Tore L, sin MC Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1080
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Skal ta en test tur etterpå, for og se om de kommer for nære eksosen. Har ikke prøvd kryss festing av strikken, men tester det ut senere.
Da ble det slik:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1080
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Tore L skrev: 14 mai 2025, 15:24 Skal ta en test tur etterpå, for og se om de kommer for nære eksosen. Har ikke prøvd kryss festing av strikken, men tester det ut senere.
Da ble det slik:
Dette ble egentlig feil vei :scratch
Da får vi prøve en gang til :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 14 mai 2025, 15:31
Tore L skrev: 14 mai 2025, 15:24 Skal ta en test tur etterpå, for og se om de kommer for nære eksosen. Har ikke prøvd kryss festing av strikken, men tester det ut senere.
Da ble det slik:
Dette ble egentlig feil vei :scratch
Da får vi prøve en gang til :D
Ikke nødvendigvis feil vei, mer som en alternativ løsning... ;)
Men det ser bra ut - bakfra... :P
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1080
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Da ble det slik, når jeg snudde de.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1080
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Har bedre kontroll med de slik de er montert nå, slik at veskene ikke kommer for nær eksosen.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 14 mai 2025, 15:55 Har bedre kontroll med de slik de er montert nå, slik at veskene ikke kommer for nær eksosen.
Se her, ja!

Dette ser jo riktig så bra ut :prf !
Men har du strammet nok til slik at veskene sitter tett inntil sal og demperfjærene? Synes kanskje jeg ser en litt for stor avstand mellom toppen på veskene og salen... :-k
Men dette finner du ut av om du tar en testtur med noe last i veskene.

Og da er det bare å gyve løs på med "toppboksen" :crazy: .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 257
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Atrox »

Kan du skrive noen ord om forskjellene på BSA'en vs Guzzi'en nå som du har fått kjørt den siste en del? Disse syklene er jo på papiret ikke så forskjellige vil jeg tro :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Atrox skrev: 15 mai 2025, 17:56 Kan du skrive noen ord om forskjellene på BSA'en vs Guzzi'en nå som du har fått kjørt den siste en del? Disse syklene er jo på papiret ikke så forskjellige vil jeg tro :)
@Tore L vil nok helt sikkert dele sine erfaringer.
Men jeg må få "arrestere" deg litt @Atrox siden ihvertfall jeg oppfatter at disse syklene har klare forskjeller.
Den største forskjellen er 200 kubikks forskjellen på motorene, som også er ganske så ulike, ensylndret i BSA og V2 på Guzzi'en. Forskjellen i motorstørrelse virker naturlig nok inne på ytelsen, BSAs 44 eller 45, husker ikke i farten, og Moto Guzzis 65 HK.
Væskekjølt motor på BSA, luftkjølt uten oljekjøler på Moto Guzzi'en.

Felles for syklene er dog den gode tilnærmingen til en riktig god retrostil.
Det som etter min mening bryter den gode stilen på BSA er radiatoren, som produsenten burde greid å integrere designmessig på en langt bedre måte.
Det beste hadde, igjen etter min mening, vært å lagt seg i selen og anstrengt selg litt ekstra for å konstruere en ekte luftavskjølt motor, om nødvendig med en oljekjøler.
Slik Royal Enfield har gjort på sine 650 modeller hvor man finner en modell som det er mer naturlig å sammenligne BSA 650 med, begge med 650 motorer...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7119
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av dypen »

Største forskjellen motormessig på @Tore L sin BSA og Guzzi'en vil være momentet i 850’n :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1080
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Atrox skrev: 15 mai 2025, 17:56 Kan du skrive noen ord om forskjellene på BSA'en vs Guzzi'en nå som du har fått kjørt den siste en del? Disse syklene er jo på papiret ikke så forskjellige vil jeg tro :)
Hvis vi ser litt på talene først -
BSA - 1 syl 652cc, 45Hk, 55Nm og 213 kg
V7 - 2 syl 853 cc, 65 Hk, 73Nm og 223 Kg

Som talene viser kommer V7'en mye bedre ut og den kjennes sterkere og raskere, selv om jeg ikke får dra den lenger en 4250 o/min, av 6800. 73 Nm ligger på 5000 o/min, hvis jeg ikke husker helt feil. Kjøre messig er BSA'en smidig og lettkjørt, men har mindre å trøkke til med, og den har en 5 girs kasse, mot V7 sine 6. Du merker lett forskjellen på motorene, 200cc, 20 Hk og nesten 20 Nm.
Andre forskjeller er bygge kvaliteten, V7'en virker mye mere solid synes jeg. BSA har mye mindre vibrasjoner og smidigere gear kasse.
Lydmessig er det også stor forskjell, V7'en høres ut som en motorsykkel :D BSA'en med sin ene syl høres veldig tam og spinkel ut, men dette hadde jeg planer om å gjøre noe med. For originalen hørs veldig annerledes ut, men den hadde 2 syl også :D

Jeg hadde lyst på en mc med et klassisk utseende i et moderne format, jeg vurderte også en Royal Enfield Interceptor 650. Men siden BSA selges i Fredrikstad ( Leeres ), så ble det BSA Golden Star. Men jeg synes den manglet litt motormessig, for at jeg skulle bli fornøyd. Og da en Forhandler på Bryne solgte både BSA og Moto Guzzi, så jeg mitt snitt til å bytte inn BSA'en til en grei pris mot et tilbud som han hadde da på V7'en.

Til slutt kan jeg si at BSA'en var en fin sykkel til en fin pris - ny 132K, lettkjørt, men litt for tam motor.
Angrer ikke på at jeg byttet :D
En annen fin ny klassikker, er jo Kawasaki W800
- men den har jeg ikke fått æren av å prøve enda :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 14 mai 2025, 15:52 Bilde
Som en ekstra sikring på tur med pølsetoppboksen og sidevesker hvor man, som anbefalt, pakker de tyngste tingene man har med på tur, kan man med fordel bruke slike ROKstraps som disse:
ROK MG 1.JPG
ROK MG 2.JPG
God tur :vs
:prop: :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24629
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har en del slike straps hvis noen vil ha dem. Gis bort hvis noen kommer innom.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: I går, 10:57 Jeg har en del slike straps hvis noen vil ha dem. Gis bort hvis noen kommer innom.
Ideelt med de som er ca. 40 cm. lange, som vist på bildene med denne GIVI bagasjeløsnkingen :prf .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24629
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: I går, 11:46
Bjerknez skrev: I går, 10:57 Jeg har en del slike straps hvis noen vil ha dem. Gis bort hvis noen kommer innom.
Ideelt med de som er ca. 40 cm. lange, som vist på bildene med denne GIVI bagasjeløsnkingen :prf .
Ja, jeg tror det er disse jeg har. Men kan dobbeltsjekke. Jeg trenger dem uansett ikke. Jeg har også noen som er bredere...

Svar