Skal ta synestesten hver dag....viktig å se klart!

NemligGlobe skrev: Nei, nei...det kommer vel an på "øyet som ser" sikkert
Som hovedregel smøres kjedet etter at det har fått god arbeidstemp., dvs. etter å ha kjørt noen km, gjerne en mil.Globe skrev:Som tidligere kardangkjører, så trenger jeg noen innspill på "prosedyre for vask og smøring av kjede".
Utgangspunkt, p.t.:
Noen korrigeringer og/eller presiseringer av en slik prosedyre?
- 1. Kjør en liten tur slik at kjedet ikke er kaldt! (lettere å få vasket av smuss av kjede med en viss arbeidstemperatur)
2. Vask kjedet med diesel, bruk en middels hard børste (Jordan hard tannbørste eller liknende)
3. Tørk av kjedet med en tørr klut
4. Smør kjedet med egnet smøremiddel (har kjøpt en sprayvariant på Shell). Selve smøringen gjøres på innerkant og ytterkant av kjedet, samt på flaten "innersiden". Selve flaten "yttersiden" får vel smøringen når 3 av kjedets 4 sider er smurt?
Finnes det noen varianter som selges på bensinstasjoner eller liknende (Eks. Thorshov eller andre rekvisitabutikker) som ikke er klinete da? Tenker slike som er åpne på denne tiden av ettermiddagen?AJ skrev: Shell-varianten er klinete!! Unngå den for ettertiden![]()
Selv har jeg god erfaring med Motul og RockOil.
Lykke til!!
Å kjøre kjedelig sykkel innebærer litt mer jevnlig vedlikehold ute at det går ut over moroa
Dexter skrev:Du får det til å høres litt mer omfattende ut enn det kanskje må være...
TakkerRottenikken skrev:Gratulerer med ny bike,
fine LeoVince potter har du fått med også ser jeg!
Det ble manuelt dreid rundt. Bruker midstøtte, og det er jo ikke noe problem å dreie for håndmekkern skrev:vær forsiktig med å bruke motoren til å dreie kjedet og putte fingrene i nærheten.....dette har gitt mye smerte og knuste fingre.