"Parkert" er et sterkt ord. Jeg tror man skulle hatt baller av stål hvis man skulle parkert en bil ala BMW M5 på Norske landeveier hvis fører av M5 også hadde baller av stål.simpson skrev: 31 okt 2019, 22:17Helt enigcannon skrev: 31 okt 2019, 16:52 R er konge. Alt er smak og behag. 600 er helt rått hvis du liker kjørestilen, som innebærer mer turtall enn på større sykler.
De som skuffes over manglende bunndrag på R600 har åpenbart gjort feilkjøp. Feks R6 er fantastisk morsom å kjøre. Med mye bagasje eller passasjer ville jeg valgt større.
Jeg anbefaler en CBR 600, 929 eller 954 i ditt prissegment. Solide og kurante sykler. Sittestillingen er litt snillere enn på konkurrentene.
Nå er det kjøpers marked, bare å prute, og kjøpe:-)
Det er noe helt egent å sette seg på en fullblods, kompromissløs R sykkel.
Så lettkjørt, lett, velbalansert og sivilisert......helt til du vrir på gassen og lar turtallet gå til rødt og så bare putte på gir.
Det slutter aldri å dra.
Så har du det beste av dempere, bremser, kjøreegenskaper og konfigurasjon av hva en sykkel kan prestere på vei.
Du kan kjøpe en superbil til 2-3 million men fortsatt bli parkert av en R sykkel til en brøkdel av prisen![]()
Man skal svinge også og der tror jeg nok M5 er mer egnet.
En M5 har over 600HK'er, klarer 0-100 på 3.2 sekunder og en toppfart på over 300 km/t. Prislapp: 1.6 mill.
Lykke til med å "parkere" denne med en R6 i en dragrace.