Cutless sin blogg
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Nye E4 kravene omhandler ikke bare utslipp. Det dekker også ting som synlighet, sikkerhet, krav til produksjonen, mekanisk støy, diagnose strategi på elektronikken pluss mye mer.
Se f.eks på den nye Multistradaen, som er Ducatis første E4 godkjennte sykkel. For å bli E4 godkjennt så har den bla: reflekser på framgafflene og kullfilter på luftingen til bensintank (slik som det har vert lenge i USA), nye motordeksel for å dempe mekanisk støy, egen varsellampe for generelle feil og egen varsellampe for direkte avgassrelaterte feil+++. Fabrikken kan heller ikke reservere tilgang til diagnose og vedlikeholdslitteratur for merkeforhandlerne. Vilket som helst verksted kan nå skaffe seg dette (krever fortsatt en dyr lisens).
Så MC-bransjen blir mer og mer lik bilbransjen..
Se f.eks på den nye Multistradaen, som er Ducatis første E4 godkjennte sykkel. For å bli E4 godkjennt så har den bla: reflekser på framgafflene og kullfilter på luftingen til bensintank (slik som det har vert lenge i USA), nye motordeksel for å dempe mekanisk støy, egen varsellampe for generelle feil og egen varsellampe for direkte avgassrelaterte feil+++. Fabrikken kan heller ikke reservere tilgang til diagnose og vedlikeholdslitteratur for merkeforhandlerne. Vilket som helst verksted kan nå skaffe seg dette (krever fortsatt en dyr lisens).
Så MC-bransjen blir mer og mer lik bilbransjen..
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Nei!
De kullfilterene har de hadde en haug med problemer med i statene. På forumene så har det vært mange som har slitt med feks at motor har skrudd seg av under kjøring++ og det har vært pga de forbanna kullfilterne hvis jeg forstod det riktig.
De kullfilterene har de hadde en haug med problemer med i statene. På forumene så har det vært mange som har slitt med feks at motor har skrudd seg av under kjøring++ og det har vært pga de forbanna kullfilterne hvis jeg forstod det riktig.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Heldigvis så er de enkle å fjerne 

- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Men det lages fortsatt høy prestande biler, og det kommer fortsatt å bli laget MC.Andreas skrev: Så MC-bransjen blir mer og mer lik bilbransjen..
Kraven driver på innovasjonen men er enig at det ikke alltid er like heldig for mangfoldet i bransjen
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Joda, helt klart, motorsykkler har vell aldri vært raskere og mer effektive. Men for en enkel sjel som meg, som liker litt det enkle i ting, så blir det så fryktelig mye rundt det. Det politiske overkjører det brutale og råe som jeg liker i kjøretøy. Alt blir også mer og mer likt. Gamle tante Anna, som skal ha en Golf eller Yaris for å kjøre til Sparkjøp, bryr jo seg ikke...hakhap skrev:Men det lages fortsatt høy prestande biler, og det kommer fortsatt å bli laget MC.Andreas skrev: Så MC-bransjen blir mer og mer lik bilbransjen..
Kraven driver på innovasjonen men er enig at det ikke alltid er like heldig for mangfoldet i bransjen
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Må si jeg har litt sansen for den monsteren altså... Selv om det er "innstegsmodellen" til Ducati... Hva blir prisen på denne forresten?
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Innstegsmodell er det nok bare gretne gamle gubber som fortsatt kaller den. Vi som drømmer om oppdatert Streetfighter, og husker Monster med 45hk 

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Hehe, er faktisk litt over middels interresert i den Monsteren selv jeg...Tommas skrev:Innstegsmodell er det nok bare gretne gamle gubber som fortsatt kaller den. Vi som drømmer om oppdatert Streetfighter, og husker Monster med 45hk

Re: Cutless sin Hyperblogg!
Enig med dere beggeBjerknez skrev:Hehe, er faktisk litt over middels interresert i den Monsteren selv jeg...Tommas skrev:Innstegsmodell er det nok bare gretne gamle gubber som fortsatt kaller den. Vi som drømmer om oppdatert Streetfighter, og husker Monster med 45hk

Hvis man skal kalle Monsteren en innstegsmodell, så må det isåfall være 696 eller 796.
En 1200S eller 1200R er heftige greier. Absolutt for viderekommende!
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Hva tror dere folkens, skal vi starte en betting-tråd, med utgangspunkt i hvilken sykkeln Bjerknez ender opp med?Bjerknez skrev:Hehe, er faktisk litt over middels interresert i den Monsteren selv jeg...Tommas skrev:Innstegsmodell er det nok bare gretne gamle gubber som fortsatt kaller den. Vi som drømmer om oppdatert Streetfighter, og husker Monster med 45hk

Er jo blitt leeeenge siden sist han byttet?

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Da har (dessverre) prisene på Monster 1200R blitt annonsert:
Priset på Monster 1200R (2015 års avgifter)
Rød - 250.900kr
Sort - 252.600kr
Det blir for drøyt imho
Priset på Monster 1200R (2015 års avgifter)
Rød - 250.900kr
Sort - 252.600kr
Det blir for drøyt imho

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Bjerknez skrev:Ohh... Jeg tipper prisen kommer til å ligge på rundt 240-250.000,- med øhlins dempere og litt snacks (termingnoni)
Noe dyrere enn det kan dem ikke legge seg mener jeg...

Blir jo helt tullete og kjøpe 1200R til den prisen der. Jeg regnet med at prisen ble noe slikt, men hadde håpet på at den hadde kostet rundt det SuperDuken koster. Vertfall ikke mer. Nå mener jeg den melder sge helt ut av konkurransen. Den som kjøper denne kjøper den KUN fordi det er Ducati, ikke noe annet.
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Mulig noen andre sykler også blir satt opp i 2016, så kanskje den ikke er så mye dyrere enn Super Duke feks?
Og for "riktig" sykkel, så er nok mange villige til å spandere på 20-30k ekstra
Og for "riktig" sykkel, så er nok mange villige til å spandere på 20-30k ekstra

- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Cutless sin Hyperblogg!
btw: jeg tror jeg møtte deg igår ute ved askim traktene det ligna ihvertfall no jævlig samme kjørejakke osv
du hilste på meg , men om du enset at det var meg det aner jeg ikke
ogja sånn prisene og markedet er nå så priser de seg utav markedet med den prisen der

du hilste på meg , men om du enset at det var meg det aner jeg ikke

ogja sånn prisene og markedet er nå så priser de seg utav markedet med den prisen der
