Bjerknez skrev: 16 jul 2024, 01:24
kaLARSnikov skrev: 15 jul 2024, 13:41
Bjerknez skrev: 15 jul 2024, 11:54
dypen skrev: 15 jul 2024, 10:42
*SNIPP*
*SNIPP*
*SNIPP*
*SNIPP*
Man har forskjellige behov. Harde kofferter, eller kasser om du vil er særdeles praktisk når man skal på lang tur. Disse adventure-syklene, selv om de brandes som noen offroad-kapable greier, så går de fleste på asfalt med asfaltdekk. Noen kjører på litt grusveier også, men det kan man gjøre med alle sykler. Før var det sportstourere som var tingen og som folk brukte, nå har adventure-syklene overtatt. Det er det jo en grunn til. Gode å kjøre på de fleste underlag og svært praktiske.
For noen år tilbake så klarte du deg med "bare-minimum" av ting. I år har du reist på tur med en voldsom oppakning til sammenligning. Gjør du det mye og ofte og har interesse av det, så hadde sikkert du valgt en adventure-sykkel også med masse fast bagasjeplass når du er lei av masse bagger, stropper og stapping.
Når det gjelder toppboks, så er jeg ikke så fan, det har med vind å gjøre. Særlig når man kjører fort.
Når det gjelder BMW Motorrad produksjonen, så har jeg vondt for å tro at produksjonslinjene flyttes fra Berlin til Kina. Men alt kan skje, det virker som at blårussen har inntatt styr og stell hos BMW de siste årene. Det ser man særlig på ettermarkedet og billigere løsninger/komponenter.