Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Bosted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 06 sep 2017, 19:53

Hva mente du med det første? 😆
si det.. husker ikke helt :twothumbs:

Om den tåler mindre fordi den har masse små hull gjennom hele så vil vel skinnet tape strukturell integritet litt fortere?

Eller om den bare tar kvelden tidligere fordi skitt og vann trenger seg fortere inn og gjøre skinnet kjipt.. kanskje :D
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 06 sep 2017, 21:44
Stian87 skrev: 06 sep 2017, 19:53

Hva mente du med det første? 😆
si det.. husker ikke helt :twothumbs:

Om den tåler mindre fordi den har masse små hull gjennom hele så vil vel skinnet tape strukturell integritet litt fortere?

Eller om den bare tar kvelden tidligere fordi skitt og vann trenger seg fortere inn og gjøre skinnet kjipt.. kanskje :D
Hehe jeg mente at du kan bruke den lenger fordi den er varmere 😆
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Bosted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 06 sep 2017, 22:06
AlleBrukernavnErTatt skrev: 06 sep 2017, 21:44
Stian87 skrev: 06 sep 2017, 19:53

Hva mente du med det første? 😆
si det.. husker ikke helt :twothumbs:

Om den tåler mindre fordi den har masse små hull gjennom hele så vil vel skinnet tape strukturell integritet litt fortere?

Eller om den bare tar kvelden tidligere fordi skitt og vann trenger seg fortere inn og gjøre skinnet kjipt.. kanskje :D
Hehe jeg mente at du kan bruke den lenger fordi den er varmere 😆
:redface
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Ja da har jeg vært ut på tur Bergen T/R, dere kan se turen her: https://locatoweb.com/user/ztian

Jeg må innrømme at jeg gledet meg stort til min andre langtur. Den første langturen endte jo med havari og alt det der og var skikkelig deprimerende. Denne gangen skulle jeg få en skikkelig langtur, det var til og med meldt bra vær - på forhånd vel og merke. Mens tiden for langtur næret seg ble det også klart at årets verste nedbørsperiode skulle plassere seg langs ruten på turen min. Det legger selvsagt en demper på gleden, men jeg hadde gode klær og vanntette bagger så det skulle ikke få stikke kjepper i hjulene.

Dagen før avgang skulle jeg hente motorsykkelen i garasjen på jobben, men kunne ikke finne nøkkelen, jeg lette over alt på jobb, men nøkkelen var og ble borte. Heldigvis var motorsykkelen der. Irriterende start, jeg fikk kona til å møte meg i ski med reservenøkkel og bagger, tok toget tilbake til oslo, fikk lastet opp og dro til mor og far hvor jeg skulle overnatte.

Turen starter kl 04:45 fredag "morgen". Etter fem minutter kjøring begynte regnet, jeg fikk trukket på meg regndressen og fortsatte videre. Første stopp Skien for litt bensin og redbull. Herfra begynte det å gå dårlig, regnet økte i takt med at surr fra min egen side, pga dårlig skilting ble det litt omveier. Jeg fikk heldigvis tatt igjen det tapte og kjørt videre. Et stykke unna Skien kjente jeg plutselig at bakhjulet glapp, jeg senket farten betraktelig og kom snart til et veierbeidområde. Veien var en eneste stor søledam som jeg måtte kjøre gjennom, så fin og skitten sykkelen blir nå tenkte jeg, det kan vel ikke bli noe verre. Det fant jeg ut av noen minutter senere at det absolutt kunne. Jeg var kommet forbi veiarbeidet og over på asfalten. Jeg holdt fortsatt lav fart rundt 30 km/t tenker jeg da gjørmen på veien gjorde det plent umulig å holde sykkelen oppe. Jeg og sykkel smalt i bakken, jeg skvatt litt, ble sølete og ødla litt av kjøreutstyret, og sykkelen fikk seg en smell. Det ene sidepanelet sprakk og ble skrapet opp, samt oppskrapet potte, bremsehendel og styrevekter. Jeg fikk løftet opp sykkelen og kjørt videre til en busslomme der jeg tok e overfladisk sjekk. Ut over de kosmetiske skadene ser det heldigvis ikke ut som veltet har fått noen flere konsekvenser. Resten av turen gikk heldigvis bra, selv med mye veiarbeid, noe kjølig vær og vått.

Etappen til Bergen utgjorde 11 t og 30 min kjøring inkludert pauser, noe som vil si at jeg hadde totalt 1 time pause. Det er bare å konstatere at dette var noe i lengste laget på en S1000R uten noen særlige pauser. Setet er hardt for både rumpe og familiejuveler og skuldre, rygg, nakke og ben blir svært slitne. Jeg kunne nok definitivt tatt mer pauser, og lengden på turen er nok noe i overkant for en dagsetappe uansett. Jeg er i hvert fall ikke i tvil om at det blir et komfortsete på sykkelen på sikt, men antakelig ikke før neste sesong.

Tilbake kjørte jeg rv7 hele veien, jeg var såpass sliten da jeg skulle dra at jeg ikke hadde overskudd til å ta noen lengre veier. Etappen fra Geilo til Ski tok jeg i ett jafs med kun mindre pauser på et par minutter for å få luftet hodebunnen. Hjelmen klør noe inne i helvete.

Det har absolutt vært gøy å være på langtur, og jeg skal helt klart gjøre det igjen. Jeg tror imidlertid ikke jeg tar turen over fjellet igjen på denne tiden av året, det ble litt for vått og kaldt. Det er helt klart ganske surt med sykkelen, så vi får se hva det kommer på å fikse den. Selv om det antakelig bare er kosmetisk gidder jeg ikke å kjøre rundt med en så trasha sykkel. :sorry Det skal sies at det nok kun er jeg som har registrert ripene da. Litt avhengig av hva det kommer på er det noe jeg eventuelt får ta selv eller bruke forsikringen på.

Jeg innser også at S1000R ikke er noen sykkel for lengre turer, ikke komfortabelt i hvert fall. Det er neppe aktuelt å bytte ut for meg i nærmeste fremtid, men jeg ser for meg å eie en mer turvennlig sykkel på sikt. Kanskje en cruiser som VMax eller Ducati Diavel :-k
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5043
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av FredrikE24 »

Høres for meg ut som en bra tur! Ser jo på ruten at du har kjørt kremen av norske MC-veier etter min mening, særlig gjennom Telemark.
Synd med velten, men føler at det er noe som kommer til å skje før eller senere.

Turvennlig sykkel, og Vmax nevnes. Vmaxen er nok ikke den mest svingvennlige sykkelen der ute. Den skal visst være temmelig ubehagelig sånn sett. Du får prøve en skikkelig sportstourer om det blir sykkelbytte om noen år, selv om jeg tror S1000R ikke er noen dårlig langtursykkel om man får litt mer polstring i salen. Jeg synes det er tøft gjort uansett, prøvesatt S1000R på BMW Welt i Tyskland i sommer og fant ut etter få sekunder at det ville vært en prøvelse for skuldre og nakke over tid å kjøre.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 623
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
Bosted: Bærum

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av BC45 »

Leit å høre om velten, men det høres ut som du tar det med fatning ihvertfall :)
Man blir utrolig utsatt når regnet høljer ned, alt gris på veien blir griseglatt. Har kjent bakhjulet mitt småslippe manger ganger denne sesongen og venter vel egentlig på at jeg skal gå i bakken en dag føret er vått. Håper du får deg en langtur i godvær til neste år :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vet ikke hvor mange mil du kjørte, men jeg opplever ikke BMW'en som ubehegelig på langtur. 60 mil på en dag oppleves som uanstrengt og uten problemer. Men ja, salen kunne vært hakket mykere. Det skal også sies at jeg har to prolapser i tillegg uten at det er noe problem for min del.

Angående velten din så har jeg selv veltet med min gamle s1000R. Vi veltet også på samme side. Jeg fikk noen ytterst få nesten usynlige riper i potta, oppripet motordeksel, oppripet sturevekt, riper i speil og sidekåpen.

Deler kostet derimot ikke all verden synes jeg. Vertfall rimeligere enn jeg hadde sett for meg. Tror jeg betalte rundt 4.000 for sidedekåpe, motordeksel og plastdingsen under kåpen. Delene kommer ferdig lakkert og er bare å skru på.

Men sjekk bremsepedalen din. Jeg trodde min var like fin, men det viste seg i etterkant at den hadde fått en bøy på seg.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Takk for tipset Bjerknez! Skal sjekke men tror ikke sykkelen fikk noen trøkk der, det er sidekåpa som tok det meste av velten ser det ut som, det og varmeskjoldet til potta. Det er jo oppløftende om det ikke er verre, jeg skal ha en taksering av skadene på mc Oslo, ønsker primært også en vurdering av om det er andre skader jeg ikke greier å fange opp.

Det kan godt være et er noe jeg blir vant til, dette med kjørelengden. Jeg har tross alt ikke kjørt noe særlig lenger enn 30 mil på en dag før så kan være en treningssak. Det kan godt være jeg også burde tatt langt flere og lengre pauser, særlig sine været var som et var, en time pause på nesten 12 timer kjøring er kanskje mindre intelligent.

Utrolig fine veier Fredrik, skal definitivt kjøre den veien igjen en gang, men tror nok jeg gjør det om sommeren da, og kanskje når det er bedre vær, 30 mm regn på noen timer var litt voldsomt. På den annen side, baggene holdt seg vanntette. Er det forresten noen som har noe tips til hvordan man vasker kriega us baggene?

OK, VMax ser så behagelig ut, men har aldri prøvd den så det kan godt stemme. Diavel har tilsynelatende ikke det problemet, og er utrolig behagelig det jeg har prøvesittet ihvertfall. Skal ikke se bort fra at det blir en sportstourer, r1200rs ser bra ut, men mener at Bjerknez ikke var så imponert, kunne også trenkt meg litt mer muskler på en så tung sykkel. Eller ser jo s1000xr ut som et svært godt valg.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 623
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
Bosted: Bærum

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 12 sep 2017, 21:12 OK, VMax ser så behagelig ut, men har aldri prøvd den så det kan godt stemme. Diavel har tilsynelatende ikke det problemet, og er utrolig behagelig det jeg har prøvesittet ihvertfall. Skal ikke se bort fra at det blir en sportstourer, r1200rs ser bra ut, men mener at Bjerknez ikke var så imponert, kunne også trenkt meg litt mer muskler på en så tung sykkel. Eller ser jo s1000xr ut som et svært godt valg.
Og så har du jo Ducati Supersport som en outsider. Du får den med sidevesker :)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av overlay »

....eller BMW S1000XR :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 12 sep 2017, 21:12 Takk for tipset Bjerknez! Skal sjekke men tror ikke sykkelen fikk noen trøkk der, det er sidekåpa som tok det meste av velten ser det ut som, det og varmeskjoldet til potta. Det er jo oppløftende om det ikke er verre, jeg skal ha en taksering av skadene på mc Oslo, ønsker primært også en vurdering av om det er andre skader jeg ikke greier å fange opp.

Det kan godt være et er noe jeg blir vant til, dette med kjørelengden. Jeg har tross alt ikke kjørt noe særlig lenger enn 30 mil på en dag før så kan være en treningssak. Det kan godt være jeg også burde tatt langt flere og lengre pauser, særlig sine været var som et var, en time pause på nesten 12 timer kjøring er kanskje mindre intelligent.

Utrolig fine veier Fredrik, skal definitivt kjøre den veien igjen en gang, men tror nok jeg gjør det om sommeren da, og kanskje når det er bedre vær, 30 mm regn på noen timer var litt voldsomt. På den annen side, baggene holdt seg vanntette. Er det forresten noen som har noe tips til hvordan man vasker kriega us baggene?

OK, VMax ser så behagelig ut, men har aldri prøvd den så det kan godt stemme. Diavel har tilsynelatende ikke det problemet, og er utrolig behagelig det jeg har prøvesittet ihvertfall. Skal ikke se bort fra at det blir en sportstourer, r1200rs ser bra ut, men mener at Bjerknez ikke var så imponert, kunne også trenkt meg litt mer muskler på en så tung sykkel. Eller ser jo s1000xr ut som et svært godt valg.
Varmeskjoldet på min ble også bulket, men det lot jeg bare være. Det "røffe" utseendet på varmeskjoldet gjorde at ikke bulken ble veldig synlig. Små riper i potta (vertfall den gamle orginale potta) fjernet man med stålull pg vann. Bør prøves på lite område først. Bremsepedalen min forble bøyd helt til jeg byttet den inn. Det var forhandler som fant ut dette. Formen på den gjorde at jeg ikke la merke til at den var bøyd.

R1200RS husker jeg var en fin sykkel, men så klart mangler den krefter i forhold til S1000R. Men har man krefter nok? Helt sikkert.

Boxer motoren falt ikke i smak hos meg dog. Men sykkelen ellers var helt OK mener jeg å huske. En S1000XR må jo være det ultimate valget for seg. Da beholder du alt men med bedre komfort. Med prisen stiger jo...

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Velkommen i klubben. Nå er du et fullverdig medlem av S1000R-klubben! Synd med skadene, og stoltheten, men dette får du bare børste av deg. Det betyr jo ingenting. Gå videre. Men man kan tydeligvis aldri være forsiktig nok! Uansett virker det som det gikk bra med deg? Ingen skader?

Jeg har ikke kjørt veldig mange lange turer på min S1000R, men jeg synes den er behagelig å sitte mange timer på. Klart man blir sliten og stiv i kroppen etter 11-12 timer, men det blir man på alle sportssykler. Jeg blir i hvert fall mer sliten av å sitte mer oppreist og med hendene rett frem eller opp. Dette er individuelt, så du må nesten prøve flere sykler for å finne ut hva du digger mest.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Min første tanke er at du trenger flere pause :O Jeg pleier å ta meg 10-15min pr 1-1,5 time kjørt på langtur jeg :redface Også viktig å opprettholde væskebalanse :thumleft Kjørte 600cc RR Trondheim-Porsgrunn uten å bli sliten :twothumbs:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Hehe BC45 tror ikke mer krampeaktig styre er veien å gå om jeg ønsker mer komfort :lol

Bjerknez: Byttet du sidedekselet selv? Og hadde du den inne til taksering? Skal levere den inn til MC oslo for en vurdering 29. september.

Legger ved noen bilder av skadene:
3-1.jpg
3-2.jpg
3-3.jpg
3-4.jpg
Hehe takk for det Øyvind, gikk helt fint med meg, fikk ikke vondt i det hele tatt. Og det er jo tross alt det viktigste. Skal nok komme meg videre igjen. Det er en viss trøst å høre at man ikke er alene om dette.

Takk for tipsene JK95, og dere har sikkert alle rett, jeg må nok ta flere pauser, og også få litt flere km over lengre tid under beltet. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ja, med litt hjelp av Ashland her inne. Du må ha sidedeksel og plastdekselet under så vidt jeg kan se. Husk å bestill klistremerket til dekseldt også. Det var svindyrt. 590 spenn mener jeg å huske.

Men det ser ut til at du fikk en litt hardere landing enn meg.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 13 sep 2017, 13:04 Ja, med litt hjelp av Ashland her inne. Du må ha sidedeksel og plastdekselet under så vidt jeg kan se. Husk å bestill klistremerket til dekseldt også. Det var svindyrt. 590 spenn mener jeg å huske.

Men det ser ut til at du fikk en litt hardere landing enn meg.
IMG_0043.JPG
Kan du trygt si. De skruene der blir nok morsomme å få ut... :sorry

Hvor kjøpte du dekselet? Noen av tingene må fikses hos verksted uansett ser det ut til, så kan like godt ta alt der.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 415
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Flattop »

For å få ut de skruene kan du bore et lite hull i dem, og banke ned en torxbit.
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 13 sep 2017, 19:24
Bjerknez skrev: 13 sep 2017, 13:04 Ja, med litt hjelp av Ashland her inne. Du må ha sidedeksel og plastdekselet under så vidt jeg kan se. Husk å bestill klistremerket til dekseldt også. Det var svindyrt. 590 spenn mener jeg å huske.

Men det ser ut til at du fikk en litt hardere landing enn meg.
IMG_0043.JPG

Kan du trygt si. De skruene der blir nok morsomme å få ut... :sorry

Hvor kjøpte du dekselet? Noen av tingene må fikses hos verksted uansett ser det ut til, så kan like godt ta alt der.
Det samme dekselet ble skadet hos meg, men ikke fult så mye. Dette er bare en inspeksjonsluke for noe, så ikke noe under trykk bak der. Men jeg har pakningsmiddelet du skal bruke der. Kjøpte så klart det BMW anbefalte i delelisten sin. Er Wurth som selger dette. Har masse igjen. Et svindyrt middel. Du kan få resten av meg hvis du vil. Skruene er engangsskruer og det skal brukes locktite på skruene. Jeg har også locktite middelet som du kan få.

Kostet ikke så mye selve delen, men med alt tilbehøret så blir det fort litt.

Men vær forsiktig så ikke du ødelegger gjengene i blokka. Da tror jeg du er fucked... ;)

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5043
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av FredrikE24 »

Skruene er alu. Enkle å bore i.
Tar jeg ikke feil er det en møysommelig prosess å tighte de nye boltene etter boka. Det er det hvertfall på K1300

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 13 sep 2017, 23:55 Skruene er alu. Enkle å bore i.
Tar jeg ikke feil er det en møysommelig prosess å tighte de nye boltene etter boka. Det er det hvertfall på K1300
Disse skal skrus til med en veeeldig lavt moment husker jeg. Men man må bruke locktite. Jeg fikk litt hjelp til dette av en litt mer nevenyttig person, men vanskelig er det ikke hvis man bare har det litt i hendene.

Husk at den sorte plastdingsen i midten må bestilles separat. Det må man med skruene også samt pakningsmiddel og locktite. Er altså ikke en "pakke" hvor man får med alt.

men som nevnt det pakningsmiddelet og locktien har jeg her. Sender det mot betaling av frakt eller du kan hente det hos meg. Man får bare kjøpt dette pakningsmiddelet i stor flaske og den kostet meg hele 600 spenn hos Wurth. Mulig man kan bruke andre midler også, men jeg vaalgte å bruke det jeg fikk opplyst av BMW.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Når det er sagt så er det ikke noe trykk bak der. Bare en inspeksjonsluke, så jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor dem har laget denne festemetoden så fantastisk sofistikert, men det kan sikkert andre svare bedre på.

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5043
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av FredrikE24 »

Trykk er det bare et sted i motoren under kjøring og det er i sylindrene, en av gangen.

Dekselet det dreier seg om ser ut som et deksel for registerkjedet rett og slett. Ser ut til at det er ganske kurrant å skifte kjedet på denne sykkelen, clutchen sitter også rett bak.

Når det gjelder festemetoden. Jeg kan godt tenke meg at dekselet ikke er "plant" om man kan si det slik, det er hvertfall ikke det på K1300.
Bilde
Man må for å få det tett ha på korrekt type guffe, bruker nye alu-skruer(dette er strekkbolter) og tighter dem i rett rekkefølge og med rett moment etter oppskriften(de skal først strammes i en bestemt rekkefølge med et moment, for så å etterdras med et nytt moment i en annen rekkefølge mener jeg å huske) for at man kan si at man kan garantere(gi garanti) på utført jobb. Gjorde dette på en K1300 i vinter.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Takk for tilbakemeldingene Bjerknez og Fredrik :)

Ettersom sykkelen kun er et par måneder gammel og jeg aldri har borret i skruer før tror jeg at jeg lar verkstedet ta seg av dette. Er helt greit nevenyttig, men dette føles ut som noe som vil bli dyrt om jeg skal forsøke meg på det :knegg

Jeg skal ha sykkelen til taksering på fredag, så hvis det runder 13500 inkl taksering for å fikse sykkelen så tar jeg det på forsikringen. Noe penger må man jo ut med, men om jeg ender opp med å betale for det selv driter jeg nok i å bytte speil og blinklys nå.

I går rundet jeg 5000 kjørte kilometer på bimmern, og jeg må si fy flate for en sykkel. Den er så fin og god å kjøre, alt funker som en klokke. Jeg har ikke noe å trekke for overhode. Vel altså setet er litt hardt, men det må nesten forventes. Sykkelen er så tight, jeg elsker måten jeg ligger plantet på veien, hvordan forhjulet løfter seg litt i de lavere girene når man drar fra i lyskryss. Havnet foran i et lyskryss med fire andre sykler i går, alle andre var også villige til å dra på litt så da ble det litt drag race. Jeg elsker hvordan bimmern parkerer de fleste andre sykler, selv uten at jeg drar rulla helt i bånn.

Jeg har som tidligere nevnt savnet lyden av L-twin litt, og må nok si at jeg gjør det fortsatt. Men i det siste har jeg begynt å kjøre uten ørepropper på vei hjem, og lyden av rekkefireren kommer frem på en helt annen måte, herregud for en berusende lyd. Bimmern har kanskje ikke karakteren til monsteret, men den er sinna. Denne sykkelen er ment å kjøres uten ørepropper, så her er det bare å få seg en hjelm som tilrettelegger for det i større grad.

Jeg har bestemt meg for noen ting jeg skal kjøpe fremover, etter at jeg har brukt penger på å fikse sykkelen. Første prioritet er et noise canceling headset slik at jeg kan høre på musikk når jeg kjører. Jeg tar gjerne i mot tips, så langt har jeg bare sett på det fra Bose, og det koster jo litt.

Det neste jeg skal ha meg er en ny hjelm. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Schuberth C3 Pro eller C4 siden dette er en åpningshjelm. Jeg jobber i regjeringskvartalet og vaktene der er nazi på at man tar av hjelmen når man viser ID for å parkere, med åpningshjelm slipper man dette. Jeg har imidlertid slått dette fra meg, jeg er således åpen for andre forslag. Det aller viktigste for meg er at den demper godt, den mest stille hjelmen er således den beste. Andre faktorer er selvfølgelig passform, generelt kvalitet, fargeutvalg osv.

Det siste som jeg har bestemt meg for å kjøpe er komfortsete, men ettersom jeg ikke skal på noen langtur på denne siden av året kommer jeg ikke til å prioritere dette med det første.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

I dag har jeg fått gleden av å kjøre denne krabaten.
FB973F0F-F886-418D-9D39-1EC78B5AEDF9.jpeg
Vel glede er vel kanskje å overdrive. Men jeg lo godt der jeg så meg selv utenfra. Jeg er litt usikker på om det som skjer når jeg drar i gassen kan kalles akselerasjon, de bak meg ble ihvertfall litt irritert da jeg lå i 60 på E6, men nedover kom det seg da, kom helt opp i 100 der jeg fløy forbi bilene i kø. Hadde selvfølgelig fult verneutstyr der jeg kjørte i sykkelfeltet forbi køen og viste fingern til mine medtraffikanter. Jeg føler jeg ble en ekstra stor douche av å kjøre denne doningen. Hvorfor noen vil eie en scooter når man kan ha en motorsykkel er for meg fullstendig fjernt, for et fullstendig ubrukelig fremkomstmiddel. Den går marginalt fortere enn en sykkel og er mindre miljøvennlig enn en el-sykkel. Konklusjonen fra meg er at med mindre du er en fin italiensk babe med sommerkjole på en Vespa, styr unna.

Anledningen for at jeg fikk låne makkverket var at jeg skulle taksere skadene på bimmern. Rundt 30 000 kom det på, takk skal du $#%# meg ha. Godt man har forsikring sier nå jeg :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Det er akkurat den scooteren jeg lånte jo! Jeg kjørte hva remmer og tøy kunne holde! Lanesplitta med stram wire fra Ulven til Klemetsrud.

Noe var løst, og det skrangla bra midt under den et sted. Jeg er enig med deg. Den var helt grusom å kjøre. Var nesten ikke plass til knærne bak styret, så den var riktig skummel. Også den vindskjermen jeg hater vindskjerm.

Bare fiks S1000R’en og glem hele greia blir bra det.

Svar