Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Andreas »

Nye E4 kravene omhandler ikke bare utslipp. Det dekker også ting som synlighet, sikkerhet, krav til produksjonen, mekanisk støy, diagnose strategi på elektronikken pluss mye mer.

Se f.eks på den nye Multistradaen, som er Ducatis første E4 godkjennte sykkel. For å bli E4 godkjennt så har den bla: reflekser på framgafflene og kullfilter på luftingen til bensintank (slik som det har vert lenge i USA), nye motordeksel for å dempe mekanisk støy, egen varsellampe for generelle feil og egen varsellampe for direkte avgassrelaterte feil+++. Fabrikken kan heller ikke reservere tilgang til diagnose og vedlikeholdslitteratur for merkeforhandlerne. Vilket som helst verksted kan nå skaffe seg dette (krever fortsatt en dyr lisens).

Så MC-bransjen blir mer og mer lik bilbransjen..

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Nei!

De kullfilterene har de hadde en haug med problemer med i statene. På forumene så har det vært mange som har slitt med feks at motor har skrudd seg av under kjøring++ og det har vært pga de forbanna kullfilterne hvis jeg forstod det riktig.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Andreas »

Heldigvis så er de enkle å fjerne :prf

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av hakhap »

Andreas skrev: Så MC-bransjen blir mer og mer lik bilbransjen..
Men det lages fortsatt høy prestande biler, og det kommer fortsatt å bli laget MC.

Kraven driver på innovasjonen men er enig at det ikke alltid er like heldig for mangfoldet i bransjen
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Andreas »

hakhap skrev:
Andreas skrev: Så MC-bransjen blir mer og mer lik bilbransjen..
Men det lages fortsatt høy prestande biler, og det kommer fortsatt å bli laget MC.

Kraven driver på innovasjonen men er enig at det ikke alltid er like heldig for mangfoldet i bransjen
Joda, helt klart, motorsykkler har vell aldri vært raskere og mer effektive. Men for en enkel sjel som meg, som liker litt det enkle i ting, så blir det så fryktelig mye rundt det. Det politiske overkjører det brutale og råe som jeg liker i kjøretøy. Alt blir også mer og mer likt. Gamle tante Anna, som skal ha en Golf eller Yaris for å kjøre til Sparkjøp, bryr jo seg ikke...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Må si jeg har litt sansen for den monsteren altså... Selv om det er "innstegsmodellen" til Ducati... Hva blir prisen på denne forresten?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tommas »

Innstegsmodell er det nok bare gretne gamle gubber som fortsatt kaller den. Vi som drømmer om oppdatert Streetfighter, og husker Monster med 45hk ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Innstegsmodell er det nok bare gretne gamle gubber som fortsatt kaller den. Vi som drømmer om oppdatert Streetfighter, og husker Monster med 45hk ;-)
Hehe, er faktisk litt over middels interresert i den Monsteren selv jeg... :redface

Jorraa
Innlegg: 14
Registrert: 04 aug 2015, 15:35
Motorsykkelen din: Ducati 916

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Jorraa »

Bjerknez skrev:
Tommas skrev:Innstegsmodell er det nok bare gretne gamle gubber som fortsatt kaller den. Vi som drømmer om oppdatert Streetfighter, og husker Monster med 45hk ;-)
Hehe, er faktisk litt over middels interresert i den Monsteren selv jeg... :redface
Enig med dere begge :vs

Hvis man skal kalle Monsteren en innstegsmodell, så må det isåfall være 696 eller 796.
En 1200S eller 1200R er heftige greier. Absolutt for viderekommende!

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev:
Tommas skrev:Innstegsmodell er det nok bare gretne gamle gubber som fortsatt kaller den. Vi som drømmer om oppdatert Streetfighter, og husker Monster med 45hk ;-)
Hehe, er faktisk litt over middels interresert i den Monsteren selv jeg... :redface
Hva tror dere folkens, skal vi starte en betting-tråd, med utgangspunkt i hvilken sykkeln Bjerknez ender opp med? :knegg
Er jo blitt leeeenge siden sist han byttet? :scratch

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Da har (dessverre) prisene på Monster 1200R blitt annonsert:

Priset på Monster 1200R (2015 års avgifter)
Rød - 250.900kr
Sort - 252.600kr


Det blir for drøyt imho :eh

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:Ohh... Jeg tipper prisen kommer til å ligge på rundt 240-250.000,- med øhlins dempere og litt snacks (termingnoni)

Noe dyrere enn det kan dem ikke legge seg mener jeg...
:mk

Blir jo helt tullete og kjøpe 1200R til den prisen der. Jeg regnet med at prisen ble noe slikt, men hadde håpet på at den hadde kostet rundt det SuperDuken koster. Vertfall ikke mer. Nå mener jeg den melder sge helt ut av konkurransen. Den som kjøper denne kjøper den KUN fordi det er Ducati, ikke noe annet.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tommas »

Mulig noen andre sykler også blir satt opp i 2016, så kanskje den ikke er så mye dyrere enn Super Duke feks?

Og for "riktig" sykkel, så er nok mange villige til å spandere på 20-30k ekstra :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av freddy123 »

btw: jeg tror jeg møtte deg igår ute ved askim traktene det ligna ihvertfall no jævlig samme kjørejakke osv :D

du hilste på meg , men om du enset at det var meg det aner jeg ikke :lol

ogja sånn prisene og markedet er nå så priser de seg utav markedet med den prisen der =;

Svar