BMW K100RS - Caferacer. Solgt!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Det ser slettes ikke galt ut.
La forresten merke til at du har skikkelig 70-80talls TT-styre. Tøøøft.
La forresten merke til at du har skikkelig 70-80talls TT-styre. Tøøøft.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Ja, styre ble jeg fornøyd med.
Noe annet enn clip on's.
Fikk gjort litt ikveld. Delene ble hentet hos teknolakk idag, ferdig pulverlakkert.
Måtte bare prøve ledstripa. Ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder.
Nå står dekk for tur. Håper det blir ordnet til uka. Gleder meg til å få sykkelen ned fra treklossene å begynne med bremsemontering.
Noe annet enn clip on's.
Fikk gjort litt ikveld. Delene ble hentet hos teknolakk idag, ferdig pulverlakkert.
Måtte bare prøve ledstripa. Ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder.
Nå står dekk for tur. Håper det blir ordnet til uka. Gleder meg til å få sykkelen ned fra treklossene å begynne med bremsemontering.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Og Michelingubben hører til sykkeln? 

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Michelingubben sitter av og til oppå sykkelen også
Fikk pris på lakkering tank og framskjerm. Tanken blir hvit med en liten sort kant nederst for å skjule det på tanken som opprinnelig er bak kåpa. Havnet på 7500kr. Må man regne med såpass?

Fikk pris på lakkering tank og framskjerm. Tanken blir hvit med en liten sort kant nederst for å skjule det på tanken som opprinnelig er bak kåpa. Havnet på 7500kr. Må man regne med såpass?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Var prisen inkl mva?
I såfall er det ikke så galt, jeg betalte 5000 svart og resultatet var langt fra 100%
Litt flere deler, da. Tank,kåpe,sidedeksler, stjert
I såfall er det ikke så galt, jeg betalte 5000 svart og resultatet var langt fra 100%
Litt flere deler, da. Tank,kåpe,sidedeksler, stjert
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Det var med moms ja. Det er kanskje rett pris, skal uansett sjekke litt rundt framover.
Fikk dekkene idag. Continental ContiGO. Aldri prøvd de før så får se hvordan det blir. Tok ikke lange tiden før de var montert på sykkelen.
Liten milepæl å få sykkelen ned fra bordet! Har dessuten landet på en variant av hvit lakk.
Ingenting på sykkelen er justert/montert helt enda.
Fikk dekkene idag. Continental ContiGO. Aldri prøvd de før så får se hvordan det blir. Tok ikke lange tiden før de var montert på sykkelen.
Liten milepæl å få sykkelen ned fra bordet! Har dessuten landet på en variant av hvit lakk.
Ingenting på sykkelen er justert/montert helt enda.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Ble knall bra! Ser jo ut som en flonke ny sykkel 

Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Takk for det Sverre. Hyggelige ord :)
Tok ned bunnpanna å rengjorde idag. Byttet skruene og nytt pakningsstoff. Nå er det klart for olje/filter og kjøleveske.
Ble igjen inspirert av Fredrik å vurderer en ventilsjekk før oppstart. Må alikevell ta av toppdeksel da jeg glemte pakningstoff på gummihalvmånene.
Neste på programmet er bremser. Må handle klosser, bremseslanger å bremseveske.
Har plukket ned kalippere og rengjort.
Fikk også ordnet løftebordet med ett modifisert mc støtte fra biltema. Nå får jeg hele sykkelen på bordet. Festet også to øyebolter i bordet for å stroppe fast sykkelen.
Tok ned bunnpanna å rengjorde idag. Byttet skruene og nytt pakningsstoff. Nå er det klart for olje/filter og kjøleveske.
Ble igjen inspirert av Fredrik å vurderer en ventilsjekk før oppstart. Må alikevell ta av toppdeksel da jeg glemte pakningstoff på gummihalvmånene.
Neste på programmet er bremser. Må handle klosser, bremseslanger å bremseveske.
Har plukket ned kalippere og rengjort.
Fikk også ordnet løftebordet med ett modifisert mc støtte fra biltema. Nå får jeg hele sykkelen på bordet. Festet også to øyebolter i bordet for å stroppe fast sykkelen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Knallbra! Dette blir bare bedre og bedre :)
8v motorene bruker ikke å ha for trange klaringer hvertfall :) Men trygt å sjekke om du skal allikevel av med dekselet igjen. Er det litt i løseste laget, ville jeg latt det være med det :)
8v motorene bruker ikke å ha for trange klaringer hvertfall :) Men trygt å sjekke om du skal allikevel av med dekselet igjen. Er det litt i løseste laget, ville jeg latt det være med det :)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Sykkelen er ganske tøff når den blir strippa ned til basic.
Hvordan tenker du deg eksosanlegget ?
Og har den like stort bakhjul som forhjul, eller blir man lurt av bildet ?
Hvordan tenker du deg eksosanlegget ?
Og har den like stort bakhjul som forhjul, eller blir man lurt av bildet ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Tar en liten sjekk på ventilene. Har også hørt at det sjeldent er noe å justere på 8v.
Jompa:
Dim er 100/90-18 fram og 130/90-17 bak. Dette som står i vognkortet. Syns bakdekket ser rimelig ballong ut. Særlig på bilder.
Eksos blir dette: 250 euro for potte å collector.
https://youtu.be/9nodpVDA1Q0
Jompa:
Dim er 100/90-18 fram og 130/90-17 bak. Dette som står i vognkortet. Syns bakdekket ser rimelig ballong ut. Særlig på bilder.
Eksos blir dette: 250 euro for potte å collector.
https://youtu.be/9nodpVDA1Q0
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Den så fin ut med K1200RS bakfelg, noe som passer bolt-on på K100?
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Usikket da min har kun fire hjulbolter. Kan hende 16v med paralever har 5 hjulbolter på kardangen.
Edit. Ser i videoen at han ikke har i den 5 bolten. Kan hende det passer rett på. Jeg kan prøve en dag :)
Edit. Ser i videoen at han ikke har i den 5 bolten. Kan hende det passer rett på. Jeg kan prøve en dag :)
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Laget en kasse for batteri å hjernen til innsprøytninga. Kassen er 3 delt for å få den inn i rammen og den står på den gamle batteribraketten. Holdes sammen med to gjengestag. Kassen blir foliert eller lakket. Har en plan for den.
Tror sykkelen blir sort, ikke hvit som først tenkt.
Tror sykkelen blir sort, ikke hvit som først tenkt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100RS - Caferacer/Custom
Kommet enda ett hakk videre.
Pulverlakkert batterikassen og montert inn hjerne å batteri. Organge er den, men av en grunn.
Lakkert framskjermen og montert sammen.
Montert sammen frambrems med nye klosser og bremseslanger.
Sjekka ventilklaringer, den ene eksos ventilen hadde litt mye klaring, men lar det være. Hadde på olje på motore.
Fått laget en skiltholder, med skiltlys.
Levert inn tanken til lakkering.
Pulverlakkert batterikassen og montert inn hjerne å batteri. Organge er den, men av en grunn.
Lakkert framskjermen og montert sammen.
Montert sammen frambrems med nye klosser og bremseslanger.
Sjekka ventilklaringer, den ene eksos ventilen hadde litt mye klaring, men lar det være. Hadde på olje på motore.
Fått laget en skiltholder, med skiltlys.
Levert inn tanken til lakkering.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992