Cutless sin blogg
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Min mening er at kubikksyken forsåvidt er en artig greie som gir en mye glede en god stund. Jakten på mest mulig motor og ellers alle egenskaper man ønsker blir større og større og til slutt ender man med svindyre sykler som har alt både på papiret og i praksis. Det er artig en god stund, helt til man (vertfall jeg da) kjenner at man ikke kan få så veldig mye mer i pose og sekk og den faktiske gleden ved å kjøre ebber litt ut i takt med at man blir vant til og kanskje litt lei den sykkelen man har og vil ha noe nytt og bedre etc.
Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.
Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).
Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)
Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.
Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).
Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Du skrev at denne motorsykkelen kanskje er den treigeste du har hatt med tanke på motor. Jeg er ikke enig. Jeg har ikke kjørt V7'en, men den treigeste sykkelen du har hatt etter min mening var den første sykkelen du hadde. Men da var du unskyldt, siden du ikke skjønte bedre.
Ja, jeg tror på spøkelser.


Ja, jeg tror på spøkelser.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Den hadde 20hk mer 

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Er ikke hestene som er gøy, men momentet. Hadde like mange hester (ca) i cruiseren jeg hadde først. Mye morsommere og kjøre. :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Men nok om det...
Jeg skjønner vertfall uansett eksakt hva du mener. Glede er å kjøre den sykkelen som gir en mest glede, og ikke mest kubikk :)
Jeg skjønner vertfall uansett eksakt hva du mener. Glede er å kjøre den sykkelen som gir en mest glede, og ikke mest kubikk :)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Moto Guzzi «tank pads» importert fra Texas. Hva gjør man ikke for å holde det originalt

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Sansen for detaljer og ingen snarveier. Det er stikkordet for et godt resultat :)
Synes forresten jeg ser deg med en god cognac (eller kald pils) skyvelære og linjaler og kanskje et laserwater mens du monterer disse.
Synes forresten jeg ser deg med en god cognac (eller kald pils) skyvelære og linjaler og kanskje et laserwater mens du monterer disse.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Husker ikke om jeg har nevnt det i Guzzi blogg tråden din, men jeg fikk prøve en akkurat maken Guzzi i fjor sommer:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=401068#p401068
Må si jeg er litt nysgjerrig på å høre enda mer om din Stone erfaring etter å ha lest 5000 km. erfaringsinnlegget ditt

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Ingen fare for at sykkelen blir byttet ut denne sesongen ihvertfall. Nettopp fått på nye sidevesker fra Longride, så nå blir den enda bedre på tur 
Skal også få byttet til noen mer aggressive bremseklosser. Den stopper bra, men skulle gjerne hatt mer bremsekraft tidlig i bevegelsen av hendel.
Kan skrive litt mer om helhetsinntrykk etter første kjøretur i 2022
Skal også få byttet til noen mer aggressive bremseklosser. Den stopper bra, men skulle gjerne hatt mer bremsekraft tidlig i bevegelsen av hendel.
Kan skrive litt mer om helhetsinntrykk etter første kjøretur i 2022
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Guzzi blogg
De veskene der passet perfekt til sykkelen
Jeg har sans for stilen og var vel på vei dit selv (kanskje neste gang), men så ble det endring i planene og slik ble nå ståa. Gleder meg uansett til sommeren igjen og det skal bli deilig og dra på langtur uten å få vondt etter 10 mil i salen.

Jeg har sans for stilen og var vel på vei dit selv (kanskje neste gang), men så ble det endring i planene og slik ble nå ståa. Gleder meg uansett til sommeren igjen og det skal bli deilig og dra på langtur uten å få vondt etter 10 mil i salen.

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Var på vei til å måtte spise i meg ordene i min forrige post. Prøvekjørte en Scrambler 1200 xe i forrige uke. Var helt overbevist om at det var en sykkel jeg måtte ha.
Etter prøvekjøring så var det fantastisk å komme tilbake til V7n. Så nå vet jeg hva jeg (fremdeles) setter pris på i V7n:
- Den nøytrale og avslappende sittestillingen
- Den lille men svært ivrige og karismatiske motoren
- Balansen mellom stabilitet og svingvillighet
Oppgraderinger så langt:
Longride sidevesker Mistral slip ons + Originale (tykke) tank pads
+ Originale (og overpriset) justerbar bremsehendel
+ Original usb ladeuttak
+ DIY tail tidy
Siden jeg ble forelsket på nytt i sykkelen ble følgende bestilt i går kveld:
Og denne står på ønskelisten, må bare finne ut hvordan jeg får sendt den til Norge (vindskjerm/pynt):
Etter prøvekjøring så var det fantastisk å komme tilbake til V7n. Så nå vet jeg hva jeg (fremdeles) setter pris på i V7n:
- Den nøytrale og avslappende sittestillingen
- Den lille men svært ivrige og karismatiske motoren
- Balansen mellom stabilitet og svingvillighet
Oppgraderinger så langt:
Longride sidevesker Mistral slip ons + Originale (tykke) tank pads
+ Originale (og overpriset) justerbar bremsehendel
+ Original usb ladeuttak
+ DIY tail tidy
Siden jeg ble forelsket på nytt i sykkelen ble følgende bestilt i går kveld:
Og denne står på ønskelisten, må bare finne ut hvordan jeg får sendt den til Norge (vindskjerm/pynt):
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Flott sykkel! Hvilke bakdempere har du bestilt? Har litt lyst på noe litt mer sofistikert til min Street Twin.
Mvh.
Tord F
- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer
Tord F
- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Takk!tordfo skrev: 14 mai 2022, 19:43 Flott sykkel! Hvilke bakdempere har du bestilt? Har litt lyst på noe litt mer sofistikert til min Street Twin.
Fra disse: https://shock-factory.co.uk/
Super service så langt
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Guzzi blogg
Dette ser bra ut :)
Nå er alt snart duket for en pils på verandaen din
Nå er alt snart duket for en pils på verandaen din

Re: Cutless sin Guzzi blogg
Takk for tips! Virker som de får gode tilbakemeldinger. Jeg får følge med her på hvordan du opplever de i forhold til originale :)
Mvh.
Tord F
- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer
Tord F
- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer