GIVI EA 107 som matcher GIVI sideveskene jeg allerede har.
Så dette tror jeg blir en bra pakkeløsning på V7'ern

Godt å høre at den har fungert bra for deg @GammelsmurfenBjerknez skrev: 21 mar 2025, 10:35Jeg har en slik lås. Kjøpte den når jeg fikk lappen på MC. Men har faktisk aldri brukt den.Gammelsmurfen skrev: 20 mar 2025, 21:50Jeg har den låsen, fin den men jeg bruker den kun på langtur og parkerer for natta (spørs litt hvor).Maschev skrev: 20 mar 2025, 10:31 Ellers har jeg kjøpt meg en skivelås med alarm siden jeg nå bor i borettslag uten tilgang til garasje. Ser ut som den har fått gode tilbakemeldinger så satser på at den gjør jobben.
![]()
Lett og ta av/på og solid Abus kvalitet, men batteriene plukket jeg ut... bevegelsesalarm som man fort kan løse ut selv om man fomler litt![]()
Ville ha brukt stropp opp på clutch eller brems om du ikke har rutinen inne, fort gjort å få kast i skiva om du glemmer den.
Kjekt med det lille futeralet når man er på tur.
Hadde jeg vist det kunne du fått min.
Hvis noen vil ha en slik lås, så gir jeg bort min mot at den som får den betaler frakt selvsagt :)
Gratulerer med flott sykkel og lykke til med carportprosjektetSono Juventino skrev: 22 apr 2025, 21:18 I går ble det innkjøp av en Husqvarna Vitpilen 401!
Denne Vitpilen er utstyrt med "svartpilen-ratt", som er Vitpilens noe mer scrambler-aktige søsken. Det gir en mer oppreist sittestilling enn det som er normalt for Vitpilen, men det passer meg perfekt. Deilig å endelig ha sykkel i hus! Takk til alle som kom med innspill!![]()
I dag har jeg kjøpt litt forskjellig slik som MC-trekk, og en Abus CityChain 1010/170 Kjettinglås etter anbefaling fra ChatGPT (FG-godkjent, ABUS Security Level 12 av 15) for å kunne låse fast sykkelen. Har også kjøpt stativ for vanlige sykler osv for å få ryddet i car-porten.
Neste prosjekt blir å lage en større åpning på halvveggen på siden på carporten. Det går såvidt an å trille inn sykkelen nå, men tenker jeg fjerner en planke eller to fra lettveggen på siden av carporten før jeg monterer igjen slik at det hele går enklere. Vurderer også å lage en skyvedør der, men det tar både tid og er helt på grensen av hva jeg anser som et realistisk byggeprosjekt med min erfaring.![]()
Se ny tråd …Sono Juventino skrev: 23 apr 2025, 15:10 Takk for det, Dypen! Dette er jo åpenbart et forum der det meste her i livet kan deles, så det er mulig jeg poster litt dersom jeg begir meg ut på et større prosjekt. Akkurat nå er blir vel fokuset heller på å kjøre MC enn bygge om carport, dog. Ser for meg en pragmatisk løsning først.![]()
I fare for å skape debatt - usikker på hvor nøye man er på å holde seg til trådens tema her inne - hvordan har dere selv sikret syklene deres? Spesielt interessert i dere som parkerer MC synlig i carport/lignende slik som meg naturlig nok. Vurderer å kjøpe inn både en Oxford Lever lock og en Oxford Micro XA5 Alarm for å ha noen enkle løsninger ute på tur/lignende. Noen som har noe - gjerne rimelig - å anbefale?
Da har jeg også bestillt meg et 18V 6 ampere batteri til blåseren, som faktisk er usedvanlig kraftig. Nå kan jeg rydde bort den gamle MetroVac blåseren med ledning. :)Bjerknez skrev: 23 apr 2025, 12:36 Bestillte meg også denne nå nettopp. Kjekk og ha når man skal blåse ren bilen etc. etter vask :)
https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fri ... ABaAF6Andh