Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
En kollega har forøvrig R1200RS(R betyr boxer), han vil så fort som mulig over på R1200GS, jeg synes R1200RS er typisk boxer-sykkel, men en ordentlig milsluker, det er det! Jeg liker K-modellenes motorer, lyd og drag over hele registeret. Ser man på effekt og momentkurve på en K1300GT sammenlignet med R1200GS, så kan man få seg en overraskelse..!
At S1000 er BMW store satsning har nok mye med standardisering å gjøre, K-modellene er tross alt skrekkelig dyre. Når BMW kan utvikle S1000RR og adoptere motor og drivlinje nedover så senker man kostnadene betraktelig og kjededrift er selvfølgelig mye billigere å designe og produsere.
At S1000 er BMW store satsning har nok mye med standardisering å gjøre, K-modellene er tross alt skrekkelig dyre. Når BMW kan utvikle S1000RR og adoptere motor og drivlinje nedover så senker man kostnadene betraktelig og kjededrift er selvfølgelig mye billigere å designe og produsere.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Imponerende Fredrik. Nerdestoff deluxe! Jeg har en forkjærlighet for K12/1300R men må ha kåpesykkel.
Lander på K1300s når jeg grubler på ny sykkel, spørsmålet er om den har mer effekt enn det jeg trenger. Litt derfor R1200rs er ett alternativ. Har ikke kjørt boxer enda, så det kan bli interessant etter K i noen år.
Ingen tvil at K modellene har ett utseende man må venne seg litt på.
Lander på K1300s når jeg grubler på ny sykkel, spørsmålet er om den har mer effekt enn det jeg trenger. Litt derfor R1200rs er ett alternativ. Har ikke kjørt boxer enda, så det kan bli interessant etter K i noen år.
Ingen tvil at K modellene har ett utseende man må venne seg litt på.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
R er GS noe annet i den serien blir bare halvveis. Grubler litt på et veteranobjekt etterhvert, fryktelig lyst på K1, men en avkledd K75 hadde feks vært litt mer spennende. R1100/1150R er også litt spennende!
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Enig! Evt en R1200R. Blir litt som GS, men godt nedpå, uten stylter

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Fy søren Fredrik, dette har du skikkelig peiling på
Utrolig morsomt å lese, mye fine sykler der! Jeg mener å ha hørt at man mister noe av effekten ved kardang i stedet for kjede, stemmer det?
Takk for det Esveen
tror jeg blir veldig fornøyd, da jeg fikk testen den hos Bjerknez sa det helt klaff, sitte og kjørestilling, og måten sykkelen responderer på, utrolig kult. Og den motoren da, Fy f... 

Takk for det Esveen


LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24641
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
R1200RS er jo noe helt annet enn S1000R. Et helt annet segment og ikke sammelignbar i det hele tatt med tanke på motor. S1000R har en langt råere motor enn denne. Har selv kjørt R1200RS og den er fin å kjøre, men motoren i S1000R stiller i en helt annen liga.Esveen skrev: 03 jul 2017, 23:38 Imponerende Fredrik. Nerdestoff deluxe! Jeg har en forkjærlighet for K12/1300R men må ha kåpesykkel.
Lander på K1300s når jeg grubler på ny sykkel, spørsmålet er om den har mer effekt enn det jeg trenger. Litt derfor R1200rs er ett alternativ. Har ikke kjørt boxer enda, så det kan bli interessant etter K i noen år.
Ingen tvil at K modellene har ett utseende man må venne seg litt på.

Litt fra prøvekjøringen min her:
https://bjerknez.no/provekjort-bmw-r1200rs-4436/
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Bjerknez: sammenligningen var med K1200rs ikke s1000r :)
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- Bjerknez
- Innlegg: 24641
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Men du nevnte da R1200RS også?
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Der var en komentar til denne posten :) R1200rs er kanskje det nærmeste man kommer K1200rs idag da det mangler en 4'er K med kardang.Stian87 skrev: 03 jul 2017, 21:47Kan jeg tenke meg! Foretrekker personlig mindre sykler, men synes din er veldig fin. Er det noen tilsvarende modell blant dagens modeller?FredrikE24 skrev: 03 jul 2017, 20:34 K1200RS er en ypperlig tursykkel egentlig. Man sitter i den og ikke på den og den er svært så artig på svinga. I tillegg kan man lesse den ned med bagasje og til og med passasjer uten at man merker stort til det
Ble en direktetur fra Bø i Telemark og hjem igår, ikke mange milene, men veldig mye trafikk. Typisk transportetappe fra Notodden og hele veien hjem på E 134 til Drammen, så Oslofjordtunnelen. Kjedelig, men kroppen klarer seg bra.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- Flattop
- Innlegg: 415
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Nydelig presentasjon Fredrik.
Bare en liten filleting.
K1200LT 199-2003 har 98 HK, etter face-og motorlift fikk den 125 HK.
Revers er på alle modellene.
Og korrekt at elektrisk midstøtte kom i 2004 ved faceliften.
Bare en liten filleting.
K1200LT 199-2003 har 98 HK, etter face-og motorlift fikk den 125 HK.
Revers er på alle modellene.
Og korrekt at elektrisk midstøtte kom i 2004 ved faceliften.
- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Bra, da vet jeg det! Jeg har generelt lite erfaring med LT, hadde vært moro å prøvd en dog! Jeg begynner faktisk å like den litt, og det er veldig skummeltFlattop skrev: 04 jul 2017, 10:08 Nydelig presentasjon Fredrik.
Bare en liten filleting.
K1200LT 199-2003 har 98 HK, etter face-og motorlift fikk den 125 HK.
Revers er på alle modellene.
Og korrekt at elektrisk midstøtte kom i 2004 ved faceliften.

Jeg skal skifte paralever "pivot" lagringen til vintern. Disse er som kjent litt feilkonstruert, det er brukt koniske lagre på noe som faktisk ikke ruller. Han har funnet en som har laget en forbedret versjon med bronselager og smørenippel

Hele cluet med paralever er at kardangklokka ikke skal "rotere" når svingarmen svinger. Ved maks pådrag skal fremdeles kardangklokka stå i samme posisjon, men fjæringen komprimeres. K75 og K100 har mono-lever, følgelig hever bakenden seg ved full gass. Litt spesielt.

Appropos K75, K100, K1 og K1100
Samme som boxer-utgavene, motoren er en del av rammekonstruksjonen.
En kan derfor simpelthen skille hele sykkelen fra motor og bakstilling og få tilgang til hele motoren og drivverk på en ganske grei måte.
Ulempen er at man rett og slett sitter på motoren. K1200RS var derfor den første K-modellen med egen ramme og motor festet i foringer.

Vurderer også å ta ut svingarmen, girkasse og clutch for å skifte akseltetning på motor og girkasse. Rett og slett fordi dette kommer på et tidspunkt til å skje en lekkasje der. Sykkelen har nå gått 82 000km og jeg går og venter på at lekkasjen skal bli et faktum. Samtidig blir det clutchbytte. Har sett K1200RSer tilsalgs med ny clutch og tetninger på halvparten av kilometerne. Clutch må man gjerne skifte da det har kommet olje på den når lekkasjen har oppstått med sluring som resultat.
- Flattop
- Innlegg: 415
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Skulle våre veier krysses en dag så skal du få forsøke min.FredrikE24 skrev: 04 jul 2017, 10:59 Bra, da vet jeg det! Jeg har generelt lite erfaring med LT, hadde vært moro å prøvd en dog!
- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Egentlig ganske lite som skjer annet enn at jeg kjører en god del. Har passert 10 000km hittil i år og må derfor skifte olje asap :)
Bestilte derfor ymse skruer, olje, filter, nye bensinslanger etc. Her i forrige uke, så det er på vei. Reiser på ferie nedover Europa på Torsdag kommende uke, så da får motorsykkelen nesten 3 ukers ferie fra meg
Sist Onsdag var jeg på Tyrigrava. Uvasket og ganske fæl sto den der blant allskens blank chrome og rene motorsykler. Fikk faktisk ganske mange sånne:"Han der tar ikke vare på sykkelen sin *blikk*" da jeg kjørte inn og parkerte stasen i beste sendetid.
Senere en tur til drøbak via Nesodden, Måna og en runde om Årungen etter å ha fortært en grava-vaffel og tatt en kopp kaffe. I drøbak ble nok en vaffel OG en is fortært samt enda en kopp kaffe :)
Onsdagene for meg, er å ta høyde for at det ikke blir hverken actionfylt eller langdrygelig ute på veien. Det handler om å treffe folk, lunke rundt i nærområdet, enten Oslo eller Drøbak.
Så føler jeg at jeg etterhvert trenger et prosjekt? Jeg kjenner på meg at en slags vintersykkel kunne vært noe? En K75RT kanskje? I Oslo og omegn er det tross alt minimalt med dager hvor en ikke kan kjøre motorsykkel. Kjørte tross alt på sommerdekk i vinteren som var på bilen. Bare bomregningen hver måned om vinteren er på drøye 2000kr. Så har vi bensinforbruk på minst 1000kr uka. Da er faktisk bilbruk i det daglige en vesentlig del av månedlig utbetalt lønn

Bestilte derfor ymse skruer, olje, filter, nye bensinslanger etc. Her i forrige uke, så det er på vei. Reiser på ferie nedover Europa på Torsdag kommende uke, så da får motorsykkelen nesten 3 ukers ferie fra meg

Sist Onsdag var jeg på Tyrigrava. Uvasket og ganske fæl sto den der blant allskens blank chrome og rene motorsykler. Fikk faktisk ganske mange sånne:"Han der tar ikke vare på sykkelen sin *blikk*" da jeg kjørte inn og parkerte stasen i beste sendetid.
Senere en tur til drøbak via Nesodden, Måna og en runde om Årungen etter å ha fortært en grava-vaffel og tatt en kopp kaffe. I drøbak ble nok en vaffel OG en is fortært samt enda en kopp kaffe :)
Onsdagene for meg, er å ta høyde for at det ikke blir hverken actionfylt eller langdrygelig ute på veien. Det handler om å treffe folk, lunke rundt i nærområdet, enten Oslo eller Drøbak.
Så føler jeg at jeg etterhvert trenger et prosjekt? Jeg kjenner på meg at en slags vintersykkel kunne vært noe? En K75RT kanskje? I Oslo og omegn er det tross alt minimalt med dager hvor en ikke kan kjøre motorsykkel. Kjørte tross alt på sommerdekk i vinteren som var på bilen. Bare bomregningen hver måned om vinteren er på drøye 2000kr. Så har vi bensinforbruk på minst 1000kr uka. Da er faktisk bilbruk i det daglige en vesentlig del av månedlig utbetalt lønn

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=92278339
Denne da? Litt for fin for å bruke på vinteren?
Denne da? Litt for fin for å bruke på vinteren?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Den har jeg sett på i månedsvis, går stadig ned i pris. Er i tillegg ca. 20 minutters kjøring herfra.
K1100RS, det er like før man selger K1200RS og kjøper K1100RS istedefor.. Det er et eller annen veldig pent med K1100RS.
K1100RS, det er like før man selger K1200RS og kjøper K1100RS istedefor.. Det er et eller annen veldig pent med K1100RS.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Da må du prøvekjøre en lang radig tur, så tenker jeg du fort blir ferdig med trangen til å selge den du har. :)FredrikE24 skrev: 10 jul 2017, 14:47 Den har jeg sett på i månedsvis, går stadig ned i pris. Er i tillegg ca. 20 minutters kjøring herfra.
K1100RS, det er like før man selger K1200RS og kjøper K1100RS istedefor.. Det er et eller annen veldig pent med K1100RS.
Greit at den er pen, men du skal jo primært kjøre den, ikke bare sitte å se på den

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Litt enig med TGR. Regner med den er mer lik K100 enn K1200rs selv om det er 16v og 10hk mer enn min K100. De er som natt og dag. Men som kosesykkel for å gnikke å ta vare på ser den bra ut.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Etter å ha vært på ferie i nesten tre uker utenlands, var det på sett og vis godt å komme tilbake til Oslo, jobben og ikke minst motorsykkelen etter å ha kjørt moped og trådd på tråsykkel for å dekke det transportmessige behovet.
Jeg var så heldig å lande på Gardermoen i natt, og der ventet det intet mindre enn en K1300GT på MC-parkeringa med kjøreutstyr og stropper i koffertene som ventet på meg. Så ble en komfortabel tur med syden-kofferten stroppet bakpå nedover E6. Kontrast til 30 grader døgnet rundt, til 10 grader å regn, men det gikk seg til etterhvert som jeg kjørte!
Var fint å fyre opp K1200RSen idag morges og dra i vei uten drivverks-ulingen som K13GT har
Droppet ørepropper og glad-gasset litt.
Jeg var så heldig å lande på Gardermoen i natt, og der ventet det intet mindre enn en K1300GT på MC-parkeringa med kjøreutstyr og stropper i koffertene som ventet på meg. Så ble en komfortabel tur med syden-kofferten stroppet bakpå nedover E6. Kontrast til 30 grader døgnet rundt, til 10 grader å regn, men det gikk seg til etterhvert som jeg kjørte!
Var fint å fyre opp K1200RSen idag morges og dra i vei uten drivverks-ulingen som K13GT har

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Glad-gassing er medisin for sjelen. :)
Fin logg dette. Får nesten lyst til å kjøpe BMW etter å ha lest litt her inne.
Fin logg dette. Får nesten lyst til å kjøpe BMW etter å ha lest litt her inne.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Så snart "gladregnet" gir seg, skal jeg også komme meg ut å gladgasse itt.Ronning skrev: 31 jul 2017, 20:39 Glad-gassing er medisin for sjelen. :)
Fin logg dette. Får nesten lyst til å kjøpe BMW etter å ha lest litt her inne.
Kjenner at jeg trenger det etter to uker i bo-bil.
Ellers enig i at denne loggen er god lesing

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Prøve å få inn litt påfyll her litt etterhvert.
Mye jobb, og kjøring på grunn av dette, lite kosekjøring om fremover, og det er jo i og for seg dumt!
Det fine med en slik blogg/logg er at det ikke alltid behøver å handle om min K12RS. Jeg kan like godt skrive om alt rundt BMW-motorsykler.
Jeg synes BMW er det mest spennende merket å følge rett og slett, dette kommer nok av at jeg har vært BMW-interessert siden barnehagealder
Dog er det synd at S-modellene tar over for firerne hos BMW. K-syklene har på sett og vis hvert modellene som har vært sprekest/raskest og annerledes fra de temmelig trauste R-modellene. S-modellene selger tydeligvis bra, og er mer like sine konkurrenter. Jeg liker at BMW alltid tenkte annerledes enn alle andre.
Mye jobb, og kjøring på grunn av dette, lite kosekjøring om fremover, og det er jo i og for seg dumt!
Det fine med en slik blogg/logg er at det ikke alltid behøver å handle om min K12RS. Jeg kan like godt skrive om alt rundt BMW-motorsykler.
Jeg synes BMW er det mest spennende merket å følge rett og slett, dette kommer nok av at jeg har vært BMW-interessert siden barnehagealder

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Jeg også stusser over utviklingen hos BMW.FredrikE24 skrev: 01 aug 2017, 13:53 Dog er det synd at S-modellene tar over for firerne hos BMW. K-syklene har på sett og vis hvert modellene som har vært sprekest/raskest og annerledes fra de temmelig trauste R-modellene. S-modellene selger tydeligvis bra, og er mer like sine konkurrenter. Jeg liker at BMW alltid tenkte annerledes enn alle andre.
BMW er jo helt sjef på markedet for enduro- / eventyr-maskiner. Og med tanke på hvilken samfunnsgruppe som kjøper flest nye mc, og har mest kjøpekraft, så tenker jeg at det ikke er de som liker å bruke mye tid på å vaske kjeder osv.
Virker litt uforståelig.....

- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Jeg besøkte BMW-Welt nå i ferien. Siden BMW har laget motorsykler lenger enn mange andre i verden, så var også litt av museet satt av til dette.
Det var dog få K-modeller å skue, mye boxere. K75 og K100, samt K1 og K1100 i ulike varianter var representert, men K1200RS var ikke å se noe sted, etter min mening den mer "banebrytende" BMWen som er laget. Da tenker jeg i hovedsak på hva som var, og "hva som ble" BMW etter at denne modellen ble sluppet.



Det var dog få K-modeller å skue, mye boxere. K75 og K100, samt K1 og K1100 i ulike varianter var representert, men K1200RS var ikke å se noe sted, etter min mening den mer "banebrytende" BMWen som er laget. Da tenker jeg i hovedsak på hva som var, og "hva som ble" BMW etter at denne modellen ble sluppet.


- FredrikE24
- Innlegg: 5035
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Funderer litt på, nå som byrådet skal lage kvalm med nyetablering av fler bompengeringer og økte satser i rush etc. Å kjøpe en billig slengesykkel, typ Yamaha XT350/600 eller noe lignende. Noen med erfaring? Helst veteran grunnet lav forsikring og årsavgift. Skal brukes i salt og dritt på vintern, så den bør være billig. Tenker at den må være lett i vekt, og dekk skal pigges.
Antall dager sist vinter hvor man faktisk trengte vinterdekk på bilen var tross alt ingen rundt Oslo ved pendling mellom der jeg bor og til jobb.
Månedlig utgifter på bompenger sist vinter lå på mellom 2200kr-2700kr, i tillegg til ca. 100 liter bensin pr. uke. Pluss litt ymse vedlikehold på bil blir det liggende å vake på rundt 8000kr(bensin 15kr/L og 2500kr i bom)
Høres i grunn temmelig mye ut
Med nye bompengeringer så blir dette økt, i tillegg til at det blir temmelig mye dyrere i rushtiden.
Sammenlignet med motorsykkelen, der jeg normalt sett kjører opp rundt 35 liter pr. uke i snitt, ingen bompenger, kommer fortere frem(tid er jo tross alt litt penger og). Nå koster det litt i dekk og oljeskift, men ikke avskrekkende pr. måned.
Kom over en ganske fin Jawa på Finn ifjor, lurte på om jeg skulle slå til, så ypperlig ut til vinterbruk, da den hadde en del vindskjerming på de riktige stedene. Var vel også totakt, det forenkler vedlikehold en hel del.
Antall dager sist vinter hvor man faktisk trengte vinterdekk på bilen var tross alt ingen rundt Oslo ved pendling mellom der jeg bor og til jobb.
Månedlig utgifter på bompenger sist vinter lå på mellom 2200kr-2700kr, i tillegg til ca. 100 liter bensin pr. uke. Pluss litt ymse vedlikehold på bil blir det liggende å vake på rundt 8000kr(bensin 15kr/L og 2500kr i bom)


Med nye bompengeringer så blir dette økt, i tillegg til at det blir temmelig mye dyrere i rushtiden.

Sammenlignet med motorsykkelen, der jeg normalt sett kjører opp rundt 35 liter pr. uke i snitt, ingen bompenger, kommer fortere frem(tid er jo tross alt litt penger og). Nå koster det litt i dekk og oljeskift, men ikke avskrekkende pr. måned.
Kom over en ganske fin Jawa på Finn ifjor, lurte på om jeg skulle slå til, så ypperlig ut til vinterbruk, da den hadde en del vindskjerming på de riktige stedene. Var vel også totakt, det forenkler vedlikehold en hel del.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Tar tog fra slutten av oktober til midten av mars, koster 1200 kr måneden :) Ganske behagelig, men med en gang det er mulig å kjøre MC igjen så er det bare å glemme det.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)