Et steg nærmere våren
Siden det var meldt mye fint vær denne uken begynte jeg forsiktig med å gjøre klar Hypern.
Først ble sengelakenet fjernet for å lete etter rust. Det har vært mye fukt i garasjen, og jeg var spent på om valgene jeg gjorde når jeg satte den bort i høst var gode nok. Spesielt om WD-40'n hadde gjort jobben sin.
Ved første inspeksjon ser det ut som valg av lagring og vinterforberedelser var vellykket. Ingen tegn til rust. Fremdeles ekstremt fornøyd med kjedesprayen.
Bremseskivene
Første prioritet var bremseskivene. De har garantert fått wd-40 på seg. Og jeg ser for meg at det er noe jeg kunne glemme når solen tittet frem og det var klart for første tur.
Lufttrykk
Jeg husket ikke hvilket luftrykk jeg endte opp med på slutten av sesongen i fjor. Tror det var 2,4 og 2,6. Husker bare ikke om det var fordekket eller bakdekket som skulle ha mest trykk... Valgte å gå for 2,5 bar både foran og bak, og justere etterhvert.
Batteri
Jeg var veldig spent på batteriet. Det er veldig trangt under salen, og jeg mener å huske det var en noe rar festemåte når jeg fjernet batteriet i fjor. Endte opp med å få festet det, men når jeg søker på google ser jeg at det ble feil. Skal fikse når jeg kommer hjem.
Etter montering av batteriet fikk jeg testet tenningen, og alt var i skjønneste orden. Jeg klarte å motstå fristelsen med å starte sykkelen. Venter til jeg kan få kjørt den en god runde. Gidder ikke hvitt oljegrums.
Nesten klar til ny sesong
Nå gjenstår en god vask og finjustering av speil. La solen komme.