Snikkeren skrev:@AJ: Ja, jeg er sikker på at jeg fikk hele popnaglene ut. Må se om jeg får laget meg et lignende verktøy som du beskrev for meg.
@Banditmannen: De sitter nok ganske tight ja. Skal få laget meg et slags verktøy sånn at jeg får tak i bakkant av dB-killerene. Hvis jeg da kan slå på det med en hammer så løsner det forhåpentligvis.
Verktøy som fulgte med da jeg kjøpte samme type slip-ons til min TDM, ser omtrent slik ut. Synd jeg ikke har bilde av det...:
Enden med krok føres inn i eksosutløpet og lirkes på plass i kanten til det bøyde røret som sitter i - road legal røret - og så er det (bare...) å dra røret ut, evt. bruke hammer på slagkanten for å slå røret ut av potta.
Selv om det er en krumming på verktøyet funker det fint å bruke for å fjerne det rette røret - race røret - om det skulle være behov for det.
Jeg byttet mellom begge rørene og etter at jeg fikk fjerne road legal rørene første gangen, var det ingen problemer med fjerningen de andre gangene jeg byttet rør.