Dual sport
- Monkeeh
- Innlegg: 24
- Registrert: 20 okt 2018, 21:40
- Motorsykkelen din: Suzuki SV 650, Honda CRF 300 Rally
Dual sport
Ikke akkurat en kjøpsannsonse dette, men passer kanskje best her.
Jeg ser etter en lettere dual sport sykkel 200-300 kubikk og gjerne eldre modeller fra før årtusenskiftet, men det virker som det er langt mellom de som selger slike?
Er det noen som kjenner til markedet for dual sport sykler her til lands?
Jeg har sett litt på import også, og fant denne siden https://www.theparking-motorcycle.eu . Der er det imidlertid mest nedover på kontinentet. Finnes det noe lignende i Sverige/Danmark?
Jeg ser etter en lettere dual sport sykkel 200-300 kubikk og gjerne eldre modeller fra før årtusenskiftet, men det virker som det er langt mellom de som selger slike?
Er det noen som kjenner til markedet for dual sport sykler her til lands?
Jeg har sett litt på import også, og fant denne siden https://www.theparking-motorcycle.eu . Der er det imidlertid mest nedover på kontinentet. Finnes det noe lignende i Sverige/Danmark?
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Dual sport
"Dual Sport"? Er det en registrert type enduro-sykkel?
- Monkeeh
- Innlegg: 24
- Registrert: 20 okt 2018, 21:40
- Motorsykkelen din: Suzuki SV 650, Honda CRF 300 Rally
Re: Dual sport
Offroad kapabel ihvertfall :)
Noe sånt for eksempel:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2015.htm
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2085.htm
Noe sånt for eksempel:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2015.htm
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2085.htm
Re: Dual sport
200 - 300 kubikk Dual Sport ikke mange som ser etter slike, sliter kanskje den dagen du skal selge med mindre prisen er lav ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Dual sport
Hadde heller sett meg om etter noe langt nyere :) Nå som CRF300 er lansert finnes det nok etterhvert en del rimelige CRF250L/Rally på markedetMonkeeh skrev: 15 feb 2021, 14:34 Offroad kapabel ihvertfall :)
Noe sånt for eksempel:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2015.htm
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2085.htm

-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Dual sport
Ja.
Honda CRF250L, Honda CRF450L, Yamaha WR250R, Kawasaki KLX300, KTM 350 EXC-F osv.
Litt tyngre enn rene enduro sykler, og oljeskift basert på kilometerstand heller enn timer kjørt. Feks CRF250L med 8000 eller 12000 KM mellom oljeskift kontra rene enduro sykler med 4-5 timer.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dual sport
Hva med en sånn enMonkeeh skrev: 15 feb 2021, 14:34 Offroad kapabel ihvertfall :)
Noe sånt for eksempel:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2015.htm
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2085.htm

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Dual sport
Er det ikke litt rart at du sikler etter en Himalayan til offroad og grusveiskjøring når du allerede har en KTM SA? Trodde det var meningen at 1290 SA skulle være den ultimate adventure/grusveisykkelen?
Det blir litt som å kjøre rundt i en Land Rover Discovery og sikle etter en indisk traktor.

Det blir litt som å kjøre rundt i en Land Rover Discovery og sikle etter en indisk traktor.
Re: Dual sport
HeiSilverSmurfer
Er ganske fersk her på forumet, så ser jeg at du er online her nå. Spørsmålet er hvordan man starter en ny emne, finner det liksom ikke ut. Kansje litt frekt spørsmål, men dog.
Er ganske fersk her på forumet, så ser jeg at du er online her nå. Spørsmålet er hvordan man starter en ny emne, finner det liksom ikke ut. Kansje litt frekt spørsmål, men dog.
Re: Dual sport
Du må inn på et underforum først, f.eks viewforum.php?f=12 - da har du en "Nytt emne"-knapp på toppen.Lotus2015 skrev: 15 feb 2021, 18:06 HeiSilverSmurfer
Er ganske fersk her på forumet, så ser jeg at du er online her nå. Spørsmålet er hvordan man starter en ny emne, finner det liksom ikke ut. Kansje litt frekt spørsmål, men dog.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dual sport
Indisk "traktor" tror jeg kan passe fint på de grusveiene vi har her i distriktetSilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 17:58 Er det ikke litt rart at du sikler etter en Himalayan til offroad og grusveiskjøring når du allerede har en KTM SA? Trodde det var meningen at 1290 SA skulle være den ultimate adventure/grusveisykkelen?![]()
Det blir litt som å kjøre rundt i en Land Rover Discovery og sikle etter en indisk traktor.

Men først prøvekjøring, som allerede er avtalt med Lazy Boys i Oslo.
Så får vi se etter det...
Når det gjelder 1290 SA S, som jeg har, så er ikke den i mine øyne den ultimate grusveisykkelen. For stor og tung til det, slik jeg ser det.
Men ideell som adventuresykkel med blandet kjøring, men mest på asfalt, så ja! da er den nok blant de beste

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Dual sport
Skulle gjerne ha prøvekjørt en Himalayan selv, som jeg sa i den andre tråden, så er det bortimot min favorittsykkel mtp utseende. Ser bare ut som en skikkelig adventuresykkel, kunne sett for med Indiana Jones på den.AJ skrev: 15 feb 2021, 18:39Indisk "traktor" tror jeg kan passe fint på de grusveiene vi har her i distriktetSilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 17:58 Er det ikke litt rart at du sikler etter en Himalayan til offroad og grusveiskjøring når du allerede har en KTM SA? Trodde det var meningen at 1290 SA skulle være den ultimate adventure/grusveisykkelen?![]()
Det blir litt som å kjøre rundt i en Land Rover Discovery og sikle etter en indisk traktor.. Det samme med annen småkjøring som til butikken osv.
Men først prøvekjøring, som allerede er avtalt med Lazy Boys i Oslo.
Så får vi se etter det...
Når det gjelder 1290 SA S, som jeg har, så er ikke den i mine øyne den ultimate grusveisykkelen. For stor og tung til det, slik jeg ser det.
Men ideell som adventuresykkel med blandet kjøring, men mest på asfalt, så ja! da er den nok blant de beste.
Men jeg har en stygg følelse av at jeg ville ha endt opp med å kjøpe en CRF300L Rally eller CB500X i stedet.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dual sport
Antakelig mer fornuftige valg begge to.SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 18:50 Men jeg har en stygg følelse av at jeg ville ha endt opp med å kjøpe en CRF300L Rally eller CB500X i stedet.
Men blir ganske anonyme i forhold til Himalayan.
Også er det slik for egen del at jeg aldri har lagt skjul på at jeg er ganske fascinert av ar det fortsatt er å få tak i luft/oljekjølte 2021 modeller.
Og da er kommer man naturligvis ikke utenom RE Himalayan...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Dual sport
http://prntscr.com/zmoi6cLotus2015 skrev: 15 feb 2021, 18:06 HeiSilverSmurfer
Er ganske fersk her på forumet, så ser jeg at du er online her nå. Spørsmålet er hvordan man starter en ny emne, finner det liksom ikke ut. Kansje litt frekt spørsmål, men dog.
Begynn med å finne et underforum, feks Tung MC.
http://prntscr.com/zmoi6c
Så finner du frem til nytt emne og trykker på knappen.
http://prntscr.com/zmovms
Til slutt legger du inn tittel og smørbrødtekst, og trykker send.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Dual sport
Uten tvil, men jeg kommer nok til å holde meg unna Royal Enfield av akkurat samme grunn som jeg holder meg unna KTM. Elsker syklene, men stoler ikke 100% på kvaliteten.AJ skrev: 15 feb 2021, 18:55Antakelig mer fornuftige valg begge to.SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 18:50 Men jeg har en stygg følelse av at jeg ville ha endt opp med å kjøpe en CRF300L Rally eller CB500X i stedet.
Men blir ganske anonyme i forhold til Himalayan.
Også er det slik for egen del at jeg aldri har lagt skjul på at jeg er ganske fascinert av ar det fortsatt er å få tak i luft/oljekjølte 2021 modeller.
Og da er kommer man naturligvis ikke utenom RE Himalayan....
Men hvis du ender opp med å få en bedre opplevelse med Royal Enfield enn den du har hatt med KTM så kan det fort hende jeg følger etter.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dual sport
Langt fra sikkert at jeg ender opp med en Himalayan. Om så skulle skje vil det bli en sykkel i tillegg til den jeg har.SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 18:59
Men hvis du ender opp med å få en bedre opplevelse med Royal Enfield enn den du har hatt med KTM så kan det fort hende jeg følger etter.
Men jeg er altså veldig interessert i å prøve en. Og det ser jeg fram til :) .
Å sammenligne denne med KTM SA S med tanke på "en bedre opplevelse" er det jo ikke snakk om.
Dette er to sykler med altfor store ulikheter i så måte når det gjelder utseende, størrelse, ytelse og ikke minst utstyrsnivå.
En RE Himalayan prøveskjøres på helt egne premisser siden den er i en helt egen klasse på alle måter.
Ser for meg at denne innbyr til langt "latere" (kose)kjøring over kortere distanser på annen type veier enn KTM 1290.
Så kan man selvfølgelig være skeptisk til kvaliteten på begge merkene, Royal Enfield og KTM.
Selv har jeg hatt svært gode og mindre gode erfaringer med mine to 1290'er.
Ingen problemer i 2020 sesongen med min KTM nr, to, men var ikke like heldig i 2018 og 2019 sesongen selv om alt som gikk galt ble fikset innen rimelig tid på garantien.
Royal Enfield har jeg ingen kjennskap til annet enn at dette er et av verdens eldste motorsykkelprodusenter med opprinnelse i England, hvor det fortsatt sitter folk med en hånd på styret i forhold til fabrikken(e) i Inda.
Som en av verdens eldste motorsykkelprodusenter må man anta at de har lært et og annet om kvalitet i løpet av disse årene...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Dual sport
Jeg så et sitat om at Royal Enfield sykler er bortimot de enkleste syklene å reparere selv, som er en god ting siden de skjelden går langt uten at de trenger reparasjoner.AJ skrev: 15 feb 2021, 19:12 Som en av verdens eldste motorsykkelprodusenter må man anta at de har lært et og annet om kvalitet i løpet av disse årene...
Men dette en kommentar fra 2012-2013 og de har ser ut til å ha kommet veldig langt siden da.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Dual sport
og man kan jo kjøpe en "halv sykkel" for tilsvarende servicekostnadene av en stor "premium" mc..SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 19:24Jeg så et sitat om at Royal Enfield sykler er bortimot de enkleste syklene å reparere selv, som er en god ting siden de skjelden går langt uten at de trenger reparasjoner.AJ skrev: 15 feb 2021, 19:12 Som en av verdens eldste motorsykkelprodusenter må man anta at de har lært et og annet om kvalitet i løpet av disse årene...
Men dette en kommentar fra 2012-2013 og de har ser ut til å ha kommet veldig langt siden da.
dessuten er de lettskrudde.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Dual sport
Fint hvis du kan skrive litt om hvorfor du vurderer sykkel på 200 - 300 kubikk ...Monkeeh skrev: 15 feb 2021, 13:56 Ikke akkurat en kjøpsannsonse dette, men passer kanskje best her.
Jeg ser etter en lettere dual sport sykkel 200-300 kubikk og gjerne eldre modeller fra før årtusenskiftet, men det virker som det er langt mellom de som selger slike?
Er det noen som kjenner til markedet for dual sport sykler her til lands?
Jeg har sett litt på import også, og fant denne siden https://www.theparking-motorcycle.eu . Der er det imidlertid mest nedover på kontinentet. Finnes det noe lignende i Sverige/Danmark?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Dual sport
Dual sport er lettvekts terrengsykkel med skilt. Normalen for dual sport sykler er 250-300cc 4t. Veldig få har større motor, og de som har sett krever mer vedlikehold.dypen skrev: 15 feb 2021, 23:17Fint hvis du kan skrive litt om hvorfor du vurderer sykkel på 200 - 300 kubikk ...Monkeeh skrev: 15 feb 2021, 13:56 Ikke akkurat en kjøpsannsonse dette, men passer kanskje best her.
Jeg ser etter en lettere dual sport sykkel 200-300 kubikk og gjerne eldre modeller fra før årtusenskiftet, men det virker som det er langt mellom de som selger slike?
Er det noen som kjenner til markedet for dual sport sykler her til lands?
Jeg har sett litt på import også, og fant denne siden https://www.theparking-motorcycle.eu . Der er det imidlertid mest nedover på kontinentet. Finnes det noe lignende i Sverige/Danmark?
Så og si alt som er å få tak i av dual sport er nettopp 250-300.
Selv om man får tak i enkelte med større motor.
Re: Dual sport
Nå var det nok en del med GS1200 som trodde de hadde dual sport sykkel som ble lei segSilverSmurfer skrev: 16 feb 2021, 07:35 Dual sport er lettvekts terrengsykkel med skilt. Normalen for dual sport sykler er 250-300cc 4t. Veldig få har større motor, og de som har sett krever mer vedlikehold.
Så og si alt som er å få tak i av dual sport er nettopp 250-300.
Selv om man får tak i enkelte med større motor.

Uansett enig med dypen at nyttig å vite hvorfor 250-300cc og også bruksområde, en del asfalt eller mest offroad? Og mhp offroad, er dette mest bra grusveier eller mer knotete terreng?
Sist redigert av pingvin den 16 feb 2021, 12:33, redigert 1 gang totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Dual sport
Hei SilverSmurfer, fikk tak i det nå, tusen takk.
Mvh Lotus2015
Mvh Lotus2015
Re: Dual sport
Dual Sport har jeg aldri tenkt var kubikkavhengig, mer type sykkel ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Dual sport
dypen skrev: 16 feb 2021, 14:46 Dual Sport har jeg aldri tenkt var kubikkavhengig, mer type sykkel ...
Det har du helt rett i, men det virker som om mange av de mest populære modellene ligger rundt 250-300
De litt kraftigere dual sport syklene var vanligere før når man kunne konstruere store motorer og lette sykler uten å måtte tenke på miljøutslipp.
- Monkeeh
- Innlegg: 24
- Registrert: 20 okt 2018, 21:40
- Motorsykkelen din: Suzuki SV 650, Honda CRF 300 Rally
Re: Dual sport
Takk for mange tilbakemeldinger!
CRF250 virker veldig tung, 145kg med 23hk synes til og med jeg blir for spedt.
CB500X og Himalayan er vel mer adventure enn offroad, og dessuten veldig tunge?
Nærmest av de som er nevnt er vel KLX300, men jeg kan ikke se at den selges i Norge dessverre.
Jeg er ute etter sykkel som kan håndtere mer enn grusveier, som derfor er veldig lett, hardfør og spartansk - men allikevel klarer en forbikjøring og to uten problemer, og som fint kan brukes til vanlig vei uten at det blir for ukomfortabelt.
Jeg har også inntrykket av at 250-300 kubikk virker som en standard, med noen slengere på 350-400 og noen på 200.
Litt av av grunnen til ville ha en sånn type sykkel er vel 'less is more' stilen, noe enkelt som tåler en støyt og som det ikke er så nøye med. Og motorstørrelsen gir seg litt selv når vekten skal være lav. I tillegg spiller den velkjente, men ufornuftige 'vil ha' faktoren inn.

CRF250 virker veldig tung, 145kg med 23hk synes til og med jeg blir for spedt.
CB500X og Himalayan er vel mer adventure enn offroad, og dessuten veldig tunge?
Nærmest av de som er nevnt er vel KLX300, men jeg kan ikke se at den selges i Norge dessverre.
Jeg er ute etter sykkel som kan håndtere mer enn grusveier, som derfor er veldig lett, hardfør og spartansk - men allikevel klarer en forbikjøring og to uten problemer, og som fint kan brukes til vanlig vei uten at det blir for ukomfortabelt.
Jeg har også inntrykket av at 250-300 kubikk virker som en standard, med noen slengere på 350-400 og noen på 200.
Litt av av grunnen til ville ha en sånn type sykkel er vel 'less is more' stilen, noe enkelt som tåler en støyt og som det ikke er så nøye med. Og motorstørrelsen gir seg litt selv når vekten skal være lav. I tillegg spiller den velkjente, men ufornuftige 'vil ha' faktoren inn.
