA. I UK tror jeg de betaler £ 400,- for å ha garanti på den i 2 eller 4 år eller noe sånt, hvis de vil ha garanti. Derfor kan de sikkert tilby 5 års garanti "inkludert" i prisen her. Man vet jo strengt talt ikke eksakt hva man betaler for, i det store og det hele.
kjellv skrev:xyvind skrev:I USA kalles den FJ-09, og er ellers akkurat samme sykkel.Bjerknez skrev: