Ellers var det deilig å få kjørt krappe svinger uten å være redd for evt. trafikk. Jeg er glad i å få prøvd meg i trygge omgivelser først

Kjenner meg igjen i det du sier med armene. Det gjelder nok generelt også, kan med fordel slappe av litt i armene. Etter to dager med 7-8 timer til sammen merker jeg det godt i henda! Hold deg fast, hehePlastrakett_71 skrev: 20 aug 2019, 12:15 Men som du ganske riktig påpeker, så er det utrolig fort gjort at blikket går rett i bakken foran sykkelen når man bremser. En annen ting er at det er veldig fort gjort å få stive armer i tillegg - og da går det gjerne galt!
Blikket må opp og frem, armene må være løse og ledige. Pass på forankring i sykkelen. Klem knærne godt inntil tanken og la kjernemuskulaturen din gjøre jobben med å holde deg oppreist. Jeg vet det er vanskelig - tar meg selv i å spenne armene i mot noen ganger selv![]()
Jeg bestod de siste dagene i september da jeg tok lappen, og ventet ikke akkurat til våren med å skaffe sykkel. Var forsåvidt fullstendig klar over hva jeg ønsket for sykkel, så turen gikk rett til forhandlerAJ skrev: 06 sep 2019, 16:10 Gratuklerer!
Som allerede nevnt; mye å glede seg til!
Men kanskje ikke i år? Men selvfølgelig ikke for seint om du skaffer deg sykkel. Bør være muligheter for en del gode tilbud nå i september....
Moro! Skal få lagt ut bilde når den er på tomta!Plastrakett_71 skrev: 07 sep 2019, 20:58 Gratulerer med sykkel!
Likner veldig på Suzuki’n min (GSX 650f)![]()
Kjør pent og husk at du er nærmest usynlig for de som kjører bil. Vær alltid beredt til å stoppe selv om du f.eks. har forkjørsrett.
Og det er nå læringa begynner for alvorMen jeg kan i hvert fall øve meg på egenhånd, endelig![]()
Tror rundt 30.-35 er ganske normalt. Mener jeg brukte litt mer enn deg, og jeg slapp teori.PWL skrev: 10 sep 2019, 09:48 Nå som oppkjøring var bestått var det bare å skynde seg å skaffe sykkel. Siden Finn-appen har gått varm de siste månedene og favoritt-lista var enorm burde det ikke være så vanskelig. Og det var det ikke! To dager etter oppkjøring kjørte jeg denne saken inn i garasjenHonda CBR 600F, 2000.
IMG_1880.jpg
IMG_1882.jpg
Litt stats og kroner (som jeg kanskje vil fortrenge, men så er det interessant også...)
- Jeg hadde totalt 16 kjøretimer (45m, her inkludert trinnvurdering 2 og 3 og oppvarmingstimen til oppkjøring)
- Hvis vi tar med bane- og langkjøring hadde jeg ca 18 timer med rumpa på en motorsykkel da jeg møtte sensor
- Selve oppkjøringa kosta 5100kr(!) Dvs. oppvarmingstime, gebyr til VV, betaling til kjøreskole og førerkortgebyr. Glad jeg ikke visste prisen før jeg kjørte opp altså....
- Totalen ble 30.794krDa tar jeg med samtlige utgifter til kjøreskole, vegvesenet, obligatorisk kurs, teori og teoritentamen med kurs på nett. Ouch!
![]()
Akkurat i dag er det meldt flom og masse regn, så tror vi tar det rolig enn så lengeVindR skrev: 10 sep 2019, 10:39 Igjen, gratulerer med lappen og gratulerer så masse med sykkel! Da blir det kjøring ut sesongen og vel så det tenker jeg
Artig å se litt statistikk da, selv om en kanskje ikke vil tenke så mye på det som du sier"Det koster å være kar", men jeg tror nok absolutt det er verdt det
![]()
Kanskje greit å holde seg litt innendørs i dag da. Øve på å pakke toppboks og trene på vedlikehold av sykkelPWL skrev: 10 sep 2019, 12:31Akkurat i dag er det meldt flom og masse regn, så tror vi tar det rolig enn så lengeVindR skrev: 10 sep 2019, 10:39 Igjen, gratulerer med lappen og gratulerer så masse med sykkel! Da blir det kjøring ut sesongen og vel så det tenker jeg
Artig å se litt statistikk da, selv om en kanskje ikke vil tenke så mye på det som du sier"Det koster å være kar", men jeg tror nok absolutt det er verdt det
![]()
Mulig jeg prøver min første pendletur i morgen, hvis jeg får sjekket hvor mye jeg får plass til i toppboksen osv. Alle sånne småting må jo gå seg til.
Men ja, veldig glad i å følge med på hva det faktisk ble. Jeg så vel for meg rundt 25k hvis jeg var heldig, så det å ende på 30k var ikke utenkelig. Som du sier, koster å være kar, og jeg har jo blitt 10 ganger mer gira nå enn før jeg startet. Angrer ikke et sekund på at jeg startet med det her. Nå gleder jeg meg bare til å få kjørt litt igjen. Har allerede rukket å bli rastløs etter en dag uten kjøring![]()
Det går nok fint :) .PWL skrev: 24 mar 2021, 23:52
Neste på lista er olje og oljefilter, så får vi se hvordan det går for første gang![]()