simpson skrev:
Men påstanden til Dykkeren er at han med en GS kjører fra de FLESTE R sykler.
Hvorfor ikke alle R sykler da?
Hvis jeg leste Dykkern`s post rett så snakket vel han om hårnåls-svinger og det var da jeg hoppet inn med mitt lille bidrag
Etter det har det tatt av en smule her og blitt til ADV ift Isle of man etc...etc...
Det er vel ingen tvil om at RR er desidert best ift det de er konstruert for - bla på bane , det er vel ingen som mener at de kan holde følge med en RR på en ADV på ACR/Rudskogen eller IOM.
Men tilbake til hårnåler og serpentinerne in real life så er min erfaring veldig lik Dykkern`s - når det begynner å stramme seg til på slutten av Stelvio eller enda trangere pass så er det andre faktorer som kommer til - du er som oftest ned på første gir og trenger og orientere deg 180 grader inn mot hver sving. Du kommer sjelden over 160 km/t på rettstrekkene og der er S1000R/Tuono etc faktisk kjappere enn sine RR søsken. Å begynne og snakke om Apex-Exit-riktig turtall etc blir mindre viktig. Alt av elektroniske hjelpemidler er de samme på begge kategorier sykkel - dempere/bremser ligeså ( produkjsonssykler ).
Jeg kjører selv en streetfighter som jeg mener er det ultimate for serpentiner men syns egentlig disse fjellpassene er noe oppskrytt ift de flatere partiene med høyfartssvinger som fins i hopetall med mindre trafikk og klart mindre stressende å kjøre.
Men man må jo over de fleste passene når man først er der selvfølgelig :)