JEG tror du vil angre...

Bjerknez skrev:Jeg kjørte for litt siden en Yamaha R6 og selv om denne har rundt 120 HK'er så synes jeg dem er plassert helt på feil sted. Til vanlig kjøring virker den litt undermotorisert. Man må virkelig opp i turtall før det skjer noe. Men helt ærlig ble jeg også litt skuffet der, selv om det på ingen måte gikk dårlig.
JEG tror du vil angre...
Dette er vel Bjerknes litt uenig i.Alle detaljer på R6 er rettet mot optimale svingegenskaper, og å få fører og maskin til å operere mest mulig som en enhet. Chassiset gjør styringen sylskarp og ultraresponsiv, og justerbare forgafler gir den optimale racingytelsen.
Artig diskusjon...thewiz skrev:Tatt fra Yamaha siden:
Dette er vel Bjerknes litt uenig i.Alle detaljer på R6 er rettet mot optimale svingegenskaper, og å få fører og maskin til å operere mest mulig som en enhet. Chassiset gjør styringen sylskarp og ultraresponsiv, og justerbare forgafler gir den optimale racingytelsen.
Det kan faktisk være en interessant diskusjon. R sykler er faktisk mer tungstyrte enn oppreste sykler, nettopp fordi R sykler ikke egentlig har et "styre" men clipons rett på dempere.
Men er vel en grunn til at man ser R sykler på bane og ikke touringsykler.
Jeg ser hvor du vil hen, og er delvis enig med deg, men jeg tror ikke dekkene har SÅ mye å si med tanke på hvordan jeg opplevde sykkelen din.thewiz skrev: Jeg tror kanskje derfor sykkelen føltes tung når du kjørte den Bjerknes. Husker når jeg kjørte sportstouringen min med nye dekk, som også har clipons, ikke styre føltes denne veldig svingvillig, denne hadde gode dekk i forhold til R6-en.
Ja, for meg virker det slik. Nå har jeg ikke kjørt oppreist sykkel på bane, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan dette oppleves. Men etter å snakket med flere på Rudskogen som kjører f.eks Street Triple sier de at sykkelen er ustabil i høye hastigheter og den "lette" styringen er faktiskt negativt på bane.Bjerknez skrev: Men som du sier, i høyere hastigheter virker den kanskje "tryggere"?
Kommer vel kanskje litt ann på hva man er vant til?nordan skrev:Har selv en Honda cbr1100xx og 900RR begge disse er fantastiske å kjøre selv i svinger , har kjørt begge på Rudskogen banen og begge er kan brukes der , men bruker nå min 1100xx på tur kjøring da den er mye tyngre en 900RR , 900RR er også helt ok på vanlig vei sitter veldig bra og er ikke så aggressiv som en skulle tro eller ikke tung styrt
Jada, jeg ser den45316 skrev:Som 929rr sier har vinkelen du dytter styre mye og si. Du må 90 grader på. På en sportssykkel må du veldig lavt for å få riktig vinkel. Prøv å dytt noe bortover et gulv med å presse rett ned, det funker dårlig. Hvis man derimot dytter parallelt med gulvet går det mye lettere.
Bjerknez skrev:Jada, jeg ser den45316 skrev:Som 929rr sier har vinkelen du dytter styre mye og si. Du må 90 grader på. På en sportssykkel må du veldig lavt for å få riktig vinkel. Prøv å dytt noe bortover et gulv med å presse rett ned, det funker dårlig. Hvis man derimot dytter parallelt med gulvet går det mye lettere.![]()
Men det forandrer ikke det faktum at den er mer tungstyrt til vanlig kjøring. Jeg synes som nevnt heller ikke motoren var så voldsomt spenstig. Egentlig en motorkarakteristikk som er litt slitsom og som krever mye giring.
Alt i alt, så ser jeg faktisk ikke poenget med en R-sykkel i det hele tatt til vanlig bruk. Annet enn å imponere konfirmantene...
Ditt grunnlag for å påstå at en R sykkel bare er for å imponere konfirmantene er totalt på bærtur.Bjerknez skrev:Jada, jeg ser den45316 skrev:Som 929rr sier har vinkelen du dytter styre mye og si. Du må 90 grader på. På en sportssykkel må du veldig lavt for å få riktig vinkel. Prøv å dytt noe bortover et gulv med å presse rett ned, det funker dårlig. Hvis man derimot dytter parallelt med gulvet går det mye lettere.![]()
Men det forandrer ikke det faktum at den er mer tungstyrt til vanlig kjøring. Jeg synes som nevnt heller ikke motoren var så voldsomt spenstig. Egentlig en motorkarakteristikk som er litt slitsom og som krever mye giring.
Alt i alt, så ser jeg faktisk ikke poenget med en R-sykkel i det hele tatt til vanlig bruk. Annet enn å imponere konfirmantene...
Han sier "JEG MENER" ... det må han vel få lov til uten at du æresskjeller han???simpson skrev:Ditt grunnlag for å påstå at en R sykkel bare er for å imponere konfirmantene er totalt på bærtur.Bjerknez skrev:Jada, jeg ser den45316 skrev:Som 929rr sier har vinkelen du dytter styre mye og si. Du må 90 grader på. På en sportssykkel må du veldig lavt for å få riktig vinkel. Prøv å dytt noe bortover et gulv med å presse rett ned, det funker dårlig. Hvis man derimot dytter parallelt med gulvet går det mye lettere.![]()
Men det forandrer ikke det faktum at den er mer tungstyrt til vanlig kjøring. Jeg synes som nevnt heller ikke motoren var så voldsomt spenstig. Egentlig en motorkarakteristikk som er litt slitsom og som krever mye giring.
Alt i alt, så ser jeg faktisk ikke poenget med en R-sykkel i det hele tatt til vanlig bruk. Annet enn å imponere konfirmantene...
Du har kjørt en moped av en R sykkel, og det gjør at du konkluderer for en hel sykkelklasse.
Jeg har kjørt Honda 6oo Hornet. Den er en "streetfighter" og går som den dass, så derfor avskriver jeg alle andre streetfightere som søppel. BATSA.
Det finne folk som tror at en streetfighter er en R sykkel med oppreist kjørestilling.
At de har bedre kjøreegenskaper, går bedre, ja det folk som til og med tror at Adventursykler har bedre asfaltegenskaper enn R sykler.
R sykler har best asfaltegenskaper av alle sykkeltyper, de har mest effekt, det ypperste av demper og bremsekomponenter, de er mye lettere en andre sykler.
De knuser alt av sykler når det gjelder å kjøre fortest på asfalt.
Du har ikke peiling på hva du prater om eller på er nær å ha den erfaringen du trenger for å prate som du gjør.
Han sier, sitat:Jada, jeg ser denZadnez skrev:Han sier "JEG MENER" ... det må han vel få lov til uten at du æresskjeller han???simpson skrev:Ditt grunnlag for å påstå at en R sykkel bare er for å imponere konfirmantene er totalt på bærtur.Bjerknez skrev:Jada, jeg ser den45316 skrev:Som 929rr sier har vinkelen du dytter styre mye og si. Du må 90 grader på. På en sportssykkel må du veldig lavt for å få riktig vinkel. Prøv å dytt noe bortover et gulv med å presse rett ned, det funker dårlig. Hvis man derimot dytter parallelt med gulvet går det mye lettere.![]()
Men det forandrer ikke det faktum at den er mer tungstyrt til vanlig kjøring. Jeg synes som nevnt heller ikke motoren var så voldsomt spenstig. Egentlig en motorkarakteristikk som er litt slitsom og som krever mye giring.
Alt i alt, så ser jeg faktisk ikke poenget med en R-sykkel i det hele tatt til vanlig bruk. Annet enn å imponere konfirmantene...
Du har kjørt en moped av en R sykkel, og det gjør at du konkluderer for en hel sykkelklasse.
Jeg har kjørt Honda 6oo Hornet. Den er en "streetfighter" og går som den dass, så derfor avskriver jeg alle andre streetfightere som søppel. BATSA.
Det finne folk som tror at en streetfighter er en R sykkel med oppreist kjørestilling.
At de har bedre kjøreegenskaper, går bedre, ja det folk som til og med tror at Adventursykler har bedre asfaltegenskaper enn R sykler.
R sykler har best asfaltegenskaper av alle sykkeltyper, de har mest effekt, det ypperste av demper og bremsekomponenter, de er mye lettere en andre sykler.
De knuser alt av sykler når det gjelder å kjøre fortest på asfalt.
Du har ikke peiling på hva du prater om eller på er nær å ha den erfaringen du trenger for å prate som du gjør.