Gode greier. Da vet jeg hva jeg kan ha som utgangspunkt når jeg monterer det.
Men husk at det kan hende du må skru opp litt mer om du plasserer single nozzle'en på bakdrevet. Og kanskje enda mer hvis du velger å bruke double-nozzle'en.Snikkeren skrev:![]()
Gode greier. Da vet jeg hva jeg kan ha som utgangspunkt når jeg monterer det.
Sender du bilde av bakdrevet ditt etter 20 000 km får du nok ei kanne olje tilAJ skrev:Uansett virker det å være et genialt produkt fra noen som er ekte gründere.
Ingen problemer med oljelekkasje så langt på systemet jeg har montert.
Meget lavt oljeforbruk også.
Har aldri hatt lavere utgifter til kjedesmøring, om en ser bort fra kjøp av selve smøreren.
Har enda ikke brukt opp 500 ml oljekanna som var en del av kjøpet.
Fikk for øvrig en tilsvarende gratis etter at jeg sendte produsenten noen bilder av monteringen på 1290'en, som er blitt lagt ut på Tutorosidene...
Og det betyr at jeg har olje nok til i hvert en sesong til.
kjellv skrev:Sender du bilde av bakdrevet ditt etter 20 000 km får du nok ei kanne olje tilAJ skrev:Uansett virker det å være et genialt produkt fra noen som er ekte gründere.
Ingen problemer med oljelekkasje så langt på systemet jeg har montert.
Meget lavt oljeforbruk også.
Har aldri hatt lavere utgifter til kjedesmøring, om en ser bort fra kjøp av selve smøreren.
Har enda ikke brukt opp 500 ml oljekanna som var en del av kjøpet.
Fikk for øvrig en tilsvarende gratis etter at jeg sendte produsenten noen bilder av monteringen på 1290'en, som er blitt lagt ut på Tutorosidene...
Og det betyr at jeg har olje nok til i hvert en sesong til.
Kjøpte dette:xses skrev:Hvilket av de kit'ene kjøpte du?
Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Trodde det var en sprekk eller støpesår jeg også.ejs skrev:![]()
Hva er det innerst på den tanna som står ut fra 33 tallet.
Ser ut som sprekk påbildet? Eller støpesår.....
Ja, den slitasjen på yttersiden irriterte meg i begynnelsen. Men ikke nå lenger etter at jeg har sett at de fleste andre 1290 SA har samme erfaring ut fra bilder jeg har sett på ADVrider.com.Jompa skrev:Det er tydelig slitasje på yttersida av kjeden, det ser ut som den subber borti ett eller annet.
Aldri prøvd dobbeltdysa. Nettopp fordi jeg syntes den ikke så særlig robust ut.kjellv skrev:De første forsøk jeg gjorde på TDMen var å montere dobbeldysa da den virket så smart i mitt hode. Denne la jeg inntil bakdrevet, på begge sider av drevet ca kl 8 når du står på venstre side av sykkelen. Dette var nesten håpløst å få til, og jeg ga opp og monterte singledysa.
Problemet med dobbeldysa var at den var så myk og kom ut av stilling med en gang jeg trillet sykkelen litt bakover.
Har du prøvd å montere den?
Dette har du helt sikkert rett i.Epylypzon skrev:Hvor langt man klarer å få ut av ett kjede/drevsett avhenger vel også vel så mye om kjørestil som hvordan man smører det? Kjører man mye i gjørme/ sand.? Graver man ned bakdekket i dritten slik at drevet går i sand? Hvor mange "rivstarter" har man i løpet av en kjøretur? Hvor ofte napper man den opp på bakhjulet?
Sendt fra min Z3 Compact
Jeg tror automatisk kjedesmøring har svært mye for seg for alle, og spesielt de som kjører mye på grus (støv)AJ skrev:Dette har du helt sikkert rett i.Epylypzon skrev:Hvor langt man klarer å få ut av ett kjede/drevsett avhenger vel også vel så mye om kjørestil som hvordan man smører det? Kjører man mye i gjørme/ sand.? Graver man ned bakdekket i dritten slik at drevet går i sand? Hvor mange "rivstarter" har man i løpet av en kjøretur? Hvor ofte napper man den opp på bakhjulet?
Sendt fra min Z3 Compact
Men jeg tror fortsatt at det er en stor fordel at kjedet blir smurt under kjøring og ikke bare etter kjøringen, under alle forhold og kjøremønstre.
Har tro på begge disse argumentene, og skal nå forsøke å "bevise" det: Har montert nytt kjede- og drevsett og automatisk kjedesmører. Nå er det "bare" å kjøre 30.000 km og se hva resultatet blirkjellv skrev:Jeg tror automatisk kjedesmøring har svært mye for seg for alle, og spesielt de som kjører mye på grus (støv)AJ skrev:Dette har du helt sikkert rett i.Epylypzon skrev:Hvor langt man klarer å få ut av ett kjede/drevsett avhenger vel også vel så mye om kjørestil som hvordan man smører det? Kjører man mye i gjørme/ sand.? Graver man ned bakdekket i dritten slik at drevet går i sand? Hvor mange "rivstarter" har man i løpet av en kjøretur? Hvor ofte napper man den opp på bakhjulet?
Sendt fra min Z3 Compact
Men jeg tror fortsatt at det er en stor fordel at kjedet blir smurt under kjøring og ikke bare etter kjøringen, under alle forhold og kjøremønstre.
Når du smører med spray så pakker du inn partiklene i en grease på kjedet hver gang du smører. Et automatisk smøresystem tilfører olje hele tiden, og oljen vil "skylle bort" støvet mens du kjører. I hvert fall i langt større grad enn spray gjør.
Scottoiler "Louis special"AJ skrev:@E-strom: hvilket system har du montert?
Originalkjedet på KTM'en har nå vart i vel 20K og ser ikke slitt ut. Noe "inspeksjonsluka" fortsatt viser. I denne halvmåneutsparingen vises fortsatt halve klinkerpinnen akkurat som det gjorde da sykkel var ny. En klar indikasjon på minimal slitasje, så langt jeg kan bedømme.
Ser for meg at kjedet kan fungere helt fin i 20K til med det smøresystemet jeg har i dag.
Noen 'vitenskapelige' bilder av monteringen?E-strom skrev: Scottoiler "Louis special"
https://www.louis.de/en/artikel/scottoi ... l/10004488" onclick="window.open(this.href);return false;