Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av TGR »

:sk?
FredrikE24 skrev: 10 jul 2017, 14:47 Den har jeg sett på i månedsvis, går stadig ned i pris. Er i tillegg ca. 20 minutters kjøring herfra.
K1100RS, det er like før man selger K1200RS og kjøper K1100RS istedefor.. Det er et eller annen veldig pent med K1100RS.
Da må du prøvekjøre en lang radig tur, så tenker jeg du fort blir ferdig med trangen til å selge den du har. :)
Greit at den er pen, men du skal jo primært kjøre den, ikke bare sitte å se på den :crazy:

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 515
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Esveen »

Litt enig med TGR. Regner med den er mer lik K100 enn K1200rs selv om det er 16v og 10hk mer enn min K100. De er som natt og dag. Men som kosesykkel for å gnikke å ta vare på ser den bra ut.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Etter å ha vært på ferie i nesten tre uker utenlands, var det på sett og vis godt å komme tilbake til Oslo, jobben og ikke minst motorsykkelen etter å ha kjørt moped og trådd på tråsykkel for å dekke det transportmessige behovet.

Jeg var så heldig å lande på Gardermoen i natt, og der ventet det intet mindre enn en K1300GT på MC-parkeringa med kjøreutstyr og stropper i koffertene som ventet på meg. Så ble en komfortabel tur med syden-kofferten stroppet bakpå nedover E6. Kontrast til 30 grader døgnet rundt, til 10 grader å regn, men det gikk seg til etterhvert som jeg kjørte!

Var fint å fyre opp K1200RSen idag morges og dra i vei uten drivverks-ulingen som K13GT har :D Droppet ørepropper og glad-gasset litt.

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 304
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Bosted: Malvik

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Ronning »

Glad-gassing er medisin for sjelen. :)

Fin logg dette. Får nesten lyst til å kjøpe BMW etter å ha lest litt her inne.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7101
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Jompa »

Ronning skrev: 31 jul 2017, 20:39 Glad-gassing er medisin for sjelen. :)

Fin logg dette. Får nesten lyst til å kjøpe BMW etter å ha lest litt her inne.
Så snart "gladregnet" gir seg, skal jeg også komme meg ut å gladgasse itt.
Kjenner at jeg trenger det etter to uker i bo-bil.
Ellers enig i at denne loggen er god lesing :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Prøve å få inn litt påfyll her litt etterhvert.
Mye jobb, og kjøring på grunn av dette, lite kosekjøring om fremover, og det er jo i og for seg dumt!
Det fine med en slik blogg/logg er at det ikke alltid behøver å handle om min K12RS. Jeg kan like godt skrive om alt rundt BMW-motorsykler.

Jeg synes BMW er det mest spennende merket å følge rett og slett, dette kommer nok av at jeg har vært BMW-interessert siden barnehagealder :P Dog er det synd at S-modellene tar over for firerne hos BMW. K-syklene har på sett og vis hvert modellene som har vært sprekest/raskest og annerledes fra de temmelig trauste R-modellene. S-modellene selger tydeligvis bra, og er mer like sine konkurrenter. Jeg liker at BMW alltid tenkte annerledes enn alle andre.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 01 aug 2017, 13:53 Dog er det synd at S-modellene tar over for firerne hos BMW. K-syklene har på sett og vis hvert modellene som har vært sprekest/raskest og annerledes fra de temmelig trauste R-modellene. S-modellene selger tydeligvis bra, og er mer like sine konkurrenter. Jeg liker at BMW alltid tenkte annerledes enn alle andre.
Jeg også stusser over utviklingen hos BMW.

BMW er jo helt sjef på markedet for enduro- / eventyr-maskiner. Og med tanke på hvilken samfunnsgruppe som kjøper flest nye mc, og har mest kjøpekraft, så tenker jeg at det ikke er de som liker å bruke mye tid på å vaske kjeder osv.

Virker litt uforståelig..... :sk?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg besøkte BMW-Welt nå i ferien. Siden BMW har laget motorsykler lenger enn mange andre i verden, så var også litt av museet satt av til dette.
Det var dog få K-modeller å skue, mye boxere. K75 og K100, samt K1 og K1100 i ulike varianter var representert, men K1200RS var ikke å se noe sted, etter min mening den mer "banebrytende" BMWen som er laget. Da tenker jeg i hovedsak på hva som var, og "hva som ble" BMW etter at denne modellen ble sluppet.

Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Funderer litt på, nå som byrådet skal lage kvalm med nyetablering av fler bompengeringer og økte satser i rush etc. Å kjøpe en billig slengesykkel, typ Yamaha XT350/600 eller noe lignende. Noen med erfaring? Helst veteran grunnet lav forsikring og årsavgift. Skal brukes i salt og dritt på vintern, så den bør være billig. Tenker at den må være lett i vekt, og dekk skal pigges.

Antall dager sist vinter hvor man faktisk trengte vinterdekk på bilen var tross alt ingen rundt Oslo ved pendling mellom der jeg bor og til jobb.
Månedlig utgifter på bompenger sist vinter lå på mellom 2200kr-2700kr, i tillegg til ca. 100 liter bensin pr. uke. Pluss litt ymse vedlikehold på bil blir det liggende å vake på rundt 8000kr(bensin 15kr/L og 2500kr i bom) :redface Høres i grunn temmelig mye ut :-# :x
Med nye bompengeringer så blir dette økt, i tillegg til at det blir temmelig mye dyrere i rushtiden. :scratch

Sammenlignet med motorsykkelen, der jeg normalt sett kjører opp rundt 35 liter pr. uke i snitt, ingen bompenger, kommer fortere frem(tid er jo tross alt litt penger og). Nå koster det litt i dekk og oljeskift, men ikke avskrekkende pr. måned.

Kom over en ganske fin Jawa på Finn ifjor, lurte på om jeg skulle slå til, så ypperlig ut til vinterbruk, da den hadde en del vindskjerming på de riktige stedene. Var vel også totakt, det forenkler vedlikehold en hel del.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Stian87 »

Tar tog fra slutten av oktober til midten av mars, koster 1200 kr måneden :) Ganske behagelig, men med en gang det er mulig å kjøre MC igjen så er det bare å glemme det.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Som student toget jeg daglig, problemet nå er at jeg må gå over til buss og litt greier. Tar utrolig med tid

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Stian87 »

Samme jeg opplever, og ikke minst være bundet til togtidene, utrolig irriterende
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

En annen ting er at jeg ikke alltid sitter på kontoret. Jobben krever vel en viss fleksibilitet og får godt med kjøregodtgjørelse for å bruke eget kjøretøy i jobb dersom man gjør det. Å ta kollektivt til de stedene jeg ofte skal går ikke, i tillegg til alt jeg måtte ha bært med meg.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Stian87 »

Det hjelper jo på :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Ja, her om dagen, så begynte den ene simringen på gaffelen å lekke godt med olje. Tydelig kommet "store mengder" vann ned i gaffelbeinet(olja er greit grå). dette har forårsaket simringens ytre stålforing til å ruste og dermed utvide seg. dette har gjort simringen slitt eller "urund" noen plasser som har gjort at olja har sluppet forbi.

Å skifte disse simringene er som med alt annet på denne sykkelen, såre enkelt.
Bilde 04.08.2017, 21.54.21.jpg
Bilde 04.08.2017, 21.54.31.jpg
Bilde 04.08.2017, 22.02.03.jpg
Bilde 04.08.2017, 23.20.16.jpg
Bilde 04.08.2017, 23.20.46.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar