Snart!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Re: Snart!

Legg inn av Svolp »

Hehe..
Nei vet du hva, den er desverre ikke der den skal være ennå.. mellom beina mine :lol
Fra spøk til pistol så ble den levert Tananger havn i dag faktisk.. Pga alt uværet som har vært har båten ligget litt i ro for og så bevege seg så ble den losset i Bergen der den stod i fire dager og ventet på ny båt som hentet den i går.

Skal hente den i morgen hvis jeg får tid eller på fredag.. DET ser jeg frem til. Da blir det nok litt lykkelige bilder også her på forumet skal du sjå :-)

Tid tenker du og hente din?
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Gliciouz skrev:Grattiizz!! Så 2 sykler på e18 på v hjem idag...ingen R enda ute på veiene tørr jeg påstå.... fan snøen smelter fort om dagen...men de neste par dagene skal det visst bli kaldere...for der igjen å bli enda varmere fra og med Lørdagen....så etter lørdagen er kommet tørr jeg påstå at jeg kan starte nedtellingen til sesongtstart på en hånd....håper d! SMEEEEEELT SNØØØØØØ!
Min ute på veiene, RR mc.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Vanskelig å fastslå noken dato enda, så snart været blir stabilt bra og det er trygt å kjøre på dag tid.
Stavanger til Bergen kan skert gjerast om ikkje lenge men det er stykket fra Bergen og heim som er det som en må være mest tolmodig med. Vil nok la sola få nokre dager i strek så den for varmet asfalten litt slik at en ikkje får en ubehagelig opplevelse i en sving der asfalten plutselig har slåt seg på. Forge jobben eg hadde så børyta/strøde eg om vinteren og var faktisk ute å strøde veiane en kveld det var 7+ grader ut :oh
Håper tidligast mulig men kjem ikkje til å la utolmodighten vinne :knegg

Brukeravatar
Gliciouz
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Legg inn av Gliciouz »

Backer den ass! Safety first...men som sagt...så fra og med lørdag, skal det, ifølge meterologene, som ofte tar feil, bli stabilt varmt en stund fremover med opphold....so let it melt and lets count the days... jeg blir veldig glad hvis det lar seg gjøre denne måneden...lov å være litt optimist...hadde jeg hatt utkjørsel til e18 hadde jeg lagt meg ut på en liten tur idag...men må nok noen varmedager til før det er klart for hovedveien....

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Hehe joda det går fint med små turer, men den eg skal ta er på ca 47mil ;e

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Cbr skrev:Jeg har starta sesongen! Skifta dekk idag hos Bikerstreet. Kjørt inn dekka. Pirelli Diablo Rossi, kult navn, nå har jeg samme dekk merket som klisteret på mc`n.

Kjente at dekka hva glatte me engang ja. Tok meg en tur te sandnes fra stavanger å hjem + omtur borte hos kamerat å erte ham for at Kawasakien ikke er klar. Endel så glante å glante, morsomt. Når jeg hva trygg på dekka hva godt innkjørt utførte jeg noen forbikjøringer. Herligt. :b_c:

Nå ser jeg frem til å se andre på veiene, så jeg kan hilse på :D
:thumleft Tøøøft! :thumleft
Og mottorn gikk som ei kule? Ingen "senskader" etter at du prøvde å kvæle den, ved å stappe en bærepåsa i svelget pån :-k ?

Cbr

Legg inn av Cbr »

ArcticTiger skrev:
Cbr skrev:Jeg har starta sesongen! Skifta dekk idag hos Bikerstreet. Kjørt inn dekka. Pirelli Diablo Rossi, kult navn, nå har jeg samme dekk merket som klisteret på mc`n.

Kjente at dekka hva glatte me engang ja. Tok meg en tur te sandnes fra stavanger å hjem + omtur borte hos kamerat å erte ham for at Kawasakien ikke er klar. Endel så glante å glante, morsomt. Når jeg hva trygg på dekka hva godt innkjørt utførte jeg noen forbikjøringer. Herligt. :b_c:

Nå ser jeg frem til å se andre på veiene, så jeg kan hilse på :D
:thumleft Tøøøft! :thumleft
Og mottorn gikk som ei kule? Ingen "senskader" etter at du prøvde å kvæle den, ved å stappe en bærepåsa i svelget pån :-k ?
:lol Nei.

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Kan melde om 20 mil på trondheims veier sålangt denne uka! Herlig forhold og godt å endelig komme seg gjennom byen uten å stå i kø å stampe! 8)

Vårpussen var definitivt vellykket! Er montert nytt låskitt, topplate til styrekrona, bremseskiver fra ebc-racing, framdekk, kjølevæske og tennplugger. Ventilene er sjekka og de var perfekt justert selv etter 42000km(!) og forgasserene nysynkronisert. Monterte også R6-rulle med kortere vandring her om kvelden. Definitivt beste hundrelappen jeg har brukt på sykkelen! :D

Møtt bare en mc sålangt, men neimen om han ville hilse tilbake :sk?

Moro å være første mc som har vært innom bikershop i år. Det hadde jeg ikke trodd. Skjerpings folkens :punch

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Kansje det skyldest stiv frosne armer? :lol

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Hehe, ja var jo en cruise-sykkel av noe slag så kan godt hende. Syns da passasjeren i det minste kunne løftet på lanken ;)
De fleste fotgjengerne virker da hvertfall svært fornøyde med at det er kommet motorsykler på veiene. Mange lange blikk og smil å se :)

Brukeravatar
Blackbird
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Legg inn av Blackbird »

Trønder til hær som har kjørt over 20 mil.15 idag,sang mens jeg smurte kjea.

Brukeravatar
Blackbird

Legg inn av Blackbird »

Litt rart at d er mest trøndera som kjøre mæst her da, kan d kom av at vi e tøffest ilanne fortsatt?

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Hehe, vi har da ikke sykler for å sitte i garasjen hjemme å se på de! Er på veien de hører hjemme! :jada:

Brukeravatar
Blackbird

Legg inn av Blackbird »

Ja akkorat :lol

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Blackbird og TBI81: Vi er mange her i Trondheim som bare venter på at isen fra huset videre gjennom boligfeltet skal smelte...ikke lenge til nå...så er vi flere \:D/ ... og jeg hilser alltid...og hilser tilbake! :thumleft

Jeg har nå mottatt Mcsiden.no-banner...så se etter dette når dere ferdes...jeg/vi blir å ta endel bannerbilder i "regionen" :thumleft

Her er et, tatt utenfor Operahuset, forrige helg :thumleft
Bilde
(Globe, bubbu og Gizmodude)
Bildet er tatt av cbrdama

Brukeravatar
XRing
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995

Legg inn av XRing »

TBI81 skrev:Hehe, vi har da ikke sykler for å sitte i garasjen hjemme å se på de! Er på veien de hører hjemme! :jada:
Nemlig!!! Jeg startet sesongen 28. februar. Det har riktignok blitt noen avbrudd pga. sludd & dævelskap fra oven, men i dag var det til og med tørre veier på vei til jobb!
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Blackbird og TBI81: Vi er mange her i Trondheim som bare venter på at isen fra huset videre gjennom boligfeltet skal smelte...ikke lenge til nå...så er vi flere \:D/ ... og jeg hilser alltid...og hilser tilbake! :thumleft

Jeg har nå mottatt Mcsiden.no-banner...så se etter dette når dere ferdes...jeg/vi blir å ta endel bannerbilder i "regionen" :thumleft

Her er et, tatt utenfor Operahuset, forrige helg :thumleft
Bilde
Veldig bra :prf

Pst... :vs legge inn bildet i Galleriet --> "Bannerbilder"... ;-);)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

XRing skrev:
TBI81 skrev:Hehe, vi har da ikke sykler for å sitte i garasjen hjemme å se på de! Er på veien de hører hjemme! :jada:
Nemlig!!! Jeg startet sesongen 28. februar. Det har riktignok blitt noen avbrudd pga. sludd & dævelskap fra oven, men i dag var det til og med tørre veier på vei til jobb!

Ble sesongstart 1.feb for min del, men ble naturlig nok avbrudd en stund etter det av overnevnte grunner. Men nå er den igang for fullt. Kjørt på jobb 3 dager nå 8)

Brukeravatar
Blackbird

Legg inn av Blackbird »

Hallois! Snø å is på tilførselsveier? Her er d 30m.Forsiktig cluch å fotan på bakken.Ikke tenk på at du bekke, for da gjør du d.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:Her er et, tatt utenfor Operahuset, forrige helg :thumleft
Bilde
Jasså, vært å tatt bilde forran verdens største og styggeste naust ja...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

MaxTron skrev:
Bilde

Jeg syns det (operan) ligner mer på en stor, jålete cabin-cruiser som noen har kjørt på land i fylla :mk

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

ArcticTiger skrev:
MaxTron skrev:
Bilde

Jeg syns det (operan) ligner mer på en stor, jålete cabin-cruiser som noen har kjørt på land i fylla :mk
Kunne sikkert ha bygd mange mil med sikker vei OG forkortet ventetid på operasjoner med de penga der...

En av de tinga æ IKKE skjønner med politikk: Vist de får spørsmål om å bruke penger på vei, sykehus, skoler o.s.v. snakker de om at vi må være forsiktige ellers blir inflasjonen KJEMPESTOR og rentene går i taket, men dette var ikke engang tema når de skulle ha opera...???????? :scratch
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

eller øyfolket med 50kr for ferjebilletten som får tunnel med 300kr i bompenger..2 år etterpå er det tomt for folk på øya.. :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
gsx750_80
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Kontakt:

Legg inn av gsx750_80 »

Globe skrev:Blackbird og TBI81: Vi er mange her i Trondheim som bare venter på at isen fra huset videre gjennom boligfeltet skal smelte...ikke lenge til nå...så er vi flere \:D/ ... og jeg hilser alltid...og hilser tilbake! :thumleft
En nabo og jeg kjørte noen få mil til Solsiden som det kalles, i Trondheim, i ettermiddag. Temperaturen var vel omkring 10 grader, så det var greit i så måte. Det eneste vi måtte passe på var ikke å bli nedsprutet av vann fra møtende biler, spesielt i forbindelse med vanndammer på gamle E6 mellom Stjørdal og Trondheim.
Vi registrerte totalt 5 MC, inkludert våre egne. Vi hørte en oppe på "nye E6", som hadde et brutalt turtall. Mulig han drev og trente på nødakselerasjon eller noe.. ;e
mvh

-gsx750_80

Cbr

Legg inn av Cbr »

17 varmegrader idag, hva mildt på morgenen i 07:00 tia. Sol, men blåste litt. Virke som vi er endligt ferdige med minus gradene. Siste uka ikke hatt behov for å fyre i peisen..

Svar