Hjelp til å få ut dB-killerene? Løst. :D
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Hjelp til å få ut dB-killerene? Løst. :D
Som tittelen sier, så lurer jeg på om det er noen som har lyst å hjelpe meg med å få ut dB-killerene?
Tenker da helst på om noen som bor 1 time eller 2 fra Ørsta som har lyst å hjelpe. Jeg har ikke allverden med verktøy selv (enda), så hvis noen liker å skru litt, og har litt verktøy, så tar jeg gjerne turen.
I teorien skal det ikke være så vanskelig, men teori og praksis stemmer ikke alltid overens.
Tenker da helst på om noen som bor 1 time eller 2 fra Ørsta som har lyst å hjelpe. Jeg har ikke allverden med verktøy selv (enda), så hvis noen liker å skru litt, og har litt verktøy, så tar jeg gjerne turen.
I teorien skal det ikke være så vanskelig, men teori og praksis stemmer ikke alltid overens.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Du får ta deg en snar-tur nordover i helga, så skal jeg hjelpe deg
I Mekka har jeg stor og liten vinkelsliper, skjærebrenner og et lite utvalg av store og små hammere, brekkjern og spett. Blir nok lett match å få ut den db-killern
I Mekka har jeg stor og liten vinkelsliper, skjærebrenner og et lite utvalg av store og små hammere, brekkjern og spett. Blir nok lett match å få ut den db-killern
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Takker for tilbudet, men det blir en smule langt å kjøre for å få ut dB-killerene. Hadde sikkert vært billigere å fått et verksted til å gjøre det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Blind vold pleier å hjelpe... Spett og kyl på... Røske, og vips.. ingen mer dB-killer
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Hmm. Vil jo helst ha de ut hele, sånn at jeg eventuelt kan sette de i igjen hvis jeg må.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Åh, du som kjører så fort og mye, du får se på det som en tur Det har vært en utrolig deilig mc-sommer nordpå i år. Er du litt kjapp så har du forsatt muligheten til å kjøre Tedeum i midnattsol Og returen til Vestlandet blir extra kjapp vet du, med brølende exos-potterSnikkeren skrev:Takker for tilbudet, men det blir en smule langt å kjøre for å få ut dB-killerene. Hadde sikkert vært billigere å fått et verksted til å gjøre det.
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Dette med db-killere har jeg lurt litt på også. Har en cbr med yoshimura anlegg. Tok av potta og på eksosrøret satt det en rør-stulk på ca 10 cm som det var en del hull i. Gikk på med hammer og meisel og fikk ut den. Den stakk litt inn i potta. Er det den som var "killer"? Synes det ble litt aneledes lyd, men ikke spes høyere. Kjenner en med en r-1 som har sånn anlegg men den ser mer åpen ut da en ser inn i tuten bakfra. Er å en helt annen lyd i den... Vil ha sånn
Har jeg avlivet riktig "killer"?
Har jeg avlivet riktig "killer"?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
@Elolz: På mine var det en popnagle som måtte bort. Denne fikk jeg fjernet i går, men de sitter som støpt likevel.
@werner: Det er nok dB-killeren du har fått ut tenker jeg.
@werner: Det er nok dB-killeren du har fått ut tenker jeg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Crinos skrev:Blind vold pleier å hjelpe... Spett og kyl på... Røske, og vips.. ingen mer dB-killer
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Omtrent samme prinsippet på Laser-pottene til Snikkeren, som er de samme som jeg hadde på min TDM.Elolz skrev:På min satt db-killeren fast med en nagle som jeg måtte bore ut. Etter det skrujern inni der naglen satt og presset db-killeren litt ut til jeg fikk fatt i den med tang. Om jeg vil ha db-killeren inni igjen, er det bare å feste den med en skrue og mutter der naglen satt.
Rart at de sitter børr fast etter at naglen er borte...
Sikker på at du har fått bort hele naglen? Hvis det sitter igjen noe kan det kanskje være nok til at røret ikke vil ut...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Db-killeren på Varaderoen jeg hadde før, var så trang at jeg aldri fikk den ut igjen...
Satte den i den dagen jeg kjøpte den, siden LeoVince-potta bråkte i overkant av hva som var moro. Var jo bare en 125 kubikk...
Kan det være det samme du sliter med? At dett rett å slett blir en presspassning.
Kanskje prøve å kjøle ned med noe kjøle spray....?
Satte den i den dagen jeg kjøpte den, siden LeoVince-potta bråkte i overkant av hva som var moro. Var jo bare en 125 kubikk...
Kan det være det samme du sliter med? At dett rett å slett blir en presspassning.
Kanskje prøve å kjøle ned med noe kjøle spray....?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
@AJ: Ja, jeg er sikker på at jeg fikk hele popnaglene ut. Må se om jeg får laget meg et lignende verktøy som du beskrev for meg.
@Banditmannen: De sitter nok ganske tight ja. Skal få laget meg et slags verktøy sånn at jeg får tak i bakkant av dB-killerene. Hvis jeg da kan slå på det med en hammer så løsner det forhåpentligvis.
@Banditmannen: De sitter nok ganske tight ja. Skal få laget meg et slags verktøy sånn at jeg får tak i bakkant av dB-killerene. Hvis jeg da kan slå på det med en hammer så løsner det forhåpentligvis.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Verktøy som fulgte med da jeg kjøpte samme type slip-ons til min TDM, ser omtrent slik ut. Synd jeg ikke har bilde av det...:Snikkeren skrev:@AJ: Ja, jeg er sikker på at jeg fikk hele popnaglene ut. Må se om jeg får laget meg et lignende verktøy som du beskrev for meg.
@Banditmannen: De sitter nok ganske tight ja. Skal få laget meg et slags verktøy sånn at jeg får tak i bakkant av dB-killerene. Hvis jeg da kan slå på det med en hammer så løsner det forhåpentligvis.
Enden med krok føres inn i eksosutløpet og lirkes på plass i kanten til det bøyde røret som sitter i - road legal røret - og så er det (bare...) å dra røret ut, evt. bruke hammer på slagkanten for å slå røret ut av potta.
Selv om det er en krumming på verktøyet funker det fint å bruke for å fjerne det rette røret - race røret - om det skulle være behov for det.
Jeg byttet mellom begge rørene og etter at jeg fikk fjerne road legal rørene første gangen, var det ingen problemer med fjerningen de andre gangene jeg byttet rør.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Sted: Trondheim
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Du har ikke en glidehammer da snikkern. Da er røra ute på en to tre.
(The Beast )
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
En sånn en?Bubbu skrev:Du har ikke en glidehammer da snikkern. Da er røra ute på en to tre.
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... idehammer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ut som at denne kanskje kan være rette verktøyet, ja.
Med et lite forbehold; røret som sitter i er bøyd i andre enden og det betyr kanskje at glidehammeren ikke får tak i enden på røret slik dette "AJ-verktøyet" (se tegning... ) gjør...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering