Det er klart at manglende luftgjennomstrømning kan ha hatt en betydning for dugg. Men jeg lå stort sett bak en del biler selv før jeg kom ut på E6, og det var ikke tegn til dugg hos meg. Men mulig at kombinasjonen av lav hastighet og en vegg av en lastebil har vært utslagsgivende.Sakkle skrev: 05 sep 2018, 09:22Tror pinlocken sitter fint.Stian87 skrev: 05 sep 2018, 08:56Hmm sitter pinlocken riktig da? Jeg har Shoei GT-Air og brukte visiret med Pinlock første gang på mandag (denne sesongen). Det var ikke spor av dugg i det hele tatt. Mulig GT-air har noe bedre lufting. Måtte også tørke litt med viskeren på hånda i lavere hastighet/når jeg lå bak biler. Men når det var bedre luftstrømning mot hjelmen var det ikke noe problem.Sakkle skrev: 04 sep 2018, 23:41Jada... har en Shoei Neotech med pinlock, så det skal ikke være noe i veien med hjelmen sånn sett. Duggen var egentlig det minste problemet. Største utfordringa var disen/tåka som var tett som suppe, og mengder med vann på visiret som av en eller annen grunn ikke blåste av. Måtte tørke med hånda med jevne mellomrom.AJ skrev: 04 sep 2018, 19:53Kjent problemstilling i rått vær og spesielt om høsten.Sakkle skrev: 04 sep 2018, 19:47 Ble masse dugg inne i hjelmen og masse vanndråper på utsiden. Måtte kløne mye med hjelmen, tørke av vann på visiret, sette på full lufting selv om det var rimelig kjølig osv. Nå er jeg ny motorsyklist av året, så kjenner ikke alle triksa ennå, men må si jeg synes det var mindre en ideelle forhold å kjøre i.![]()
Har du hjelm med Pinlockvisir? Det pleier å være til god hjelm i de fleste hjelmer som har god lufting i utgangspunktet. Dog mindre effektive i hjelmer hvor det er spart på luftgjennomstrømmingen...
Nå unnlot jeg å nevne at jeg lå bak en lastebil hele veien, så farten var ikke veldig høy.