Ledd i kjedet sitter "fast".
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Ledd i kjedet sitter "fast".
Hei
Jeg registrerte "ujevn transmisjon" på sykkelen i dag, når clutch be trykket inn og jeg rullet.
Jeg så at sikring av kjedelås var forsvunnet, og skaffet nytt. Deretter ble kjedet slakket en
tanke. Da merket jeg følgende:
Flere steder retter ikke kjedet seg fullstendig ut, og enkelte ledd later til å sitte fast.
Dette kan umulig være bra.
Hva bør gjøres?
Kan det rettes opp ved at det bades i olje e.l., og "løses opp"?
Må kjedet sannsynligvis skiftes? Er Biltema kjeder ok?
Drev virker ok, men bør de skiftes samtidig med kjedet? Takk.
Jeg registrerte "ujevn transmisjon" på sykkelen i dag, når clutch be trykket inn og jeg rullet.
Jeg så at sikring av kjedelås var forsvunnet, og skaffet nytt. Deretter ble kjedet slakket en
tanke. Da merket jeg følgende:
Flere steder retter ikke kjedet seg fullstendig ut, og enkelte ledd later til å sitte fast.
Dette kan umulig være bra.
Hva bør gjøres?
Kan det rettes opp ved at det bades i olje e.l., og "løses opp"?
Må kjedet sannsynligvis skiftes? Er Biltema kjeder ok?
Drev virker ok, men bør de skiftes samtidig med kjedet? Takk.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
dette kjedet ville jeg byttet, pluss drevene
Antar at nåværende kjede satt på sykkern ved kjøp.
Med ny kjede/drevpakke får du kontroll på hvor langt det har gått og hvordan det er vedlikeholdt.
Bilremakjeder aner jeg ikke kvaliteten på, men de har vel ikke større enn 530 ser det ut til.
Antar at nåværende kjede satt på sykkern ved kjøp.
Med ny kjede/drevpakke får du kontroll på hvor langt det har gått og hvordan det er vedlikeholdt.
Bilremakjeder aner jeg ikke kvaliteten på, men de har vel ikke større enn 530 ser det ut til.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".

Har ikke Biltema kjede sjøl,men ser at strekkfastheten er "nesten" like stor som på
EK kjedet jeg bruker.
Dersom du skal ha 530 kjede så hadde ikke jeg vært redd for å kjøpe Biltema
"street FB-ring"
Siden Biltema kjedet er så billig, ville jeg nok beholdt drevene dersom de ikke er mye slitt.

If it ain't broke, I'll break it.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Takk for svarene.ejs skrev:![]()
Har ikke Biltema kjede sjøl,men ser at strekkfastheten er "nesten" like stor som på
EK kjedet jeg bruker.
Dersom du skal ha 530 kjede så hadde ikke jeg vært redd for å kjøpe Biltema
"street FB-ring"
Siden Biltema kjedet er så billig, ville jeg nok beholdt drevene dersom de ikke er mye slitt.
D.I.D.: 630V, TAKASAGO: RK630SO står det i manualen. Jeg antar D.I.D. og TAKASAGO kun er eksempler på fabrikat.
I alle fall det bakre drevet ser relativt bra ut, og da er forhåpentligvis det fremre ok også.
Som en annen nevnte så stemmer det at det er kjedet som var på sykkelen når jeg kjøpte den. Det skjedde
i April, og jeg har bortimot 0 historikk for sykkelen.
Mulig det blir Biltema-kjede, om ikke Krangnes Motor har i sammenliknbar prisklasse..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".

Tror ikke Biltema har 630 kjeder.
Ett alternativ for deg er å bytte til 530 kjede og 530 drev.

If it ain't broke, I'll break it.
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
man kan vel trygt gå ned til 520 også, til sammenligning har min KTM RC8R 525 kjede..
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".

jada ,jeg har 520 (4450Kg)kjede på turboen,er en del sterkere enn biltema sitt
530 kjede (4000Kg)
Problemet er at det ikke er så lett å finne 520 drev til noen eldre sykler.
Jeg måtte få mitt fremdrev laget i Tyskland. (520 /17 med 6mm offset.)

If it ain't broke, I'll break it.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
kjørt straks 2 sesonger på biltemakjede 530....har ikke etterstrammet ennå...byttet ikke drev men snudde bakdrevet.
sterkt nok til at cbr`n blir "spretten" og leker færrarihest..
sterkt nok til at cbr`n blir "spretten" og leker færrarihest..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Bare hold deg unna billigste Bilremakjedet, jeg kjøpte et 520 og satte det på gamle drev. Måtte stramme hver 30 mil, og det kjedet holdt ikke lenge. Kjørte 28000 km på et D.I.D X-ringkjede, men ser at andre får mer ut av disse kjedene. Men det kan jo være krafigere dimensjoner, ikke vet jeg.
Har nettopp byttet begge drev og satt på mnytt D.I.D x-ringkjede.
Har nettopp byttet begge drev og satt på mnytt D.I.D x-ringkjede.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Du har altså byttet drev med det samme.Gammelgutt skrev:Bare hold deg unna billigste Bilremakjedet, jeg kjøpte et 520 og satte det på gamle drev. Måtte stramme hver 30 mil, og det kjedet holdt ikke lenge. Kjørte 28000 km på et D.I.D X-ringkjede, men ser at andre får mer ut av disse kjedene. Men det kan jo være krafigere dimensjoner, ikke vet jeg.
Har nettopp byttet begge drev og satt på mnytt D.I.D x-ringkjede.
Muligens burde jeg også det, for ikke å risikere å forkorte kjedets levetid vesentlig, ved å kombinere nytt kjede med slitte drev.
Bilde av bla drev er vedlagt.
Bakre drev var merket "42" på denne sykkelen, mens jeg tror det originalt var 41 tenner
i bakre drev (fra kilder på nett). "Sikring" av kjedelås, fra 630-kjede, lot seg montere på kjedet som står på GSX'en.
Jeg håper det er 630 kjede OG drev som står på. Noe annet er muligens lite sannsynlig?

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Globe den 10 sep 2010, 10:03, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Tillot meg å legge bildet direkte inn i innlegget ditt :)
Begrunnelse: Tillot meg å legge bildet direkte inn i innlegget ditt :)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
det går an å gni av møkka og lese på kjedet...
Men hvis kjedelås til 630 passer er det 630.
Det er vel best å sjekke prisen på et nytt 630 og så vurdere om det skal gå på gamle drev
Men hvis kjedelås til 630 passer er det 630.
Det er vel best å sjekke prisen på et nytt 630 og så vurdere om det skal gå på gamle drev
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Ja, kjedet ser for jævlig ut. Skifte kan nok være fornuftig, antar jeg. Jeg tenker også på om jeg skulle forsøkepelsen skrev:det går an å gni av møkka og lese på kjedet...
Men hvis kjedelås til 630 passer er det 630.
OK. satser på det.
Det er vel best å sjekke prisen på et nytt 630 og så vurdere om det skal gå på gamle drev
å gjøre det rent for å fjerne gammel smurning. Skikkelig seigt gammelt "gørr" på dette kjedet.
Selv om jeg smurte det grundig i går lager det mye støy. Vanskelig å beskrive, men lyden er "ujevn", akkurat som
om det er et bestemt sted på kjedet som lager ekstra støy hver gang det passerer et av drevene. Jeg synes jeg kan
kjenne det i hele sykkelen, men det kan være noe jeg innbiller meg.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".

Motorcycle Chain Dimensions
Chain No. - Pitch - Roller Diameter - Roller Width - Sprocket thickness
520 5/8" 0.400" 1/4" 0.227"
525 5/8" 0.400" 5/16" 0.284"
530 5/8" 0.400" 3/8" 0.343"
630 3/4" 15/32" 3/8" 0.343"
If it ain't broke, I'll break it.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Jeg ville styrt langt unna biltema kjeder! kjenner flere som har brukt disse, å de varer ikke mange kilometrene.
Dessuten er det ikke så dyrt for nytt drev og kjede sett
Dessuten er det ikke så dyrt for nytt drev og kjede sett

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Mulig jeg er griseheldig da.... men pleier ikke det da...LordShaft skrev:Jeg ville styrt langt unna biltema kjeder! kjenner flere som har brukt disse, å de varer ikke mange kilometrene.
Dessuten er det ikke så dyrt for nytt drev og kjede sett

530 kjedet med "fb" tetninger funker da på 2 sesongen uten å ha etterjustert..
Hvilken type var dette og km de holdt/type sykkel?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
kan jo være tilfelle at begge har rett, jeg har sett forskjell på kvalitet på samme artikkel i den sjappa der.mekkern skrev:Mulig jeg er griseheldig da.... men pleier ikke det da...LordShaft skrev:Jeg ville styrt langt unna biltema kjeder! kjenner flere som har brukt disse, å de varer ikke mange kilometrene.
Dessuten er det ikke så dyrt for nytt drev og kjede sett![]()
530 kjedet med "fb" tetninger funker da på 2 sesongen uten å ha etterjustert..
Hvilken type var dette og km de holdt/type sykkel?
Vi vet jo at de ikke lager kjeder, og hvis innkjøperne deres klarer å finne en billigere underleverandør så er nok ikke veien lang til å bytte...
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
tror nok det ja....pelsen skrev:hvis innkjøperne deres klarer å finne en billigere underleverandør så er nok ikke veien lang til å bytte...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Takk for mange gode råd, og for meg ny kunnskap, hva angår motorsykkelkjeder og drev.
Det ble til at jeg kjøpte nye drev samt kjede. Ved demontering la jeg merke til at mutter som
holdt framre drev virket relativt løs, og muligens ble forhindret i å rotere i forhold til drivaksel
av skiven mellom seg og framre drev ("Ører" på denne skiva var brettet opp på sidene av mutteren).
Alt gikk bra inntil at jeg skulle feste framre drev. Nå er jeg i tvil om hva jeg skal gjøre med det som
er slitne gjenger på aksel og i mutteren, og hvilken vei mutteren skal orienteres(?).
I GSX 750 service manual står det bla: "When replacing the engine sprocket nut, stepped side
should be faced inside."
Bildet til venstre i vedlegget viser den siden av mutteren jeg tror vendte utover når jeg demonterte
framre drev.
I bildet til høyre kan man se to foto av mutterer, der den i begge tilfeller er vendt samme vei
(til venstre fra manualen, til høyre "min" mutter). I bildet fra manualen pekes det på "recess".
Noen som vet hvordan "stepped side" evt er definert? Noen som vet hvilken vei mutteren skal
orienteres? Er det evt kurant å gjenge opp og skifte mutter, om nødvendig? (Så eksempel
på fastsveising av drev, på en Yamaha, men antar det er en dårlig løsning)

Det ble til at jeg kjøpte nye drev samt kjede. Ved demontering la jeg merke til at mutter som
holdt framre drev virket relativt løs, og muligens ble forhindret i å rotere i forhold til drivaksel
av skiven mellom seg og framre drev ("Ører" på denne skiva var brettet opp på sidene av mutteren).
Alt gikk bra inntil at jeg skulle feste framre drev. Nå er jeg i tvil om hva jeg skal gjøre med det som
er slitne gjenger på aksel og i mutteren, og hvilken vei mutteren skal orienteres(?).
I GSX 750 service manual står det bla: "When replacing the engine sprocket nut, stepped side
should be faced inside."
Bildet til venstre i vedlegget viser den siden av mutteren jeg tror vendte utover når jeg demonterte
framre drev.
I bildet til høyre kan man se to foto av mutterer, der den i begge tilfeller er vendt samme vei
(til venstre fra manualen, til høyre "min" mutter). I bildet fra manualen pekes det på "recess".
Noen som vet hvordan "stepped side" evt er definert? Noen som vet hvilken vei mutteren skal
orienteres? Er det evt kurant å gjenge opp og skifte mutter, om nødvendig? (Så eksempel
på fastsveising av drev, på en Yamaha, men antar det er en dårlig løsning)

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Jeg har nylig byttet drev og kjede på Hyosung gt 250. Det viste seg at gjengene på mutteren var dårlige. Mutteren er laget av en forholdsvis myk legering slik at om noe skjer eller at man drar over gjenger, så skal mutteren ødelegges før akslingen. Kost på deg ny mutter og låseblikk. Den siden av mutteren som ikke er gjenget helt ut skal nok være inn slik at det er plass til litt av "stjernen" på aksingen i mutteren. Det er for og få dratt til skikkelig slik at drevet blir klemt fast og ikke sitter løst.
Uffda, håper du forsto dette, muligens litt knotete forklart.
Uffda, håper du forsto dette, muligens litt knotete forklart.

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Takk for svaret. Jeg synes det var klart og godt beskrevet. Dessuten høres det lurt ut å ha mutter av en myk legering i forholdGammelgutt skrev:Jeg har nylig byttet drev og kjede på Hyosung gt 250. Det viste seg at gjengene på mutteren var dårlige. Mutteren er laget av en forholdsvis myk legering slik at om noe skjer eller at man drar over gjenger, så skal mutteren ødelegges før akslingen. Kost på deg ny mutter og låseblikk. Den siden av mutteren som ikke er gjenget helt ut skal nok være inn slik at det er plass til litt av "stjernen" på aksingen i mutteren. Det er for og få dratt til skikkelig slik at drevet blir klemt fast og ikke sitter løst.
Uffda, håper du forsto dette, muligens litt knotete forklart.
til drivaksel.
Jeg har googlet litt mer, og funnet katalog med delenr. for GSX pluss et bilde av mutter mm fra en GSX eller GSXR 600 (vedlagt).
Her ser jeg det som forhåpentligvis er riktig orientering av mutter. Det er også tilstrekkelig til å fastslå at mutteren jeg har er
defekt, siden den vanskelig lot seg feste denne, riktige, vegen (Delenummer 09159-20001 og 09167-25014 ser ut til å være noe av det jeg trenger.).
Det har de her: http://www.discountbikespares.co.uk/our ... RG500.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(samme for RG 500 og GSX 750). Noe annet jeg må finne ut er hvorvidt jeg bør gjenge opp drivakselen eller om det er greit nok
å satse på å sette på ny mutter, uten videre..
Jeg pendler mellom trøndelag og Oslo, men sykkelen er i trøndelag. Krangnes Motor og Tore's MC er antakelig verdt å kontakte for deler.
Noen som kjenner til andre norske firma som kan ha slike deler, og evt har postordre?

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Globe den 26 sep 2010, 20:46, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: tillot meg å legge ved ditt vedlegg som bilde i innlegget.
Begrunnelse: tillot meg å legge ved ditt vedlegg som bilde i innlegget.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Har fått "kjettingsleng"-lyd på kjedet mitt. Høres ut som det kommer fra framdrevet. Har ikke sjekket om det er et ledd som har satt seg, men tror ikke det. Har Scottoiler, så smøring skal være ok. Tror heller det har strekt seg på et parti av kjedet slik at det ikke setter seg ordentlig på framdrevet. Sjekket pris på nytt solid kjede hos en forhandler. Kun kjede kostet 2700,- mens en annen pakke med kjede og drev kostet 2400,- !! På eBay fant jeg samme pakke inkl. frakt for 1200,-. Skal sette på 14 t. framdrev og også skifte kjede og bakdrev dersom det er kjedet som er feilen. Må vente til våren dersom jeg skal skifte kjedet siden jeg ikke har verktøyet og heller ikke har gjort det før. Bandit'en min trenger egentlig ikke mer skyv, men det koster ikke mer enn et nytt framdrev å prøve. Kan jo skifte tilbake dersom jeg ikke trives med det. Kan bruke samme kjede siden jeg går ned på drevet. Ellers har jeg kjøpt inn en del snacks jeg skal montere i løpet av vinteren. Må jo holde på med noe mens jeg venter på neste sesong... 

Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Jeg skulle sjekke kjedet på min gamle FZ750 og oppdaget at gjengene på akslingen til framdrevet var dratt av. Jeg fjernet låseskiven (den som skal brettes for å låse mutteren) for å få litt mer gjenger og trakk til mutteren til den nesten glapp over gjengene. Jeg fikk en kompis til å legge på to små sveisepunkter på mutter/aksling. De lar seg lett frese bort for å skifte drev/kjede neste gang og det er ingen fare for at mutteren skal løsne. Billig og enkelt i nøden.
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
Skulle jeg sveist i noe,så måtte det vært mutteren mot drevet. Ville ikke sveist i akslingen.hjc skrev:Jeg skulle sjekke kjedet på min gamle FZ750 og oppdaget at gjengene på akslingen til framdrevet var dratt av. Jeg fjernet låseskiven (den som skal brettes for å låse mutteren) for å få litt mer gjenger og trakk til mutteren til den nesten glapp over gjengene. Jeg fikk en kompis til å legge på to små sveisepunkter på mutter/aksling. De lar seg lett frese bort for å skifte drev/kjede neste gang og det er ingen fare for at mutteren skal løsne. Billig og enkelt i nøden.
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
gsx750_80 skrev:Ja, kjedet ser for jævlig ut. Skifte kan nok være fornuftig, antar jeg. Jeg tenker også på om jeg skulle forsøkepelsen skrev:det går an å gni av møkka og lese på kjedet...
Men hvis kjedelås til 630 passer er det 630.
OK. satser på det.
Det er vel best å sjekke prisen på et nytt 630 og så vurdere om det skal gå på gamle drev
å gjøre det rent for å fjerne gammel smurning. Skikkelig seigt gammelt "gørr" på dette kjedet.
Selv om jeg smurte det grundig i går lager det mye støy. Vanskelig å beskrive, men lyden er "ujevn", akkurat som
om det er et bestemt sted på kjedet som lager ekstra støy hver gang det passerer et av drevene. Jeg synes jeg kan
kjenne det i hele sykkelen, men det kan være noe jeg innbiller meg.
Hva er status?
Hadde samme problemene på min daleim 125 våren 2010, prøvde å ta av å koke det i olje smøre å "moe" det opp med 2 tenger. ikke tale om og kunne spart meg for ergrelsene, det var akkurat som em rytmeboks både før og etter.
Byttet kjede, og det ble godt som snus

Den smellen går jeg ikke på en gang til med F650'en der skal jeg ta hele pakka hvis jeg skal bytte, akkurat som foreslått litt lenger oppe

FroD BMW F650 '99
"Hvis jeg skulle levd livet om igjen, ville jeg valgt midtskill"
K.Aukrust
"Hvis jeg skulle levd livet om igjen, ville jeg valgt midtskill"
K.Aukrust
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Ledd i kjedet sitter "fast".
For mitt vedkommende ble det til at jeg kjøpte nytt kjede og drevene, og byttet dette selv. Det viste seg atFroD skrev:Hva er status?gsx750_80 skrev:Ja, kjedet ser for jævlig ut. Skifte kan nok være fornuftig, antar jeg. Jeg tenker også på om jeg skulle forsøkepelsen skrev:det går an å gni av møkka og lese på kjedet...
Men hvis kjedelås til 630 passer er det 630.
OK. satser på det.
Det er vel best å sjekke prisen på et nytt 630 og så vurdere om det skal gå på gamle drev
å gjøre det rent for å fjerne gammel smurning. Skikkelig seigt gammelt "gørr" på dette kjedet.
Selv om jeg smurte det grundig i går lager det mye støy. Vanskelig å beskrive, men lyden er "ujevn", akkurat som
om det er et bestemt sted på kjedet som lager ekstra støy hver gang det passerer et av drevene. Jeg synes jeg kan
kjenne det i hele sykkelen, men det kan være noe jeg innbiller meg.
Hadde samme problemene på min daleim 125 våren 2010, prøvde å ta av å koke det i olje smøre å "moe" det opp med 2 tenger. ikke tale om og kunne spart meg for ergrelsene, det var akkurat som em rytmeboks både før og etter.
Byttet kjede, og det ble godt som snusen stund drevene var skikkelig på tur og begynte å tygge på kjedet.
Den smellen går jeg ikke på en gang til med F650'en der skal jeg ta hele pakka hvis jeg skal bytte, akkurat som foreslått litt lenger oppe
flere av leddene i det gamle kjedet satt fast, så det var ikke rart det var ulyd. Spesielt det framr drevet
viste seg også å være meget slitt. Skifte var nok på høy tid. Det føles sikrere og bedre å kjøre sykkelen etterpå.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80