Høres sannsynlig ut at jeg var inne på noe der, jordingskabelen skal være minst like tykk som plusspolens hovedstrømkabel.Kawa94 skrev: 30 jan 2023, 18:40 Skrape lyd: Ja om det ikke er skrapelyd er en ubehagelig lyd. Vet ikke om det er startmotor eller noe inni motoren.
Jordingsproblem: jo, jeg har lurt litt selv. Minus til batteri er koblet til gods på startmotoren. Er en liten ledning fra kabelsko ved batteri som gir jord til resten av sykkelen. Jeg la en 2.0mm jord ledning ekstra fra minus punkt på startmotor og til blankt stål på ramma. Å da begynte den digitale Turtelleren å virke. Så kan godt være noe med jord ja.
Så om det ikke er en feit kabel som er boltet i motsatt ende, så er det noe uriginalt og galt.
Skal slik ut: Tror partummer skal være 26011-1389 og brukes på mange modeller.
Har du denne så sjekk i så fall begge enders tilkoblingspunkter for oksidasjon, rust i bolt/gjenger i ramma osv.
Det at digitalt speedo begynte å virke etter at du tok en "lus" mellom startmotor og ramma tyder jo på dårlig jord.
Men er det dårlig mellom batteri og ramma, så blir det ikke så mye eliminering av og koble mellom motor og ramme, men var kanskje nok til at det digitale meteret begynte å virke. Det har vel lite strømtrekk og skal vel ikke så mye til før det funker.
Har du ikke en skikkelig feit kabel for hånden, men kanskje har eller kan få lånt deg en startkabel for bil, så kan du teste ved å sette den mellom - pol på batteriet og jord på ramma.
Spray også WD40 i kontakten på CDI´n om du ikke allerede har gjort det.