Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Mortenolb - Multistrada 950 S

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev: 11 mai 2020, 03:05
Bjerknez skrev: 11 mai 2020, 02:52
mortenolb skrev: 10 mai 2020, 16:37 Var vel rundt 20000km den sesongen :-k
Okay... trodde det var langt mer enn dette. Jeg lå vel på 20-25k i året de første tre årene. De siste to årene har jeg vel knapt kjørt mer enn 3-5.000km :redface
Skulle gjerne vært mer. Blåste jo hele budsjettet på den langturen :crazy:
Ja, det var vel på den turen kjedet røyk :knegg

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

mortenolb skrev: 10 mai 2020, 14:15
Bjerknez skrev: 10 mai 2020, 08:51 ingen problemer med skitten sykkel så lenge den får litt vedlikehold fra tid til annen. Noe din forrige sykkel kanskje ikke fikk alt for mye av. Noe du sikkert merket godt på lommeboka til slutt :P
Forrige sykkelen fikk da nok vedlikehold den! Eneste grunnen til at lommeboka fikk vondt var fordi lønna mi var for lav, og den fikk behov for storservice, nye dekk og nye bremseskiver samtidig, og det resulterte i at jeg slutta å kjøre, ikke dreit i vedlikeholdet :-k
Da må det føles ekstra godt å få gleden av å hente ut en spell flett ny Ducati, hvis du har vært der at du må prioritere hva som skal gjøres med sykkel av nødvendig service.
Penger er ikke noe problem, hvis du har nok av dem..........

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Mange flotte muligheter her, nå Multistrada 950 Enduro Pro ... :)

https://ultimatemotorcycling.com/2017/1 ... o-pro-mod/
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

dypen skrev: 14 mai 2020, 11:25 Mange flotte muligheter her, nå Multistrada 950 Enduro Pro ... :)

https://ultimatemotorcycling.com/2017/1 ... o-pro-mod/
Er nok ikke helt offroader ennå! Kommer sikkert når jeg har blitt lei av asfalt! :-k

Hadde førstegangsservicen idag, så nå kan jeg tute rundt en stund! Satser på at det blir noen turer, og at jeg får hivd på komfortsal snart, og at den faktisk er bedre!

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Fikk min første "langtur" på multi'n i helga, sammen med en kamerat. Ble litt rundt i telemark og ned til Egersund, og 44'ern til Flekkefjord. Morsom vei! Meget fornøyd med sykkelen, og tenker ikke noe over at jeg kjører "traktor" når vi drar på i svingene!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

mortenolb skrev: 19 mai 2020, 20:44 Fikk min første "langtur" på multi'n i helga, sammen med en kamerat.
Kameraten, cnygaard, er forummedlem her inne, han også ;) .

Helt enig, 44 er en skikkelig artig vei.
Var der i fjor, skal tilbake i år :thumleft .

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

AJ skrev: 19 mai 2020, 20:52
mortenolb skrev: 19 mai 2020, 20:44 Fikk min første "langtur" på multi'n i helga, sammen med en kamerat.
Kameraten, cnygaard, er forummedlem her inne, han også ;) .

Helt enig, 44 er en skikkelig artig vei.
Var der i fjor, skal tilbake i år :thumleft .
Glemmer hele tiden det, siden han ikke har vært aktiv her inne :crazy:

Kunne gjerne vært litt bedre oversikt der så man kunne ha litt bedre sig, men fortsatt bra!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

mortenolb skrev: 19 mai 2020, 20:53 Kunne gjerne vært litt bedre oversikt der så man kunne ha litt bedre sig, men fortsatt bra!
Kan være enig i det.
Skal du ha fine åpne og jevne svinger, ikke disse eggeformede brå svingene vi har litt for mange av her sør, så anbefaler jeg Kystriksveien.
Fantastisk flott med svinger akkurat slik jeg liker det aller best, jevne og ofte lange kurver i utsøkt terreng.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

AJ skrev: 19 mai 2020, 20:57 Kystriksveien.
Blir nok en tur opp der i løpet av sesongen, ja! Nesten utrolig at jeg ikke har kjørt der ennå :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Hadde man kunne lagt seg i rundt 200km/t så er veien mellom Øvre Årdal i retning Lærdal en fin vei. Men ligger man i rundt 100 blir svingene for slakke... :)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Ei litta dagstur idag med gamle sykkelen på slep!

Bilde

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

:crazy: men... jeg kjørte ikke forbi deg på E18 rett før Asker nå for en tre kvarter sia? :mc1

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

xyvind skrev: 31 mai 2020, 21:51 :crazy: men... jeg kjørte ikke forbi deg på E18 rett før Asker nå for en tre kvarter sia? :mc1
Haha, om det var du som plutselig var i rassen på meg og jeg la meg til høyre for å slippe forbi? :knegg

xyvind

Legg inn av xyvind »

mortenolb skrev: 01 jun 2020, 00:05
xyvind skrev: 31 mai 2020, 21:51 :crazy: men... jeg kjørte ikke forbi deg på E18 rett før Asker nå for en tre kvarter sia? :mc1
Haha, om det var du som plutselig var i rassen på meg og jeg la meg til høyre for å slippe forbi? :knegg
Ja! Jeg tenkte det kunne være deg :lol

Herlighet, jeg ga ikke halv gass en gang. Bare svosja forbi :vs :crazy:
Neida
Jeg hadde så fælt hjemlengsel, skjønner du.
Men artig. Da skal jeg hilse og evt kjøre kolonne med deg neste gang.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

xyvind skrev: 01 jun 2020, 00:25 Herlighet, jeg ga ikke halv gass en gang. Bare svosja forbi :vs :crazy:
Neida
Haha, jeg hadde vondt i rassen og knærna etter bortimot 60 mil idag, så gadd ikke kjøre sånn at det var fare for at UP ville ha kontakt på en så kjedelig vei :knegg

xyvind

Legg inn av xyvind »

mortenolb skrev: 01 jun 2020, 00:38
xyvind skrev: 01 jun 2020, 00:25 Herlighet, jeg ga ikke halv gass en gang. Bare svosja forbi :vs :crazy:
Neida
Haha, jeg hadde vondt i rassen og knærna etter bortimot 60 mil idag, så gadd ikke kjøre sånn at det var fare for at UP ville ha kontakt på en så kjedelig vei :knegg
Kjører man fort nok så er E18 faktisk ganske svingete!

Jeg bare tuller altså.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

xyvind skrev: 01 jun 2020, 00:49 Kjører man fort nok så er E18 faktisk ganske svingete!
Rett ut av kjeften på Bjerknez det der :knegg

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Fått til dobbel telemarkstur i helga!
Først en runde på lørdag sammen med han kameraten som kjøpte gamle sykkelen min! Founding member of Tjukk MC, men ikke vært særlig aktiv pga. lite fungerende sykkel. Ruta gikk fra horten til siljan, valebøveien oppover, innom bø og en kort tur mot notodden før vi ble snudd av en trafikkdirigent pga. den dødsulykka :( så da kjørte vi til seljord, e134 derfra til Hjartdal(deilig med kald tunnel), over gaustatoppen og så derfra mot kongsberg over jondalen, og tilbake til horten. Fin tur, det!

Bilde

Turen idag, 4/6 Tjukk MC-medlemmer. Gikk fra starten av motsatt fra igår, helt til vi kom til Rjukan og kjørte over Rauland, ned til Dalen via Åmot, så til Vrådal, og derfra ned mot kviteseid og så lunde, gvarv, valebøveien, et lite stopp i skien, så over Siljan før jeg satte kursen til E18 og hjem! Ble vel i overkant av 100 mil i helga, om jeg ikke husker helt feil!

Ganske kokt gjeng på tur:
Bilde

Bilde

xyvind

Legg inn av xyvind »

Fine bilder. Jeg kjørte mye av samme turen i dag, bare motsatt vei.

Men var Toven ute med sykkelen sin også?? =;
Men.. det er jo støv, og pollen, og det aller værste mellom Rjukan og Rauland, en del fossefall inntil veien som gjorde veien våt! :O
Nå blir det vel mye gnikking og gnukking.

Hva synes du om ny-sykkelen så langt? :D

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

xyvind skrev: 01 jun 2020, 01:08 Fine bilder. Jeg kjørte mye av samme turen i dag, bare motsatt vei.

Men var Toven ute med sykkelen sin også?? =;
Men.. det er jo støv, og pollen, og det aller værste mellom Rjukan og Rauland, en del fossefall inntil veien som gjorde veien våt! :O
Nå blir det vel mye gnikking og gnukking.

Hva synes du om ny-sykkelen så langt? :D
Toven kjørte ikke første halvdel av turen :knegg Han kom ned til dalen og møtte oss der, og så kjørte med oss tilbake igjen!

xyvind

Legg inn av xyvind »

Hm. Da har vi faktisk kjørt om hverandre i dag. Men jeg så deg ikke før det svingete partiet på E18 :crazy:

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Vi hadde litt pauser og denslags. Spiste burger nede ved vannet i Dalen, blant annet!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Med tanke på det som ble sagt tidligere om E18 etc.

Jeg liker at det er litt fart i svingene. Jeg vil heller ligge i 200km/t med fett nedlegg i en lang god og oversiktlig sving enn samme nedlegg på småveier hvor du aldri vet hva som dukker opp bak svingen eller i veibanen.

Desverre må man opp i såpass høye hastigheter for å få til noe slikt at man like godt kan begynne å spikre paller før man kjører. :)

Når det gjelder Toven, så vil jeg nesten tro jeg faktisk har funnet min overmann når det gjelder redd for skitten sykkel. :lol :lol

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Har tatt meg bursdags-fri på fredag da lederen min maser om at jeg må få brukt opp feriedagene mine(hadde alt for mange i år). Ingen i Tjukk MC som var ledige til å kaste seg rundt på tur utenom på lørdag, så da tar jeg en solo-tur før turen!

Kjører litt transport-aktig til Aurland etter jobb i morgen, sånn at jeg har kommet meg et stykke vestover. Så har jeg løse planer om å dra videre derfra og mot hardangerfjorden og kursen i retning Porsgrunn på fredag, før vi kjører Suleskard-tur på lørdag! Viktig å få dratt igang noen mil!

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Ble en liten helgetur fra torsdag til lørdag siden jeg hadde fri på fredag!

Bilde

Startet på torsdag etter jobb. Fikk heldigvis avspasere klokka 12:30 sånn at jeg kom meg ut før det ble mye trafikk. Valgte også å kjøre til Kongsberg og 40'n opp til Geilo siden jeg hadde litt bedre tid en først antatt. Er jo vanskelig å komme seg unna transportetapper når man skal den retningen uten å bruke for lang tid, så da synes jeg 40 er et greit alternativ. Etter en liten pauses på Geilo så kjørte jeg mot fv50, gjennom Sudndalen. Var utrolig pent der oppe nå som det fortsatt ligger en del snø.

Ble dog lite bildestopp, men stoppa for å ta bilde av det litt fascinerende bygget til Andreas Håtveit for å sende til en felles bekjent. Om noen har lurt på hva det er borti der, så er det en gammel freestyle ski proff som bestemte seg for at det hadde vært kult å lage skibakke hjemme, og mekka et overrenn mellom to "tårn" så han fikk tatt fart.

Bilde

Så gikk ferden ned til Aurland for overnatting! Var fremdeles lett å være spontan på en torsdag, heldigvis! Så da fikk jeg stua meg inn på hytta der, før jeg kjørte opp på fjellet siden jeg hørte rykter om brøytekanter! Og det fant jeg! Etter det avsluttet jeg kvelden med noen øl mens jeg nøyt utsikten.

Beklager på forhånd noen veldig skeive bilder, og noen litt forvrengte(vidvinkelfunksjonen på telefonen gjør mye rart)

Bilde

(mulig dette bildet kommer opp sidelengs for noen)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fredag morgen kjørte jeg avgårde mot Voss, og tok et stopp i Gudvangen for litt frokost. Møtte på en eldre kar som kjørte R1250RS(om jeg husker rett), så han fikk fortalt noen røverhistorier mens jeg spiste baguetten min, og så dro vi hver vår vei! Kjørte forbi Voss og ned mot hardangerfjorden og over brua. Hadde planer om å kjøre over Ulvik, men gikk visst glipp av avkjøringa, så det får vi ta senere! Ble et par bildestopp, men ikke så mange pauser ellers, da jeg hadde øl og grillmat som venta på meg i Porsgrunn. Kjørte bare inn til Odda og E134 -> Bø -> Valebøveien. Helt grei etappe, ikke noe veldig spennende annet enn at Hardangerfjorden alltid er vakker, og det var kanskje ekstra mye trøkk i Låtefoss, men jeg stopper ikke der! Vel fremme i Porsgrunn så var det godt å få kasta i seg noe kjøtt i godt lag!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Lørdagen var det klart for tur med Toven! Jeg hadde bare noen vage idéer om hvor vi skulle, siden han er glad i å legge opp ruter så kan jeg gi fra meg ansvaret og bare følge etter. Det er ganske behagelig, egentlig. Ble ikke noe særlig med bilder denne dagen, siden vi er mer opptatt av å kjøre!

Bilde

Jeg hadde egentlig planer om å overnatte i Porsgrunn en natt til, men siden det ikke ble så alt for sent bestemte jeg meg for å kjøre hjem isteden, sånn at jeg slapp å stresse hjem fra Porsgrunn før jeg skal på jobb i kveld. Ble rolige 72 mil på meg, men det klarer vi vel! Ganske øm i bakparten, dog.

Alt i alt en bra tur! Lenge siden jeg har kjørt så langt alene, og det er litt befriende, selv om jeg antageligvis tar litt for få pauser. Har kjørt 5400 på Multi'n nå, og kan meddele at jeg er svært fornøyd! Den takler alt jeg ber den om å gjøre, og garantert en del mer!

Svar