Sent from my iPhone using Tapatalk
Æsj, tror du at de priser seg så høyt? Da snakker vi jo fort 300k! 1200s koster jo 211k. Og en superduke 230k ca. Håper de legger seg mellom der et sted.Andreas skrev:Løp å kjøp! Blir spennende å se prisen.. Den blir nok noen hakk dyrere en Diavel Carbon også regner jeg med.
Men jeg likte dette! De har endret ting som jeg også ikke liker med M1200: de dråga av noen forvilerbraketter og at den med baksetedekselet, ble alt for brei og segen i rævva. Nå med høyere, smalere hekk og bredere dekk (200/55-17) så begynner det å ligne noe
http://m.ducati.com/bikes/monster/1200_ ... ch_spec.do" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Monster 1200R ser jeg den heter og jeg synes jeg skimter Øhlins dempere etc. Jeg savner tekniske data her, men tipper en oppstylet og påkostet R- versjon vil nærme seg 250.000,- men man får sikkert en rimeligere utgave muligens til en mer spiselig sum?
Uansett... Denne var bare lekker, og jeg venter spent på tekniske data på sykkelen. Eller er den mye lik dagens 1200S?
Haha... jeg er i utgangspunktet LITT enig med deg med tanke på det første utsagnet. Men at Monsteren ser bra ut skal ingen ta fra den.Tommas skrev:Sukk, hvor blir det av Streetfighter 1299... Monster er og blir jo "entrylevel Ducatien" med mentale støttehjul, egnet for hipstere og frisører.
Vel, i det minste før Scrambler![]()
Ser ikke bra ut hverken fra siden elle forfra, selv om hekken ser lovende ut og lyden sikkert er topp.
Dagens 1200s har også justerbare Öhlins dempere, Brembo bremser fra øverste hylle etc. Så blir spennende å se hvordan de priser den nye. De forskjellene jeg har notert meg så langt er:Bjerknez skrev:Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc...t
+ Marchesini smidde felger fra 1199R og euro4 godkjenning.Cutless skrev:Dagens 1200s har også justerbare Öhlins dempere, Brembo bremser fra øverste hylle etc. Så blir spennende å se hvordan de priser den nye. De forskjellene jeg har notert meg så langt er:Bjerknez skrev:Dagens 1200S koster jo 211.000,- og siden den nye er en tilsynelastende "R"-utgave med justerbare Øhlinsdempere, mer effekt etc...t
- Lengre dempere for økt bakkeklaring
- Styredemper Öhlins
- Ny subframe og bakstuss
- Bredere bakdekk
- 15 mer hk
- Nye pegs/seperate passasjer-pegs som kan fjernes
- Økt setehøyde (fra 810mm til 829mm)