Du sier ikke noe om det men kjører du offroad (grus) også eller primært asfalt? Har Klim Badlands og fantastisk dress men for meg er det en dual-sport dress. Den er løs i passformen (men med masse strammemuligheter så beskyttelsen sitter der skal også ved velt) og har masse lufting. Dette er veldig viktig når kjører teknisk offroad spesielt når også varmt, men mindre viktig på asfalt da bruker mye mindre krefter og farten er høyere. Ikke for det, føler meg rimelig trygg med Badlands på asfalt med d3o beskyttelse og Superfabric på utsatte steder, tross alt bedre enn mange rene dresser for asfaltkjøring. Og deilig med monsterlufting når +30gr som i fjorZerocool1984 skrev: 04 mar 2019, 00:43 Men hvis man kunne velge en jakke og bukse med tanke på høyest mulig sikkerhet, uavhengig av pris og fit, hva ville man ha valgt da? Jeg tenker mer på "adventure" jakker og bukse som kan brukes hele året da.

Men om du kjører stort sett på asfalt ville jeg valgt enn litt mer tettsittende dress med mindre offroadfokus. En tettsittende dress gjør at lettere at du sklir bortover asfalten og ikke begynner å rulle. Og blafrere mindre i vinden når sitter bedre. Selv har jeg Stadler Pro jakke med tilhørende bukse. Sitter som en skinndress og har skinn på albu, skuldre og rygg og tynn cordura ellers. Og laminert Goretex proshell membran men flere ventilasjonsåpninger som hjelper veldig når varmt. Beste av skinndress og tekstildress kombinert, har til og med kræsjtestet den, highsidet i 100kmt og gjorde en glimrende jobb. I samme prisklasse som Klim og Rukka men verdt det om du har råd.
Men vet Klim har kommet med mer landveisorienterte dresser også, de har helt sikkert veldig bra :)
Og enig med resten mhp hjelm, hatt/har flere Shoeihjelmer, topp vare