Honda CBR 1100XX erfaringer?
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 mai 2013, 11:48
- Motorsykkelen din: 2000 Honda CBR XX
- Bosted: Blystadlia
Honda CBR 1100XX erfaringer?
Hei godtfolk! Det virker dessverre som om sykkelen min synger på siste verset... det vil nok i hvert fall sannsynligvis bli dyrt å få reparert den på et verksted så jeg vurderer å bare kjøpe en annen. Siden jeg liker sport/touring sykler fra 90-tallet og det er noe begrenset hvor mye penger jeg kan bruke på ny sykkel så vurderer jeg en CBR 1100XX Blackbird, 97-98 modell. Er det noen her som har noen erfaringer med disse syklene, vet hva som er vanlige problemer og hva man bør se etter hvis man skal kjøpe en? Setter pris på alle svar :)
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Jeg ville sikta på en 99, med injection, og servicehefte. Ellers, så er det jo en Honda. What could possibly go wrong :)
Noe sånt feks.... https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=74801407
Noe sånt feks.... https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=74801407
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
XX med servicehefte er vanligvis kostbart, hvis du kan finne en.
Se også på BMW K 1200 RS. Her kan du finne gide kjøp.
Se også på BMW K 1200 RS. Her kan du finne gide kjøp.
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 mai 2013, 11:48
- Motorsykkelen din: 2000 Honda CBR XX
- Bosted: Blystadlia
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Takk for tips :) Vet du hvordan det er med disse syklene og kilometerstand? Den du linka til har jo gått over 100.000 og jeg syns det høres mye ut. Jeg kan lite om Honda så det kan jo være jeg er helt på villspor.TGR skrev: 07 apr 2017, 23:10 Jeg ville sikta på en 99, med injection, og servicehefte. Ellers, så er det jo en Honda. What could possibly go wrong :)
Noe sånt feks.... https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=74801407
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Den jeg linka til var bare en jag fant tilfeldig, til en vettug pris, med injection. Rekkefirerne til Honda er det lite trøbbel med, med unntak av kamkjedestrammere på enkelte CBR modeller. Har de fått service så er de stort sett trygge kjøp, og 100.000 km er null problem. Ring og ta en prat med ham om hva den har fått av servicer på verksted. Har han en grei historikk, så reis å se på den.Har den fått dårlig stell så ser du det :)
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 mai 2013, 11:48
- Motorsykkelen din: 2000 Honda CBR XX
- Bosted: Blystadlia
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Takk igjen for svar :) Er det en grunn til at du anbefaler de med injection? Er det mindre problemer med disse, eller er de bedre? Sorry for mange spørsmål, men jeg brant meg på forrige MC-kjøp og jeg vil helst ikke gjøre det igjen :)TGR skrev: 07 apr 2017, 23:44 Den jeg linka til var bare en jag fant tilfeldig, til en vettug pris, med injection. Rekkefirerne til Honda er det lite trøbbel med, med unntak av kamkjedestrammere på enkelte CBR modeller. Har de fått service så er de stort sett trygge kjøp, og 100.000 km er null problem. Ring og ta en prat med ham om hva den har fått av servicer på verksted. Har han en grei historikk, så reis å se på den.Har den fått dårlig stell så ser du det :)
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 mai 2013, 11:48
- Motorsykkelen din: 2000 Honda CBR XX
- Bosted: Blystadlia
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Hehe pene og gode de der, men jeg er en fan av japanske sykler :)Zettexx skrev: 07 apr 2017, 23:35 XX med servicehefte er vanligvis kostbart, hvis du kan finne en.
Se også på BMW K 1200 RS. Her kan du finne gide kjøp.
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Injection er betydelig mindre plundrete enn forgassere. Forgassere involverer synkronisering, dyser, nåler, flottører, flottør-kammere, muligheter for oppsamling av vann, forgasser-ising og en haug av andre små detaljer som kan skape problemer, som man i det store og hele slipper unna med injection. Ikke minst gjelder dette på sykler som begynner å dra på åra :)Daemi skrev: 08 apr 2017, 00:04 Takk igjen for svar :) Er det en grunn til at du anbefaler de med injection? Er det mindre problemer med disse, eller er de bedre? Sorry for mange spørsmål, men jeg brant meg på forrige MC-kjøp og jeg vil helst ikke gjøre det igjen :)
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 mai 2013, 11:48
- Motorsykkelen din: 2000 Honda CBR XX
- Bosted: Blystadlia
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Takk igjen, så det er ikke noe annet enn det "vanlige" som er med forgassere da. Fikk forsåvidt delvis liv i gamle sykkelen igjen i går så får se hvordan det går. Men da vet jeg i hvert fall litt om disse Hondaene hvis det blir en annen sykkelTGR skrev: 08 apr 2017, 09:02Injection er betydelig mindre plundrete enn forgassere. Forgassere involverer synkronisering, dyser, nåler, flottører, flottør-kammere, muligheter for oppsamling av vann, forgasser-ising og en haug av andre små detaljer som kan skape problemer, som man i det store og hele slipper unna med injection. Ikke minst gjelder dette på sykler som begynner å dra på åra :)Daemi skrev: 08 apr 2017, 00:04 Takk igjen for svar :) Er det en grunn til at du anbefaler de med injection? Er det mindre problemer med disse, eller er de bedre? Sorry for mange spørsmål, men jeg brant meg på forrige MC-kjøp og jeg vil helst ikke gjøre det igjen :)

Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Ja, jeg har som nevnt ingen spesiell kunnskap om disse modellene. Men generelt er store Hondaer gode og driftssikre sykler, som man sjelden klarer å ta livet av ved normalt bruk i Norge. Grunnen til at jeg foreslo å se etter en -99 eller nyere, er som sagt at da kom de med injection.Daemi skrev: 10 apr 2017, 10:25 Takk igjen, så det er ikke noe annet enn det "vanlige" som er med forgassere da. Fikk forsåvidt delvis liv i gamle sykkelen igjen i går så får se hvordan det går. Men da vet jeg i hvert fall litt om disse Hondaene hvis det blir en annen sykkel![]()
Forøvrig gjelder alt det som gjelder alle andre sykler. Se om den bærer preg av å ha vært tatt vare på, korrosjon, skader, bremseskiver og klosser, kjede og drev, lekkasjer på simmeringer på gaffelbeina, slark i innfesting av svingarm, slark eller treghet i styrekronelager, få status på servicer, evt om det har vært byttet kamkjedestrammer, og google gjerne på forhånd om det er noe spesielt man bør se etter på modellen. :)
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 mai 2013, 11:48
- Motorsykkelen din: 2000 Honda CBR XX
- Bosted: Blystadlia
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Jeg har googlet en del og har ikke klart å finne noen spesielle feil med disse syklene som går igjen så da blir det vel bare å sjekke alt det vanlige ja :)TGR skrev: 10 apr 2017, 10:54Ja, jeg har som nevnt ingen spesiell kunnskap om disse modellene. Men generelt er store Hondaer gode og driftssikre sykler, som man sjelden klarer å ta livet av ved normalt bruk i Norge. Grunnen til at jeg foreslo å se etter en -99 eller nyere, er som sagt at da kom de med injection.Daemi skrev: 10 apr 2017, 10:25 Takk igjen, så det er ikke noe annet enn det "vanlige" som er med forgassere da. Fikk forsåvidt delvis liv i gamle sykkelen igjen i går så får se hvordan det går. Men da vet jeg i hvert fall litt om disse Hondaene hvis det blir en annen sykkel![]()
Forøvrig gjelder alt det som gjelder alle andre sykler. Se om den bærer preg av å ha vært tatt vare på, korrosjon, skader, bremseskiver og klosser, kjede og drev, lekkasjer på simmeringer på gaffelbeina, slark i innfesting av svingarm, slark eller treghet i styrekronelager, få status på servicer, evt om det har vært byttet kamkjedestrammer, og google gjerne på forhånd om det er noe spesielt man bør se etter på modellen. :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5039
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
CBR1100XX Er jeg veldig svak for, en utrolig flott sykkel!
Sørg for innsprøytning, ellers er det vel kjøling på tidlige modeller samt lading på samtlige et "problem". Kjedestrammer/registerkjede er generelt en greie på motorsykler da drevet på veivsida er temmelig lite. Det sliter med med andre ord godt på kjedet.
Jeg sto mellom CBR1100XX og K1200RS til syvende og sist da jeg kjøpte sykkel ifjor, landet på en K1200RS da CBRen er noe mer fremoverlent og hadde kjededrift. Jeg var nok hakket mer fornuftig ifjor enn det jeg føler jeg trenger å være nå. På en annen side er jeg glad jeg slipper å vedlikeholde kjedet
Sørg for innsprøytning, ellers er det vel kjøling på tidlige modeller samt lading på samtlige et "problem". Kjedestrammer/registerkjede er generelt en greie på motorsykler da drevet på veivsida er temmelig lite. Det sliter med med andre ord godt på kjedet.
Jeg sto mellom CBR1100XX og K1200RS til syvende og sist da jeg kjøpte sykkel ifjor, landet på en K1200RS da CBRen er noe mer fremoverlent og hadde kjededrift. Jeg var nok hakket mer fornuftig ifjor enn det jeg føler jeg trenger å være nå. På en annen side er jeg glad jeg slipper å vedlikeholde kjedet

-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 mai 2013, 11:48
- Motorsykkelen din: 2000 Honda CBR XX
- Bosted: Blystadlia
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Hehe er da ikke feil å være fornuftig til tider :) Personlig så liker jeg fremoverlente sykler, og kjededrift er jeg så vant til at jeg ikke tenker stort over det til vanlig. Det med ladingen har jeg ikke hørt om. Vet du om det er et stort problem? Har fått høre at man kan få noen problemer med elektronikken hvis sykkelen blir kjørt mye i regnvær over lengre tid... Vet ikke om det kan være noe av det samme?FredrikE24 skrev: 10 apr 2017, 11:44 CBR1100XX Er jeg veldig svak for, en utrolig flott sykkel!
Sørg for innsprøytning, ellers er det vel kjøling på tidlige modeller samt lading på samtlige et "problem". Kjedestrammer/registerkjede er generelt en greie på motorsykler da drevet på veivsida er temmelig lite. Det sliter med med andre ord godt på kjedet.
Jeg sto mellom CBR1100XX og K1200RS til syvende og sist da jeg kjøpte sykkel ifjor, landet på en K1200RS da CBRen er noe mer fremoverlent og hadde kjededrift. Jeg var nok hakket mer fornuftig ifjor enn det jeg føler jeg trenger å være nå. På en annen side er jeg glad jeg slipper å vedlikeholde kjedet![]()
- FredrikE24
- Innlegg: 5039
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Har ikke undersøkt så mye, men er snakk om en del om dette på forumer. Ser også at mange på finn har fått ny ladespole. De aller fleste motorsykler har et ganske simpelt ladesystem, er det som på mange andre motorsykler produserer ladingen en viss effekt, og det som ikke brukes omsettes til varme i spenningsregulatoren. En BMW har i motsetning en skikkelig vekselstrømsdynamo(med likeretter og regulator selvfølgelig) som på bil.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Ang. lading. Mange/de fleste Hondaer fra 87 og nyere, har en regulator som ryker hvis du kjører med dårlig batteri. Dette fordi strømmen som batteriet ikke vil ta imot, blir omgjort til varme i regulatoren. Tilslutt vil den få skade/ryke. Har flere ganger sett regulatorer som har ryki noen uker etter at batteriet er byttet. Så vær obs hvis du kjøper brukt Honda med nytt batteri, mål at den lader.
Passer du på å bruke bra batteri, fortrinnsvis Yuasa som er originalmontert, holder det lenge.
Passer du på å bruke bra batteri, fortrinnsvis Yuasa som er originalmontert, holder det lenge.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 mai 2013, 11:48
- Motorsykkelen din: 2000 Honda CBR XX
- Bosted: Blystadlia
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Mange takk for alle tips folkens :) Det ble "ny" 1100XX tidligere denne uka. Den er pen og velholdt, og den ser ut til å være i god stand. Laderegulator er bytta tidligere, kamkjede strammer er akkurat bytta, siste service var i fjor, bra kjede/drev, gode dekk og ingen ulyder etter hva jeg kan høre. Så nå håper jeg på en fin og problemfri sommer på to hjul :)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Så flottDaemi skrev: 05 mai 2017, 20:23 Mange takk for alle tips folkens :) Det ble "ny" Blackbird tidligere denne uka. Den er pen og velholdt, og den ser ut til å være i god stand. Laderegulator er bytta tidligere, kamkjede strammer er akkurat bytta, siste service var i fjor, bra kjede/drev, gode dekk og ingen ulyder etter hva jeg kan høre. Så nå håper jeg på en fin og problemfri sommer på to hjul :)



Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Interessant tråd om en flott eldre brukt sykkel, var litt ny nysgjerrig på forgasser vs innsprut. Selv ville jeg valgt innsprut men jeg leser både for og mot ...
«When Honda fuel-injected the CBR in 1999 their PGM system was ok, but not quite as smooth as it would become in a few years time. The carbed bikes have a much better throttle response at low revs and are more fuel efficient too getting even more miles from the five gallon tank.»
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... _blackbird
«When Honda fuel-injected the CBR in 1999 their PGM system was ok, but not quite as smooth as it would become in a few years time. The carbed bikes have a much better throttle response at low revs and are more fuel efficient too getting even more miles from the five gallon tank.»
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... _blackbird
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Har ikke erfaring med disse, men har lest at motorene er dønn solide, og at de med normalt vedlikehold vil holde mange hundre tusen km.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- FredrikE24
- Innlegg: 5039
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Når det gjelder forgassere vs insprøytning og gassrespons er forgassere mye mer responsive, det er det ingen tvil om.
Råere lyd, rask respons og med OK synkronisering så går de veldig fint på tomgang.
CBR1100XX maler kjempefint, og ser utrolig flott ut til tross for å være et 20 år gammelt design nå.
Innsprøytningssystemet går hele tiden og kompenserer for alt mulig rart, og på gamle sykler med innsprøytning så er gjerne "scan-tiden", altså tiden kontrollenheten bruker for å løpe gjennom programmet sitt ikke helt ubetydelig for gangen, særlig på tomgang.
På feks. min K1200RS med Bosch Motronic så går den gjerne litt rufsete på tomgang, tomgangsregulatoren rører seg i faste "step" og det er ikke spesielt imponerende "oppløsning", og med litt tregheter, så går den gjerne litt pendlende på tomgang. Ved kaldstart har den en "Warm up"-tid med åpen sløyfe-regulering og da går den fint inntil katalysatoren er varmet opp og den begynner med lukket sløyfe.
Min leder på jobben kjøpte sin 99-modell XX(med innsprøytning) helt ny og har den enda. Han har ikke hatt noen form for problemer med den på alle disse årene. Jeg synes imidlertid den ikke virker særlig mye sprekere enn min K12RS(4-2-1 grenrør med Akrapovic lyddemper, modifisert luftinntak og Stage9-chip i Motronicen), men den har helt andre egenskaper. Den er mer langbeint og trives på litt høyere turtall, derav en svimlende høy toppfart. Typisk en sykkel som kommer til sin fulle rett fra 80km/t og oppover.
BMW har nok tenkt seg en mer streit allrounder mtp. motorkarakteristikk og utveksling.
Råere lyd, rask respons og med OK synkronisering så går de veldig fint på tomgang.
CBR1100XX maler kjempefint, og ser utrolig flott ut til tross for å være et 20 år gammelt design nå.
Innsprøytningssystemet går hele tiden og kompenserer for alt mulig rart, og på gamle sykler med innsprøytning så er gjerne "scan-tiden", altså tiden kontrollenheten bruker for å løpe gjennom programmet sitt ikke helt ubetydelig for gangen, særlig på tomgang.
På feks. min K1200RS med Bosch Motronic så går den gjerne litt rufsete på tomgang, tomgangsregulatoren rører seg i faste "step" og det er ikke spesielt imponerende "oppløsning", og med litt tregheter, så går den gjerne litt pendlende på tomgang. Ved kaldstart har den en "Warm up"-tid med åpen sløyfe-regulering og da går den fint inntil katalysatoren er varmet opp og den begynner med lukket sløyfe.
Min leder på jobben kjøpte sin 99-modell XX(med innsprøytning) helt ny og har den enda. Han har ikke hatt noen form for problemer med den på alle disse årene. Jeg synes imidlertid den ikke virker særlig mye sprekere enn min K12RS(4-2-1 grenrør med Akrapovic lyddemper, modifisert luftinntak og Stage9-chip i Motronicen), men den har helt andre egenskaper. Den er mer langbeint og trives på litt høyere turtall, derav en svimlende høy toppfart. Typisk en sykkel som kommer til sin fulle rett fra 80km/t og oppover.
BMW har nok tenkt seg en mer streit allrounder mtp. motorkarakteristikk og utveksling.
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Liten erfaring med denne sykkelen annet enn prøvekjøring for 20 år siden. I tillegg har en i familien en med knappe 50k km. Ingen issues som jeg har hørt om.
Siden mange av disse syklene tilsalgs har høy km så innbiller jeg meg at det er kvalitet.
Fant en review på MCN med mange brukeres erfaringer på forskjellige årsmodeller https://www.motorcyclenews.com/bike-rev ... bird/1997/
Siden mange av disse syklene tilsalgs har høy km så innbiller jeg meg at det er kvalitet.
Fant en review på MCN med mange brukeres erfaringer på forskjellige årsmodeller https://www.motorcyclenews.com/bike-rev ... bird/1997/
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Takker for svar.
HONDA CBR 1100 XX står oppført med 156 hk i kjøretøyregisteret (vegvesen.no) men i test (bike.no) oppgis 164 hk Hva er riktig, eller bruker de effekt uttak på forskjellige steder?
HONDA CBR 1100 XX står oppført med 156 hk i kjøretøyregisteret (vegvesen.no) men i test (bike.no) oppgis 164 hk Hva er riktig, eller bruker de effekt uttak på forskjellige steder?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Nå fant jeg omsider svaret 
https://www.cbrxx.com/general-cbr-xx-di ... egend.htmlWhen Honda started selling the carburated Blackbird (in Europe) they rated it at 164 horsepower or 121 kW.
With the introduction of FI in 1999, they again rated the Blackbird at 164 horsepower and 121 kW but this time they added (DIN) behind the 164 horsepower, so 164 hp (DIN).
Then in 2000, a year BEFORE the introduction of the European wide version with catalytic converter, so the SAME SPEC bike as in 1999, they gave two ratings: 164 hp / 121 kW (DIN) and 152 hp / 112 kW (95/1/EC). This is where the 152 hp originates, not because it is European, not because of a cat, just because it is a different metric, like DIN, BHP, STD, SAE etc.
In 2001 they dropped the 164 (DIN) all together and the press info only mentions 152 hp (95/1/EC). From this year onwards all European bikes have a catalytic converter, but Honda claimed that by tweaking some stuff, the hp and torque remained the same between the non-cat FI ('99-'00) and cat FI bikes ('01-'07).
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- FredrikE24
- Innlegg: 5039
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda CBR 1100XX erfaringer?
Er vel mer fres i gasserutgaven.
Vær imidlertid obs på importsykler fra Tyskland. Mange av disse er strupet ned til 98(?)hk.
Vær imidlertid obs på importsykler fra Tyskland. Mange av disse er strupet ned til 98(?)hk.