Første turen 2011. BAGSMELL ( 17.02 ) 15cm snø.

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Re: Første turen 2011

Legg inn av MaxTron »

Svolp skrev:Oida..

Bor selv i Stavanger men og ta ut sykkelen alt nå syntes jeg blir tidlig.. Bare for en A til B tur kunne det jo ha funka men det er så mye salt, sand, bås og annet møkk på veia at jeg smører tålmodigheten min litt til....

Kenneth
Endelig en som tenker fornuftig, og ikke lar PMS'n styre livet sitt heilt :notworthy:
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

MaxTron skrev:

Bor selv i Stavanger men og ta ut sykkelen alt nå syntes jeg blir tidlig.. Bare for en A til B tur kunne det jo ha funka men det er så mye salt, sand, bås og annet møkk på veia at jeg smører tålmodigheten min litt til....

Kenneth
Endelig en som tenker fornuftig, og ikke lar PMS'n styre livet sitt heilt :notworthy:
Baaare missunnelige :P

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

TBI81 skrev:
Jepp, :janikk også så gjentakende synlig da. Han kunne i det minste vist bare litt diskresjon når misunnelsen nærmest lyser opp som et roterende blålys... :knegg
Bilde

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Haha.. :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Må dessverre vent jeg og. Me all plastikken vil jeg ikke kunne komme til å få spylt orntligt og mye sand/stein til å slipe ner finishen nå.

Glede meg svært. Glede meg mer for hvert år. Har sikkert med at jeg blir bedre å gjer, mer igjen for det.

Dere så har plastikk rakett, når starte sesongen? Jeg vente te midten av april pga vente på at salt/sand skal regne bort. Er det nødvendigt? Hvor lenge sitte frosten i bakken å kan gi glatt føre selv om det er pluss grader? mars-april??

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

TBI81 skrev:
MaxTron skrev:

Kenneth
Helt ærlig!!: Nei, faktisk ikke.

Ikke missunnelig på å få ødelagt sykkelen av salt, ikke missunnelig på å kjøre på kald, våt asfalt som gir bare en liten brøkdel av det grepet som kald, våt asfalt gir på sommeren når det tross alt er litt varme i grunnen, og å sitte med hjerte i halsen i svingene fordi en vet at her er det sannsynligvis dårlig feste, men en vet jo aldri akkurat hvor dårlig feste det er. Og til slutt heller ikke missunnelig på å ikke vite rundt hvilken sving det ligger ekstra mye strøsand oppå asfalten, men plutselig kan en kjøre rett inn i det. ](*,) ](*,)

Vil heller ikke ha tilbake den tida da æ ikke tenkte sånn på tross av advarsla. *mas No var jo æ heldig og slapp bare med støkken og hjerteklapppp, Hadde bare nån småslipp, aldri velta i stor fart i sving HELDIGVIS!! :prf

GammelMax'n er jo rusta og korrodert og fæl, men det meste av det må vel utette undersjøiske tunneler få skylda for ](*,)
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Her på Toten er det i hvertfall ikke noe som tilsier sesongstart før i April. I heldigste fall. Det er et lass med snø som må smelte, og veiene må bli bare og varme før jeg tar ut en av syklene. Sikkert Triumphen som skal i ilden først.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Er jo to på forumet her som boltrer seg i Italia i 15grader pluss, DET kan æ godt innrømme at æ er missunnelig på :notlistening
karosseri er for biler!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

MaxTron skrev: Helt ærlig!!: Nei, faktisk ikke.

Ikke missunnelig på å få ødelagt sykkelen av salt, ikke missunnelig på å kjøre på kald, våt asfalt som gir bare en liten brøkdel av det grepet som kald, våt asfalt gir på sommeren når det tross alt er litt varme i grunnen, og å sitte med hjerte i halsen i svingene fordi en vet at her er det sannsynligvis dårlig feste, men en vet jo aldri akkurat hvor dårlig feste det er. Og til slutt heller ikke missunnelig på å ikke vite rundt hvilken sving det ligger ekstra mye strøsand oppå asfalten, men plutselig kan en kjøre rett inn i det. ](*,) ](*,)
Nå beskriver du vel bare standard sommerføre de få månedene det er noe som kan minne om vår/sommer på Nordmøre (Der ingen trodde noken kunne bu..)..... :lol :rofl:

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Akkurat nå er det siste jeg har lyst til å kjøre MC på bare veger med snø/is sporadisk
innimellom.... :mc3
Er ikke lenger tøff nok til det.... :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Godtvoksen skrev:

Nå beskriver du vel bare standard sommerføre de få månedene det er noe som kan minne om vår/sommer på Nordmøre (Der ingen trodde noken kunne bu..)..... :lol :rofl:
Der bare noken trudde ingen kunne bu

Brukeravatar
kyrreh
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200Z

Legg inn av kyrreh »

Min første tur i år var 6 januar. Men det var i -10, på vintersykkelen. Måtte kjøre biken tilbake til jobb dagen etter, da var det -17, brrrr, det var jækelig kaldt. :scratch

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hei kyrreh og velkommen med innlegg :=D> :=D>

Flott sykkel du kjører...men er XT1200Z'n den du beskriver som "vintersykkelen", eller har du en sykkel nr.2 ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kyrreh skrev:Min første tur i år var 6 januar. Men det var i -10, på vintersykkelen. Måtte kjøre biken tilbake til jobb dagen etter, da var det -17, brrrr, det var jækelig kaldt. :scratch
Hey! velkommen med første post her på MCsiden.no, kyrreh :thumleft
Vintersykkelen, sier du :eh
Hva slags sykkel er det, om vi tør spørre :-)

Og når det gjelder den andre sykker'n ser vi svært gjerne flere bilder av den også. Super Ténéré'en er jo en flott sykkel, da!

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Godtvoksen skrev:
MaxTron skrev: Helt ærlig!!: Nei, faktisk ikke.

Begynner å lure på om du har valgt feil navn.. God bedring :[-(
karosseri er for biler!

Svar