Oppdatering av kjente MC-modeller

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Oppdatering av kjente MC-modeller

Legg inn av AJ »

Tenkte det kunne være greit å lage en ny tråd hvor vi kan legge ut nyheter om oppdatering av MC'er vi allerede kjenner godt til.
Suzuki V-Strom, Triumph Tiger 1050 (Sport), Kawasaki Versys og Honda VFR 800 kan stå som eksempler på hva jeg mener tråden skal handle om.
Dvs. hvilke endringer som er gjort ved oppdateringen i forhold til forrige versjon/generasjon. Er sykkelen blitt bedre, mer moderne, finere, flottere?
I det hele tatt, har det skjedd en god utvikling med modellen?

Fikk idéen til tråden etter denne posten som Barbarozza skrev i "Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio"-tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=233080#p233080" onclick="window.open(this.href);return false;.

Kawasaki Versys 1000 som trekkes frem i dnene posten, er et godt eksempel på vellykket fornying og forbedring, etter min mening.
Utseendet er løftet flere hakk og blitt mer strømlinjeformet og moderne, selv om lykterrangementet er tilbake i et mer konvensjonelt designspor.
Ser også ut til at nye Versys endelig har fått midtstøtte, noe 1. generasjon manglet.
Sykkelen har også integrerte sideveskefester og dermed gått bort fra den gammeldagse stativløsningen fra forrige modell.
Så får man i tillegg håpe at serviceintervallene er økt fra fattige 6000 på forrige modell til det dobbelte på 2015 modellen.

1. generasjon Versys 1000:
Bilde

2. generasjon (2015) Versys 1000:
Bilde

Mer info og mange bilder her (og sikkert mange andre MC-sider på nettet... ;-) ):
http://www.cycleworld.com/2014/09/30/20 ... rmot-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Re: Oppdatering av kjente MC-modeller

Legg inn av Flanker »

Nye Versys 1000 ser faktisk bra ut! Første generasjon gav meg brekninger når jeg så fronten... Mangler bare kardang, så skal den bli med i vurderingen en vakker dag når jeg skal ha ny sykkel!

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

Hva gjelder fronten så minner den litt om Tiger Sport, synes jeg. Men enig at den ser bra ut. Tror jeg hadde nok valgt Triumph om jeg måtte velge mellom de to (elsker motoren), men jeg kunne godt tenke meg å prøvekjøre den.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Suzukis store nyhet i en vanskelig tid for produsenten er nye V-Strom, som jeg fikk tett inn på netthinna da det sto en slik parkert utafor hos naboen her i sommer.
Må si denne ser bra ut og at den designmessig er et stort skritt i riktig retning sammenlignet med forrige V-strom'en:

Bilde

Bilde

At motoren er blitt noen kubikk større er heller ingen ulempe.
Burde kunne gjøre det bra rent salgsmessig denne her i landet.

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Honda VFR 800 X Crossrunner
1. gen.
Bilde

2. gen.
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Aprilia er på offensiven og har skjønt at adventure-markedet neppe er på retur... ;-)

Produsenten prøvde seg tidligere også med Caponord ETV 1000, men suksessen uteble. Modellen forsvant, men har nå gjenoppstått som Caponord 1200 og plasserer seg som en utfordrer til Ducati Multistrada i første omgang med 17" hjul konfigurasjonen med hovedvekt på kjøring på vanlig vei.
Nyeste Caponord versjonen, Rallye, med 19" forhjul og 17 bak tar imidlertid det endelige steget inn blant den harde adventurekjernen ledet an av BMW GS 1200.

Skal bli interessant å se hvordan denne utfordreren vil gjøre det i det norske markedet.
Forrige Caponord ble ingen stor suksess her i landet.
Nye Caponord har tilsynelatende alt som skal til for å kunne ta opp konkurransen.
Av bildene er det også lett å se at det har skjedd en rivende utvikling, ikke minst designmessig:

Caponord 1000:
Bilde

Caponord 1200:
Bilde

Caponord 1200 Rallye:
Bilde

Mer om nye Caponord i denne videon:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=KM2ENDKwusw[/video]

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:Suzukis store nyhet i en vanskelig tid for produsenten er nye V-Strom, som jeg fikk tett inn på netthinna da det sto en slik parkert utafor hos naboen her i sommer.
Må si denne ser bra ut og at den designmessig er et stort skritt i riktig retning sammenlignet med forrige V-strom'en:

Bilde

Bilde

At motoren er blitt noen kubikk større er heller ingen ulempe.
Burde kunne gjøre det bra rent salgsmessig denne her i landet.

Jeg har bra sans for den nye V-Strom 1000, virker som om det er mye sykkel for pengene. Og med en moderat modifisering blir den en riktig kul grusveisykkel også. Men den mangler vel cruisecontrol og kardang, jeg tror jeg kan leve uten en av de tingene, men ikke begge, når jeg engang skal ha meg en nyere sykkel igjen :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Begynner nå å nærme seg å bli den perfekte motorsykkel?
Justerbar vindskjerm, men ikke to-delt høydejustrerbar sal... :-k
Ride By Wire, flere kjøremoduser, traction control, mer lettbetjent clutch, lavere forbruk på 2016 modellem... Vi sier ja takk til alt sammen :D .
Triumph gir heldigvis ikke slipp på Tiger 1050 :thumleft

Mer å lese her:
http://www.bike.no/nyheter/triumph-tige ... oppdateres

[video]https://www.youtube.com/watch?v=jPAWwQpmLd0[/video]

Svar