Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Trondgv »

Bjerknez skrev:Monster 1200R ser jeg den heter og jeg synes jeg skimter Øhlins dempere etc. Jeg savner tekniske data her, men tipper en oppstylet og påkostet R- versjon vil nærme seg 250.000,- men man får sikkert en rimeligere utgave muligens til en mer spiselig sum?

Uansett... Denne var bare lekker, og jeg venter spent på tekniske data på sykkelen. Eller er den mye lik dagens 1200S?
http://m.ducati.com/bikes/monster/1200_ ... ch_spec.do" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Ohh... Jeg tipper prisen kommer til å ligge på rundt 240-250.000,- med øhlins dempere og litt snacks (termingnoni)

Noe dyrere enn det kan dem ikke legge seg mener jeg...

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Olav K »

Lekre tall på en lekker italiener (180kg og 160hk) :yeyeye :thumleft det blir nok ikke tilsvarende tall på den nye "engelskmannen" fra Hinckley.
Blir spennende å se hva de kommer med, men vi får kanskje noen flere glimt fram mot Eicma-messen. :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc. samt at det jo er en ny modell og alt det der, så tipper jeg nok at den kommer til å koste rundt 240.000,- Kanskje mer hvis det er meningen at dette skal bli de nye "StreetFighter". Tøff sykkel på mange måter, men hvis viser seg at mine antagelser angående pris er riktig så tror jeg ikke dette blir noe å vurdere for min del vertfall. Den må legge seg i pris litt under eller på linje med SuperDuke 1290R hvis den i det hele tatt skal vurderes.

Men tøff... det er den helt klart! :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tommas »

Sukk, hvor blir det av Streetfighter 1299... Monster er og blir jo "entrylevel Ducatien" med mentale støttehjul, egnet for hipstere og frisører.

Vel, i det minste før Scrambler :lol

Ser ikke bra ut hverken fra siden elle forfra, selv om hekken ser lovende ut og lyden sikkert er topp.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Sukk, hvor blir det av Streetfighter 1299... Monster er og blir jo "entrylevel Ducatien" med mentale støttehjul, egnet for hipstere og frisører.

Vel, i det minste før Scrambler :lol

Ser ikke bra ut hverken fra siden elle forfra, selv om hekken ser lovende ut og lyden sikkert er topp.
Haha... jeg er i utgangspunktet LITT enig med deg med tanke på det første utsagnet. Men at Monsteren ser bra ut skal ingen ta fra den.

Aner en liten overdrivelse her (en morsom en sådan) men ja, Monster er og blir "entry level" Ducati'en. Men med 1200R sine 160HK'er og ca. 140NM så blir dte vel feil å kalle den en "entry level" sykkel. Men jeg ser hvor du vil hen... :knegg

Faller denne Monsteren ned i 200.000,- kroners klassen (noe jeg tviler sterkt på) så er dette en absolutt kandidat som kanskje bør prøves ut. 240.000,- synes jeg blir for mye å betale for noe slikt. Spesielt med tanke på at man får en SuperDuke 1290R til rundt 220.000,- som allerede har vunnet flere tester.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev:Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc...t
Dagens 1200s har også justerbare Öhlins dempere, Brembo bremser fra øverste hylle etc. Så blir spennende å se hvordan de priser den nye. De forskjellene jeg har notert meg så langt er:

- Lengre dempere for økt bakkeklaring
- Styredemper Öhlins
- Ny subframe og bakstuss
- Bredere bakdekk
- 15 mer hk
- Nye pegs/seperate passasjer-pegs som kan fjernes
- Økt setehøyde (fra 810mm til 829mm)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av JK95 »

Tipper ca 230 jeg, er jo tross alt en italiener :yeyeye

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Andreas »

Cutless skrev:
Bjerknez skrev:Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc...t
Dagens 1200s har også justerbare Öhlins dempere, Brembo bremser fra øverste hylle etc. Så blir spennende å se hvordan de priser den nye. De forskjellene jeg har notert meg så langt er:

- Lengre dempere for økt bakkeklaring
- Styredemper Öhlins
- Ny subframe og bakstuss
- Bredere bakdekk
- 15 mer hk
- Nye pegs/seperate passasjer-pegs som kan fjernes
- Økt setehøyde (fra 810mm til 829mm)
+ Marchesini smidde felger fra 1199R og euro4 godkjenning.

Tradisjonelt sett når Ducati setter en R i slutten av navnet, så innebærer det edlere innmat i motor (titanråder, lettere stempel og veiv osv) og lettere/stivere motorblokk. Jeg trodde først kanskje det ble slik på M1200R også, men står ingenting om det.. Da blir jo naturligvis prisen lavere enn hva jeg først trodde :-k

Forhandlerne skal på salgsmøte på Sardinia 18.okt. Etter det så får vi vell vite litt mer om prisene for 2016 :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Jepp. Men Ducati justerer vel prisene rundt nyttår i forhold til valutakursen, så har en mistanke om at alle modellene blir en del dyrere i 2016. Positivt for meg som har Ducati modell fra 2015, men vinninga går vel fort opp i spinninga :sk?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

9 nye modeller!! :twisted

http://www.mcnews.com.au/ducati-to-unve ... -at-eicma/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Hvorav 2 av de er i nye segment.

Krysser fingrene for en heftig sportstourer :[-o<

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Er det noen av syklene du heller mest mot eller?

Speed Triple er uansett en fantastisk turmaskin. Det fikk jeg erfare i går. Her sitter man jævlig godt. Eller vartfall jeg da, Lyden er grom og bunndraget er bra. Utseende er det mange delte meninger om, men personlig liker jeg den. Men personlig hadde jeg holdt en knapp på nye Street Triple R 800cc som blir i følge rykter levert med Øhlins dempere, elektronisk gasskontroll, fem moduser etc. Denne med quickshifter tror jeg vil være en kanon sykkel.

Monster 1200R synes jeg personlig er helrå og se på. SKikke tøff sykkel som jeg virkelig har sansen for. Lyden er vel også episk i disse. Men uansett hvilken Monster man kjøper så kjøper man på en måte "innstegssykkelen" til Ducati. Ikke veldig farlig det men dog...

Hvis JEG MÅTTE velge mellom 1200R og nye Speed Triple, så hadde nok Speed Triplen vunnet tror jeg. Men begge syklene er som sagt veldig gode tror jeg...

Skal ikke være lett detta! :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Nja, njo. Ført må jeg vel ta stilling til om det faktisk blir sykkelbytte. Hypern' fungerer utmerket til det jeg gjør i dag, men kunne tenkt meg noe større og tyngre til litt lengre turer. Og det har naturligvis ikke blitt så mange av de lengre turene. Hvis jeg ender opp med sykkelbytte, så heller jeg per i dag mest mot Speed Triple uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor.

Om Ducati kommer ut med en sportsturer som ser like lekker ut som Panigalen og som er like komfortabel som GSX650F'n var, så hopper jeg på den uten å tenke meg om! Jeg ser veldig frem til EICMA messen etterfulgt av en kald vinter med mye grubling og research på nye modeller over et glass god single malt. En aktivitet som havner på en solid nr 2 på listen over mine favoritt mc-aktiviteter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Nja, njo. Ført må jeg vel ta stilling til om det faktisk blir sykkelbytte. Hypern' fungerer utmerket til det jeg gjør i dag, men kunne tenkt meg noe større og tyngre til litt lengre turer. Og det har naturligvis ikke blitt så mange av de lengre turene. Hvis jeg ender opp med sykkelbytte, så heller jeg per i dag mest mot Speed Triple uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor.

Om Ducati kommer ut med en sportsturer som ser like lekker ut som Panigalen og som er like komfortabel som GSX650F'n var, så hopper jeg på den uten å tenke meg om! Jeg ser veldig frem til EICMA messen etterfulgt av en kald vinter med mye grubling og research på nye modeller over et glass god single malt. En aktivitet som havner på en solid nr 2 på listen over mine favoritt mc-aktiviteter.
Er vel ganske enig med deg :thumleft

Men du vet hva grubling og research samt litt pilsing fører til ikke sant?
Av erfaring starter du neste sesong med ny sykkel :knegg

Gratulerer på forskudd da vertfall. Sånn.. nå var jeg vertfall først ute :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Er ikke dette den nye Speed Triplen tro?
http://www.agmshop.no/MC/Ny-tung--lett- ... vercatid=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Om ikke bildet stemmer, så stemmer vertfall beskrivelsen...tror jeg... Eller tar jeg feil?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Olav K »

Du tar feil, 2015 modellen kom med kun ubetydelige kosmetiske endringer (de lette PVM felgene og carbon'en forsvant i 2014)

Det er 2016 som kommer med større endringer, litt mer HK, ride by wire, kanskje Cc og div rider modes.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Unskyld onkel :redface

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

8 grader på vei til jobb i dag. Endelig går det an å kjøre motorsykkel uten at visiret blir dekt av insekter eller at man svetter i hjel i skinndressen. Hærlig.

Eneste minuset er vel at jeg må legge om dekk snart

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tommas »

Så utrolig "Mad Max"-aktig!

Tøff!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Var ikke beskjedne dem dekka der nei :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av mortenolb »

Åtte grader og "ikke svette ihjel"? :scratch jeg hadde fryst ihjel tror jeg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24620
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjørte i rundt 8-12 grader om søndagen. Dagen startet også med rundt 0 grader over fjellet. Etter 55 mil var jeg ganske frossen, selv med ullundertøy, regndress for vindbeskyttelse og så klart skinndressen. Varmeholkene på full guffe. Det var guffent, men tror man blir litt vant til det etter noen mil i salen.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Det å kjøre motorsykkel hver dag til og fra jobb er både en velsignelse og en forbannelse. Det positive er at man får en flott start på dagen, og man får meditert/stresset ned på vei hjem. Det som er negativt er at trangen min til å kjøre dagsturer i helgene blir redusert. Det kan selvfølgelig ha litt med at sesongen er på hell. Men i dag så ble det en ordentlig fin tur på småveiene i nærområdet. Målet var å rote meg bort, og det klarte jeg med god margin. Jeg traff heldigvis på E18 til slutt, og kunne orientere meg hjem i det flotte været.

Her er de to bildene jeg tok med mobilen:

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Første inntrykk Monster 1200R: http://www.motorcyclenews.com/news/firs ... er-1200r2/" onclick="window.open(this.href);return false;

The 160bhp L-twin isn’t a scary rev-happy BMW S1000R, nor are you constantly battling the traction control or fighting to keep the front-end down like on KTM’s big 1290 Super Duke R.

Svar