Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Nasseline »

AJ skrev:Nå...? Hvordan var turen :-)
Litt om turen i går. Vi kjørte mot Notodden, Seljord var målet. Da vi kjørte i bakkene ned mot Notodden fikk jeg angstanfall bakpå, så vi måtte stoppe relativt raskt. :sorry Vi endte opp på Esso Notodden, der Dexter tok en kaffe, og jeg fikk roet meg ned. Det var liten vits i å fortsette videre, det var utfordring nok å komme seg hjem igjen... Det var den turen, liksom. Vel, vel. Ikke så mye å gjøre med det. Etter en lengre samtale med Dexter i går kveld, ble vi enige om at jeg legger bakpåsittingen på hylla inntil videre. Angstanfall er noe jeg har slitt med i perioder i over 10 år, så jeg kjenner godt til det for å si det sånn. Utover det har jeg ikke lyst til å utdype akkurat det. Jeg er veldig lei meg for at det endte sånn. :grt

Men dere kommer ikke til å bli kvitt meg her inne så lett :-J

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av SheDevil »

Å kjære...

Det å få angstanfall når man sitter på en motorsykkel, må være ille :-k

Angstanfall må jo være ille å få uansett hvor man er i verden sånn sett...

Jeg har vært heldig og har slippet unna med slike ting, håper for din del at det kan rette på seg og at du kan nyte turen ved senere anledninger ;e

Godt å høre at dere kom dere hjem igjen, selv om det hørtes ut som det ble en tøff tur også.

Det er bra at vi fortsatt kan møte deg her inne om ikke annet ;e
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38204
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av AJ »

Uffda...
Dette høres ikke bra ut...
Vet liksom ikke helt hva jeg skal si, jeg... :sorry
Kan tenke meg at angstanfall virker lammende og at alt annet enn... frykten, forsvinner i en "tunnel"-aktig opplevelse av det som skjer hvor angsten rett og slett blir lammende.
Også skjer det med MC-kjøring som bl.a. Bakpå synes er en så hyggelig opplevelse...

Synes dette var trist å lese jeg, da... :m
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38204
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av AJ »

Er straks klar for en tur til Drammen. Datter på hjembesøk i går glemte selvfølgelig igjen noe som hun bare ha fortest mulig, nemlig no' sminkegrerier i en rosa sminkeveske... :roll
Fin-fint kjørevær, ser det ut som \:D/

Blir nok en bra tur, ja!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Duville »

AJ skrev:Er straks klar for en tur til Drammen. Datter på hjembesøk i går glemte selvfølgelig igjen noe som hun bare ha fortest mulig, nemlig no' sminkegrerier i en rosa sminkeveske... :roll
Fin-fint kjørevær, ser det ut som \:D/

Blir nok en bra tur, ja!

Fint med sånne ekstraturer på sparket som bare MÅ tas.... umiddelbart :knegg nesten så man "legger noe til side" for å få det til :-k :scratch :bananas

Godtvoksen

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Godtvoksen »

Nasseline skrev: Angstanfall er noe jeg har slitt med i perioder i over 10 år, så jeg kjenner godt til det for å si det sånn.
En får vel da prøve å tenke positivt, med at det ikke nødvendigvis har noe med å sitte bakpå MC og gjøre. Du som kjenner det på kroppen er ekspert på dine følelser, og vet helt sikkert hvordan du takler slike anfall tidligere? Har du i tidligere tider fått det i en butikk, på en kafe el. så har du forhåpntligvs lært deg hvordan du kan gå på butikk igjen mv. :thumleft

Jeg tror det er viktig for deg selv og ikke årsaksforklare slike plager til MC-kjøring elle andre ytre ting... :thumleft

Det er ingen god idé å legg MC-kjøring på hylla, hvis det ikke er det du egentlig har lyst til. Resultatet blir da oftest, at angsten vinner og ikke din egen vilje.

En svært god egenbehanding er gradvis å sitte på med MC igjen. På denne måten vil du lære å mestre angsten, og den vil etter hvert gå tilbake. Slik trening gir gode resultater.

.
Sist redigert av Godtvoksen den 20 sep 2010, 17:49, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Intruder »

Nasseline skrev:
AJ skrev:Nå...? Hvordan var turen :-)
Litt om turen i går. Vi kjørte mot Notodden, Seljord var målet. Da vi kjørte i bakkene ned mot Notodden fikk jeg angstanfall bakpå, så vi måtte stoppe relativt raskt. :sorry Vi endte opp på Esso Notodden, der Dexter tok en kaffe, og jeg fikk roet meg ned. Det var liten vits i å fortsette videre, det var utfordring nok å komme seg hjem igjen... Det var den turen, liksom. Vel, vel. Ikke så mye å gjøre med det. Etter en lengre samtale med Dexter i går kveld, ble vi enige om at jeg legger bakpåsittingen på hylla inntil videre. Angstanfall er noe jeg har slitt med i perioder i over 10 år, så jeg kjenner godt til det for å si det sånn. Utover det har jeg ikke lyst til å utdype akkurat det. Jeg er veldig lei meg for at det endte sånn. :grt

Men dere kommer ikke til å bli kvitt meg her inne så lett :-J
Nei får håpe du kommer sterkt tilbake,lykke til !! :thumleft :rose
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Entrak
Innlegg: 53
Registrert: 15 sep 2010, 19:18
Motorsykkelen din: Aprilia Classic 125

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Entrak »

Heisann! Ny bruker med lett sykkel, type Aprilia Classic 125ccm 2001 modell, lokalisert på Nesoddtangen.

Har blitt meldt fint vær i helgen, så jeg har tenkt å ta med madammen på tur, rundt hele nesoddtangen, ned vestsiden og ned til Drøbak. Etter det, så får vi se hvor vi ender opp og om været holder seg. Yr.no er jo ikke den mest pålitelige værtjenesten vi har..

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av SheDevil »

Entrak skrev:Heisann! Ny bruker med lett sykkel, type Aprilia Classic 125ccm 2001 modell, lokalisert på Nesoddtangen.

Har blitt meldt fint vær i helgen, så jeg har tenkt å ta med madammen på tur, rundt hele nesoddtangen, ned vestsiden og ned til Drøbak. Etter det, så får vi se hvor vi ender opp og om været holder seg. Yr.no er jo ikke den mest pålitelige værtjenesten vi har..
Hei Entrak

Så hyggelig å se nye brukere her inne og som i tilleggskriver litt, det setter vi pris på ;e

Høres ut som om det blir en flott tur på deg og madammen om været holder selv om Yr.no er ikke den mest pålitelige kilden. Skriv gjerne noen ord om turen også når dere kommer tilbake
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Bjørn
Innlegg: 54
Registrert: 22 aug 2010, 20:02
Motorsykkelen din: KAV. VN800A
Sted: Kvinesdal

fin tur i dag

Legg inn av Bjørn »

Hadde en fin tur i dag E 39 til kristiansand og hjem igjen om Marnadal , konsmo Kvinesdal
26 mil. :D
Sist redigert av AJ den 21 sep 2010, 19:19, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Flyttet posten din hit.

Godtvoksen

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Godtvoksen »

På lørdag tar jeg meg en trur til Shadow-clubens høstreff i Vennesla. :D Det er varslet et nydelig høstvær den dagen... :bananas :bananas

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av rogg »

Godtvoksen skrev:På lørdag tar jeg meg en trur til Shadow-clubens høstreff i Vennesla. :D Det er varslet et nydelig høstvær den dagen... :bananas :bananas
Blir tur dit på meg og. Fru Rogg også. Men jeg starter tidlig fredag, og blir der hele helgen.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Intruder »

cbrdama skrev:
Entrak skrev:Heisann! Ny bruker med lett sykkel, type Aprilia Classic 125ccm 2001 modell, lokalisert på Nesoddtangen.

Har blitt meldt fint vær i helgen, så jeg har tenkt å ta med madammen på tur, rundt hele nesoddtangen, ned vestsiden og ned til Drøbak. Etter det, så får vi se hvor vi ender opp og om været holder seg. Yr.no er jo ikke den mest pålitelige værtjenesten vi har..
Hei Entrak

Så hyggelig å se nye brukere her inne og som i tilleggskriver litt, det setter vi pris på ;e

Høres ut som om det blir en flott tur på deg og madammen om været holder selv om Yr.no er ikke den mest pålitelige kilden. Skriv gjerne noen ord om turen også når dere kommer tilbake
Den mrest pålitelige kilden er værpinner,griselever,abborfinner mmm.
Selv har jeg en selfmade værpinne som minner meg om hvordan været var i går.... :-J :lol
Lev vel,Cbr-dame....
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Entrak
Innlegg: 53
Registrert: 15 sep 2010, 19:18
Motorsykkelen din: Aprilia Classic 125

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Entrak »

Ja, da fikk vi da rotet oss ut på tur, en dag senere enn planlagt og ikke helt i det finværet vi hadde håpet på.

Turen gikk opp mot Nesoddtangen og ned vestsiden av Nesodden, gjennom Fjellstrand, før vi endte opp i Akvariumet i Drøbak. Så langt, så hadde vi ganske fint vær, med strålende sol, men med en litt kjip sidevind.

Etter å ha tatt ca. alt fo rmange bilder av fisk, så bar turen oppover gamle Mossevei med destinasjon St. Olavskirken, slik at madammen fikk lettet samvittigheten sin. (Hun er katolsk, jeg er ateist. Jeg får ikke bli med, da jeg bare begynner å le av det presten sier. :-J )

Turen gikk så ned til Mortensrud for et besøk av venner av madammen og nå hadde det blitt mørkt ute, så mørkekjøring på motorvei med 125cc? Gøy. \:D/

Når dem da hadde fått skravlet fra seg, drukket ørten kopper kaffe, så bar turen hjemover og vi klokket inn på fine 123 km totalt.

Alt i alt, en fin tur.

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av mekkern »

Entrak skrev:Alt i alt, en fin tur.
Det var nok en fin tur-selv om høsten nå har begynt å legge litt demper på turene. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar