
(går ut ifra at det er 120-130km/t du mener..? eller snakker vi miles?)
Snakker km/t ja, og ja.. den ER lavt gira... litt for lavt for min smak, så jeg vurderer om jeg skal bygge om til belt på sekundær drevet, eller bare bytte drev hjul fremme og bak.MaxTron skrev:Må da være voldsomt lavt gira da![]()
(går ut ifra at det er 120-130km/t du mener..? eller snakker vi miles?)
Dreva for maks hastighet 120-130 kmtCrinos skrev:Snakker km/t ja, og ja.. den ER lavt gira... litt for lavt for min smak, så jeg vurderer om jeg skal bygge om til belt på sekundær drevet, eller bare bytte drev hjul fremme og bak.MaxTron skrev:Må da være voldsomt lavt gira da![]()
(går ut ifra at det er 120-130km/t du mener..? eller snakker vi miles?)
Ja, det var jo litt merkelig.Crinos skrev:Nei. Det som er så rart at mellom 70-90 er den helt super sweet å kjøre...
TDM'ene har også en... skal vi si, interessant topp; hele 10 ventiler på en linjetoermotor. Puster rimelig godt den også og er overraskende sprek i fohold til oppgitt effekt.ArcticTiger skrev:Høres ut som et gir til hadde vært fint ja. Dere Harly-gutter, og andre motorkyndige, hva er grunnen til at en så svær motor har så kort nyttbart effektregister? Er det lang slaglengde?
Jeg kjører jo litt med broderns Ducati 1000 L-twin av og til, den drar fra 3000 til 9000. Men de er jo kortslagige, og har velutvikla topper som puster godt. Reine kunstverka de Ducati-toppa
Det må være mer enn et par tenner som gjør dette, den er jo lagd for å kjøre i marsjfart på tomgang (nesten)Crinos skrev:Det er en vanlig EVO motor, så den har nok bare en kam.
Max turtall er ca 4.500 - 5.000, dog jeg tar den aldri høyere enn ca 4.000 siden jeg selv ikke har satt motoren sammen og vet hva den består av.
Effekt registeret er ca fra 1.500 - 3.000, og det drar omtrent like bra i bratt oppforbakke som på strak slette.
Så lenge jeg kjører i 80 sone eller lavere er sykkelen helt ypperlig å kjøre, men skulle veldig gjerne hatt et gir ekstra når jeg ligger på E18 i 100 sona.
Har ikke summa meg til å telle tenner på sekundær drevet, men misstenker at mye av årsaken er her. (og "performance cam" som det antageligvis står i den).
Sykkelen er orginalt en 1983 shovel, som har blitt bygd om med 1994 evo motor og kasse, og ja, det er en 5 trins kasse, dog kjenner ikke til hvordan den er satt sammen.NickNei skrev:Det må være mer enn et par tenner som gjør dette, den er jo lagd for å kjøre i marsjfart på tomgang (nesten)Crinos skrev:Det er en vanlig EVO motor, så den har nok bare en kam.
Max turtall er ca 4.500 - 5.000, dog jeg tar den aldri høyere enn ca 4.000 siden jeg selv ikke har satt motoren sammen og vet hva den består av.
Effekt registeret er ca fra 1.500 - 3.000, og det drar omtrent like bra i bratt oppforbakke som på strak slette.
Så lenge jeg kjører i 80 sone eller lavere er sykkelen helt ypperlig å kjøre, men skulle veldig gjerne hatt et gir ekstra når jeg ligger på E18 i 100 sona.
Har ikke summa meg til å telle tenner på sekundær drevet, men misstenker at mye av årsaken er her. (og "performance cam" som det antageligvis står i den).
Jeg har en 1580ccm twincam evo med 6-trinns kasse, og i 100kmt på 6gear går det nesten litt sakte rundt. 200kmt er ikke noe problem.
Din er det vel 5 trinns kasse på? Det utgjør jo noe, men den må være utrolig lavt dreva, nesten så man lurer på hva de har holdt på med. Er det originalkassa som sitter på? Men det er jo gøy opp til 100 da :-)