stiandre skrev:Har tatt det helt ut og modifisert min med følgende:
Ja, det var jo voldsomme greier
Neste mod på Tiger er ny Nitron Sport bakdemper, nylig bestilt, med påmontert hydraulisk forspenningskontrolljusteringsmekanisme ( :-)å ...).
Men det foresvever meg at jeg kan ha nevnt dette tidligere...
Jeg har også en slik beskytter
Opp ned for å passe til tanken
Opp/ned, med limet utover ?
Har ikke modifsert min sykkel , prøver å få den så nær 100% original som mulig. Men er ikke fanatiker. Det trenger ikke å stå Kawasaki
på alle skruene.....
Opp/ned, med limet utover ?
Har ikke modifsert min sykkel , prøver å få den så nær 100% original som mulig. Men er ikke fanatiker. Det trenger ikke å stå Kawasaki
på alle skruene.....
Ha!!
Jeg har tatt vare på alle skruene, og resten av delene
(Den var helt original, minus avkuttet bakskjerm når jeg kjøpte den)
mekkern skrev:Bruker osram silverstar da jeg ikke liker fargetoningen som stjeler litt lys på Nightbreaker-dessuten ga jeg 59kr på thorshovbilrek for 2..
59kr for 2 H4??
Trodde INGEN var billigere på Osram enn Würth
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Bringisen skrev:Har hatt min sykkel i tre måneder og enda ikke tatt den for første kjøretur men har hatt tid til å gjøre noen småting før våren.
Zumo 220 montert på Touratech bøyle.
Comfortsadel fra Touratech.
Vindskjerm spoiler fra Touratech.
Lakkbeskyttere fra Touratech.
Beskyttelse for bremseveskebeholder fra Touratech.
Skjermforlenger på forskjerm fra Wunderlich.
Tankveske fra Wunderlich.
Winglets (vindbeskyttelse) fra Nippy Norman.
Alu motorbeskyttelse fra BMW
Håndbeskyttere med spoiler fra BMW
Vario sidekofferter fra BMW
Vario toppkoffert fra BMW
Ryggstøtte for toppkoffert fra BMW.
Veltebøyler fra BMW
Nå i vinter skal jeg ha på:
Mirage 2 regulerbar vindskjerm fra britanniacomposite.com
Touratech fog/fog tåkelys.
Touratech 20mm risers som gjør styret høyere.
Montere Zumo 660 med Touratech holder på GPS festet i den nye skjermen.
Få på noen ADV dekaler.
Kanskje skal jeg montere:
Mudsling beskyttelse under bakskjerm for å beskytte demperen bedre.
Wunderlich forsterket grill over radiator.
HID lys på nærlys eller fjærnlys eller begge deler :-#
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bytte ut orginale HD holker på styret.. Valget lander trolig på Joker Machine JX series. Fått en knall bra pris fra CBP. :)
Bilde av nye hendler som står på planlagt lista mi :)
Men får ikke bestemt meg for om jeg også bygger om til hydraulisk clutch i samme slengen eller ikke...
Bildet over er av brems og hyd.clutch
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Bytte ut orginale HD holker på styret.. Valget lander trolig på Joker Machine JX series. Fått en knall bra pris fra CBP. :)
Bilde av nye hendler som står på planlagt lista mi :)
Men får ikke bestemt meg for om jeg også bygger om til hydraulisk clutch i samme slengen eller ikke...
Bildet over er av brems og hyd.clutch
De der så jo lekker ut , løp og kjøp
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
jhn skrev:Den så ikke dum ut den skjermen der, hva heter den? Har de no snacks til V-strom?
Skjermen heter Mirage 2 og blir laget av noen karer i Canada , firmaet finnes under adressen http://www.britanniacomposites.com/" onclick="window.open(this.href);return false; og er veldig serviceinnstilt.
Er usikker på om de har til V-storm men du kan ta en titt på siden deres eller sende en forespørsel. De utvikler nytt stadig vekk har jeg hørt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
De der så jo lekker ut , løp og kjøp
Koster litt da...
Spesielt om jeg skal bygge om til Hydraulisk clutch også...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Vinteren sniker seg innpå og mange av oss kommer til å bruke en del tid i garasjen eller annet sted hvor MC'en er vinterlagret.
Og flere sysler med planer om å modifiseringer på sykker'n til den kommende sesongen.
Blir ny NITRON bakdemper på Tiger i vinter. Kan hende det blir no' annet småtteri også...
Men hva med andre her inne?
Store modifiseringer på gang, eller... ?
Del dem gjerne med oss andre :-)
Og bilder av det som gjøres er som vanlig helt topp
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev:Vinteren sniker seg innpå og mange av oss kommer til å bruke en del tid i garasjen eller annet sted hvor MC'en er vinterlagret.
Og flere sysler med planer om å modifiseringer på sykker'n til den kommende sesongen.
Blir ny NITRON bakdemper på Tiger i vinter. Kan hende det blir no' annet småtteri også...
Men hva med andre her inne?
Store modifiseringer på gang, eller... ?
Del dem gjerne med oss andre :-)
Og bilder av det som gjøres er som vanlig helt topp
Hvor mye kosta Nitron dempern levert hos deg da, i forhold til en Øhlins
Har nokre striper på venstre midt kåpe som skal lakkerest, så er spørsmålet om en kar vil ta det etter arbeids tid og då blir det gjerne full omlakkering vist han får tillatelse å ta det på si av sjefen.
Ikkje bestemt meg for farge enda, men grønn og svart ligger best ann no.
Skal nappe ut 4styk spjeld og montere på PC5 slek at den går bedre under 6000 odm.
AJ skrev:Vinteren sniker seg innpå og mange av oss kommer til å bruke en del tid i garasjen eller annet sted hvor MC'en er vinterlagret.
Og flere sysler med planer om å modifiseringer på sykker'n til den kommende sesongen.
Blir ny NITRON bakdemper på Tiger i vinter. Kan hende det blir no' annet småtteri også...
Men hva med andre her inne?
Store modifiseringer på gang, eller... ?
Del dem gjerne med oss andre :-)
Og bilder av det som gjøres er som vanlig helt topp
Hvor mye kosta Nitron dempern levert hos deg da, i forhold til en Øhlins
4192.- levert på døra + det som Staten fant ut at de trengte, kr. 920,- noen dager senere...
En pris til å leve med...
Hva en Öhlins ville kosta? Det dobbelte omtrent, vil jeg tro
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg har nevnt før at jeg skal skifte clutch- og bremsehendler på bobberen.
Brems er et enkelt skifte, ny (brukt) masterpumpe fra KTM crosser er bestilt på Ebay.
Magura clutchpumpe til KTM er også bestilt på Ebay, men triumphmotoren min har wireclutch, og for å få dette til å passe må den bygges om til hydraulisk clutch.
Mens girkassa likevel er åpnet bytter jeg hele kassa, har en 4-trinnskasse som er bra, mens 5-trinnskassa som nå sitter i bobberen skal brukes i Bonnevillen, som skal på veien igjen til sommeren etter to-tre år i deler. Det blir noen timer i garasjen i vinter også...
Snikkeren skrev:@ZZR-Thom: Kawa skal jo være grønn, så stemmer i det fargevalget.
Kjekt å ha deg tilbake igjen forresten. Vi savnet deg da du forsvant.
Lurer på om det ikke er to ZZR-gutter vi har her inne, ZZR-Tom og ZZR-Thom?
Snikkeren skrev:@ZZR-Thom: Kawa skal jo være grønn, så stemmer i det fargevalget.
Kjekt å ha deg tilbake igjen forresten. Vi savnet deg da du forsvant.
Lurer på om det ikke er to ZZR-gutter vi har her inne, ZZR-Tom og ZZR-Thom?
Er vel den samme Tom'ern, vel...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.