Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Bjønnavind »

Halla godtfolk og takk for sist!

Nå har jeg store lekeplaner i hue og trenger litt innspill!

Hvis jeg skulle finne på å selge alt av kåper, stereo, kofferter, vindskjerm lykter osv til min 1996 mod Goldwing 1500 Aspencade - hva kunne jeg forventet å få for det? :p Alle delene er forøvrig godt tatt vare på..

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Snikkeren »

Dette hørtes jo spennende ut.
Hva du kan få for de vet jeg ikke, men du må ihvertfall komme med bilder både under veis og når du er ferdig. :thumleft

Men tror du ikke det kan være lurt å ta vare på de? Eller skal du bygge om såppass at de ikke passer etterpå?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av JanK »

Bjoennavind skrev:Halla godtfolk og takk for sist!

Nå har jeg store lekeplaner i hue og trenger litt innspill!

Hvis jeg skulle finne på å selge alt av kåper, stereo, kofferter, vindskjerm lykter osv til min 1996 mod Goldwing 1500 Aspencade - hva kunne jeg forventet å få for det? :p Alle delene er forøvrig godt tatt vare på..

Har ikke peiling men jeg ble litt nysgjerrig! Kan vi vente oss en moderne tolkning av denne skjønnheten?? :yeyeye

Bilde
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Bjønnavind »

Snikkeren skrev:Dette hørtes jo spennende ut.
Hva du kan få for de vet jeg ikke, men du må ihvertfall komme med bilder både under veis og når du er ferdig. :thumleft

Men tror du ikke det kan være lurt å ta vare på de? Eller skal du bygge om såppass at de ikke passer etterpå?
Jeg kommer ikke til å bygge om på ramma (det er iallefall planen :p ), men jeg har lyst til å "mekke" meg en såkalt "ratwing" - moderne versjon. Forholdsvis enkle inngrep til å begynne med og deretter la rynkene gro slik de må på den.

Tankene jeg gjør meg er først og fremst å strippe den helt. Deretter montere nye lykter, kofferter, sete, styre osvosv. Bandasje på potta og en custom vindskjerm. Jo styggere jo tøffere, men det hele skal være skikkelig gjennomført allikevel!! Ingen snarveier.

Jeg har også drømt om nytt eksosanlegg, men med tanke på 6 sylindere så er det vanskelig å oppdrive noe med gromlyd. Det eneste er "utvidet" Goldwinglyd, og den er jo ikke spesielt grom. Men hadde lyden vært viktigst hadde jeg valgt å gjøre dette av en V-twin.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Bjønnavind »

JanK skrev:
Bjoennavind skrev:Halla godtfolk og takk for sist!

Nå har jeg store lekeplaner i hue og trenger litt innspill!

Hvis jeg skulle finne på å selge alt av kåper, stereo, kofferter, vindskjerm lykter osv til min 1996 mod Goldwing 1500 Aspencade - hva kunne jeg forventet å få for det? :p Alle delene er forøvrig godt tatt vare på..

Har ikke peiling men jeg ble litt nysgjerrig! Kan vi vente oss en moderne tolkning av denne skjønnheten?? :yeyeye

Bilde

Jeg tviler på at majoriteten mcfolk vil se på Goldwingen som en skjønnhet når jeg blir ferdig med den :p Men jeg har alltid hatt en forkjærlighet for "rottete" kjøretøy :D

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av ArcticTiger »

Bjoennavind skrev:Halla godtfolk og takk for sist!

Nå har jeg store lekeplaner i hue og trenger litt innspill!

Hvis jeg skulle finne på å selge alt av kåper, stereo, kofferter, vindskjerm lykter osv til min 1996 mod Goldwing 1500 Aspencade - hva kunne jeg forventet å få for det? :p Alle delene er forøvrig godt tatt vare på..
Det er 2 muligheter: Enten finner du en kjøper som har vært uheldig og stønta GWen sin, og trenger dine deler. Eller så kjøper du den stønta sykkern hans og bygger på den. Og selger den du har hel :-k

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:
Bjoennavind skrev:Halla godtfolk og takk for sist!

Nå har jeg store lekeplaner i hue og trenger litt innspill!

Hvis jeg skulle finne på å selge alt av kåper, stereo, kofferter, vindskjerm lykter osv til min 1996 mod Goldwing 1500 Aspencade - hva kunne jeg forventet å få for det? :p Alle delene er forøvrig godt tatt vare på..
Eller så kjøper du den stønta sykkern hans og bygger på den. Og selger den du har hel :-k

Jaaaa.. jooo... Selvfølgelig et godt forslag! Men.... hehe.. :p

Grunnen til at jeg har planer for den aktuelle jeg har nå, er jo at den veit jeg funker bra! Har nettopp hatt 100.000 km service, og kjenner den godt nå! Vi er liksom gode kompisser! 8)

Jeg må nok bare legge det ut på finn og se hva folk vil gi.. Men det er jo kjipt å gå glipp av flerfoldige tusen fordi jeg ikke på forhånd vet hva det er verdt det greiene her.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av ArcticTiger »

@Bjoennavind:
:vs Før du høgger :O opp GåldWingen så håper jeg du har anledning til å bli med opp til Roa neste lørdag 17/9! Felles avreise fra Statoil i Andebu kl 08.00 :mc5

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:@Bjoennavind:
:vs Før du høgger :O opp GåldWingen så håper jeg du har anledning til å bli med opp til Roa neste lørdag 17/9! Felles avreise fra Statoil i Andebu kl 08.00 :mc5
Meget interressant! Hvor lenge varer turen sånn ca? Jeg har aldri vært oppi Roa før.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av ArcticTiger »

Det er en dagstur, vi skal opp til AJ på Hadeland å juge litt :mk og se oss om litt der oppe :vs

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:Det er en dagstur, vi skal opp til AJ på Hadeland å juge litt :mk og se oss om litt der oppe :vs
Jeg er foreløpig med jeg! Har hatt litt problemer med at startmotoren på Goldwingen starter og stopper når det passer den selv, så kan ikke garantere at den er kompis på lørdag. Men er den vrang så kan jeg smiske med en kompis om å låne hans råtne lettmotorsykkel. :redface Så hvis det ikke blir for flaut for dere, så får vi se hva som skjer! :p

:mc2

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Bjønnavind »

Bilde

For en fantastisk rå potte det var på den her! Hvor kan jeg få kjøpt en sånn? Er de lov i Norge?

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av tomsnes »

Hallo..

Det kan se ut som det er en variant av "Tailgunner".

http://www.tailgunnerexhaust.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Disse finnes også i en universalmodell. Godkjent i Norge? Skeptisk..... :-k

Men de låter bra.... :\m/:

http://www.youtube.com/watch?v=YMkCCXmk ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=Z40YBU4G ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Intruder »

Bjoennavind skrev:
ArcticTiger skrev:Det er en dagstur, vi skal opp til AJ på Hadeland å juge litt :mk og se oss om litt der oppe :vs
Jeg er foreløpig med jeg! Har hatt litt problemer med at startmotoren på Goldwingen starter og stopper når det passer den selv, så kan ikke garantere at den er kompis på lørdag. Men er den vrang så kan jeg smiske med en kompis om å låne hans råtne lettmotorsykkel. :redface Så hvis det ikke blir for flaut for dere, så får vi se hva som skjer! :p

:mc2
Jeg er sikker på at de fleste her synes det er OK med tohjuling uansett størrelse,om endog mopedister ville ønske å dele
vår interesse og hobby er det OK !! :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:
Bjoennavind skrev:
ArcticTiger skrev:Det er en dagstur, vi skal opp til AJ på Hadeland å juge litt :mk og se oss om litt der oppe :vs
Jeg er foreløpig med jeg! Har hatt litt problemer med at startmotoren på Goldwingen starter og stopper når det passer den selv, så kan ikke garantere at den er kompis på lørdag. Men er den vrang så kan jeg smiske med en kompis om å låne hans råtne lettmotorsykkel. :redface Så hvis det ikke blir for flaut for dere, så får vi se hva som skjer! :p

:mc2
Du kan da vel skyve beistet igang ?? :knegg :notlistening
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar