Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Fikk denne superraskt levert fra MC-Utstyr i dag:
GIVI107.jpg
GIVI EA 107 som matcher GIVI sideveskene jeg allerede har.

Så dette tror jeg blir en bra pakkeløsning på V7'ern :prf .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Maschev
Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Tenere 700

Legg inn av Maschev »

Bjerknez skrev: 21 mar 2025, 10:35
Gammelsmurfen skrev: 20 mar 2025, 21:50
Maschev skrev: 20 mar 2025, 10:31 Ellers har jeg kjøpt meg en skivelås med alarm siden jeg nå bor i borettslag uten tilgang til garasje. Ser ut som den har fått gode tilbakemeldinger så satser på at den gjør jobben.

Bilde
Jeg har den låsen, fin den men jeg bruker den kun på langtur og parkerer for natta (spørs litt hvor).
Lett og ta av/på og solid Abus kvalitet, men batteriene plukket jeg ut... bevegelsesalarm som man fort kan løse ut selv om man fomler litt :D
Ville ha brukt stropp opp på clutch eller brems om du ikke har rutinen inne, fort gjort å få kast i skiva om du glemmer den.
Kjekt med det lille futeralet når man er på tur.
Jeg har en slik lås. Kjøpte den når jeg fikk lappen på MC. Men har faktisk aldri brukt den.

Hadde jeg vist det kunne du fått min.

Hvis noen vil ha en slik lås, så gir jeg bort min mot at den som får den betaler frakt selvsagt :)
Godt å høre at den har fungert bra for deg @Gammelsmurfen :-) Skal huske på det med den stroppen da det høres lurt ut. Litt derfor jeg ville ha med alarm også. Fint både mot tyver og distré mennesker :lol

Ellers takker jeg veldig for tilbudet @Bjerknez , det var veldig generøst. Satser på at noen finner bruk for låsen :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Mitt første TEMU kjøp noensinne, en okseskinnveske til å feste i beltet. Bør passe bra på et par av kjørebuksene jeg har:
belteveske1.jpg
belteveske2.jpg
Overraskende god kvalitet på denne veska, må jeg si. Med bla. solid magnetlukking.
Kr. 278,- fritt tilsendt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Har kjøpt kontakten som passer i den originale kontakten til GPSen. 650kr kostet mer enn det smakte…
IMG_3153.jpeg
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Ny GPS kom i Posten og ble montert i dag. Veldig stor skjerm i forhold til hva jeg hadde før, men tror jeg liker det veldig godt. Detaljene er utrolig i kartet som følger med.
IMG_3218.jpeg
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Sono Juventino
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401

Legg inn av Sono Juventino »

I går ble det innkjøp av en Husqvarna Vitpilen 401! (Selgers bilde)
0f4fc945-71dc-4dac-bb70-5e28f7e8278e.jpeg
Denne Vitpilen er utstyrt med "svartpilen-ratt", som er Vitpilens noe mer scrambler-aktige søsken. Det gir en mer oppreist sittestilling enn det som er normalt for Vitpilen, men det passer meg perfekt. Deilig å endelig ha sykkel i hus! Takk til alle som kom med innspill! :twothumbs:

I dag har jeg kjøpt litt forskjellig slik som MC-trekk, og en Abus CityChain 1010/170 Kjettinglås etter anbefaling fra ChatGPT (FG-godkjent, ABUS Security Level 12 av 15) for å kunne låse fast sykkelen. Har også kjøpt stativ for vanlige sykler osv for å få ryddet i car-porten.

Neste prosjekt blir å lage en større åpning på halvveggen på siden på carporten. Det går såvidt an å trille inn sykkelen nå, men tenker jeg fjerner en planke eller to fra lettveggen på siden av carporten før jeg monterer igjen slik at det hele går enklere. Vurderer også å lage en skyvedør der, men det tar både tid og er helt på grensen av hva jeg anser som et realistisk byggeprosjekt med min erfaring. :-k
Sist redigert av Sono Juventino den 22 apr 2025, 21:37, redigert 1 gang totalt.
Offisielt medlem av team midtlivskrise.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Artig sykkel med særegent design og ikke minst sprek motor, noe jeg selv har erfart siden denne modellen deler motor med KTM 390.

Så... gratulerer så mye med ny spennende sykkel!

Greddy
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Legg inn av Greddy »

grattis med ny sykkel

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Siden jeg liker å dulle med bilen og drive med bilpleie og vask etc. og sliter med ryggen, så dukket denne opp på døra i dag :)
IMG_1328.jpeg
En meget smart chenille vaskehanske med teleskopstang som gjør bilvasken bittelitt lettere. Jeg slipper og bøye meg ned for å vaske nedre paneler på bilen å jeg kan vaske hele taket fra den ene siden etc. Ikke var den så dyr heller :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Bestillte meg også denne nå nettopp. Kjekk og ha når man skal blåse ren bilen etc. etter vask :)

https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fri ... ABaAF6Andh

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Sono Juventino skrev: 22 apr 2025, 21:18 I går ble det innkjøp av en Husqvarna Vitpilen 401!
Denne Vitpilen er utstyrt med "svartpilen-ratt", som er Vitpilens noe mer scrambler-aktige søsken. Det gir en mer oppreist sittestilling enn det som er normalt for Vitpilen, men det passer meg perfekt. Deilig å endelig ha sykkel i hus! Takk til alle som kom med innspill! :twothumbs:

I dag har jeg kjøpt litt forskjellig slik som MC-trekk, og en Abus CityChain 1010/170 Kjettinglås etter anbefaling fra ChatGPT (FG-godkjent, ABUS Security Level 12 av 15) for å kunne låse fast sykkelen. Har også kjøpt stativ for vanlige sykler osv for å få ryddet i car-porten.

Neste prosjekt blir å lage en større åpning på halvveggen på siden på carporten. Det går såvidt an å trille inn sykkelen nå, men tenker jeg fjerner en planke eller to fra lettveggen på siden av carporten før jeg monterer igjen slik at det hele går enklere. Vurderer også å lage en skyvedør der, men det tar både tid og er helt på grensen av hva jeg anser som et realistisk byggeprosjekt med min erfaring. :-k
Gratulerer med flott sykkel og lykke til med carportprosjektet :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Sono Juventino
Motorsykkelen din: Husqvarna Vitpilen 401

Legg inn av Sono Juventino »

Takk for det, Dypen! Dette er jo åpenbart et forum der det meste her i livet kan deles, så det er mulig jeg poster litt dersom jeg begir meg ut på et større prosjekt. Akkurat nå er blir vel fokuset heller på å kjøre MC enn bygge om carport, dog. Ser for meg en pragmatisk løsning først. ;)

I fare for å skape debatt - usikker på hvor nøye man er på å holde seg til trådens tema her inne - hvordan har dere selv sikret syklene deres? Spesielt interessert i dere som parkerer MC synlig i carport/lignende slik som meg naturlig nok. Vurderer å kjøpe inn både en Oxford Lever lock og en Oxford Micro XA5 Alarm for å ha noen enkle løsninger ute på tur/lignende. Noen som har noe - gjerne rimelig - å anbefale?
Offisielt medlem av team midtlivskrise.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skal du forhindre sykkelen din å bli stjålet å den står i carport, så parker bilen forran sykkelen. Det er vanskelig (om ikke umulig) å få ut sykkelen hvis det står en bil i veien.

Disse disklåsene føler jeg gir en ganske slapp sikkerhet da o personer lett løfter sykkelen opp på en henger etc. Da er jeg mer fan av å låse fast fremgaffel eller ramme i selve garasjen. Støp inn en krok eller noe.

Kameraovervåkning hvor kameraet står synlig er også en fin forebyggende greie.

EDIT:
Gratulerer med ny sykkel forresten :)

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Sono Juventino skrev: 23 apr 2025, 15:10 Takk for det, Dypen! Dette er jo åpenbart et forum der det meste her i livet kan deles, så det er mulig jeg poster litt dersom jeg begir meg ut på et større prosjekt. Akkurat nå er blir vel fokuset heller på å kjøre MC enn bygge om carport, dog. Ser for meg en pragmatisk løsning først. ;)

I fare for å skape debatt - usikker på hvor nøye man er på å holde seg til trådens tema her inne - hvordan har dere selv sikret syklene deres? Spesielt interessert i dere som parkerer MC synlig i carport/lignende slik som meg naturlig nok. Vurderer å kjøpe inn både en Oxford Lever lock og en Oxford Micro XA5 Alarm for å ha noen enkle løsninger ute på tur/lignende. Noen som har noe - gjerne rimelig - å anbefale?
Se ny tråd …

https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=17081
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 23 apr 2025, 12:36 Bestillte meg også denne nå nettopp. Kjekk og ha når man skal blåse ren bilen etc. etter vask :)

https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fri ... ABaAF6Andh
Da har jeg også bestillt meg et 18V 6 ampere batteri til blåseren, som faktisk er usedvanlig kraftig. Nå kan jeg rydde bort den gamle MetroVac blåseren med ledning. :)

Da tenker jeg det blir bilvask igjen til helgen :)

Skal man kun blåse tørr en motorsykkel så klarer man seg nok lenge med et 3 ampere batteri.

Svar