Jeg er vel den motorsyklisten med størst glis som er ute på veien no om dagen ihvertfall

Er det noen forskjell på motor og girkasse, tro...harlex skrev:Interessant tråd. Men etter det jeg kan se er det en problemstilling som ikke er belyst. Den nye motoren fra England.... Ble den bare montert og ferdig med det? Må man/bør man/skal man ikke søke om motorbytte for at alt skal være lovlig? Hvis det er noen som kan si noe om dette så blir jeg glad.... :-)
Det er anderledes ja... Sykkelen deles inn i 2 hoveddeler ramme og motor... Har lest meg MYE opp på dette men har ennå ikke funnet ut prosedyren for å få godkjent/registrert ny standard motor på en sykkel..... Når det gjelder sterkt modifiserte eller annen type enn original motorer så er det visst snakk om søknad... Men hvis man tar en motor av samme type f.eks. kjøpt i USA på ebay...Lovlighet, evt. avgifter, dokumentasjonskrav, prosedyre(r) (søknad eller informere, visning og hvordan vil en visning evt. foregå)??? DET lurer eg fremdeles på....AJ skrev:Er det noen forskjell på motor og girkasse, tro...harlex skrev:Interessant tråd. Men etter det jeg kan se er det en problemstilling som ikke er belyst. Den nye motoren fra England.... Ble den bare montert og ferdig med det? Må man/bør man/skal man ikke søke om motorbytte for at alt skal være lovlig? Hvis det er noen som kan si noe om dette så blir jeg glad.... :-)![]()
Kjøpte brukt girkasse til bilen på eBay fra England, jeg. Og verkstedet satte den inn uten at jeg måtte vise bilen eller søke om noe som helst...
Er vel annerledes med motorer antakelig. Spesielt hvis man bytter til større motor enn den originale... Da handler det om effektøkning og muligens også krav til forsterkninger av visse ting i bærende kontruksjoner og karosseri, vil jeg tro...
Vet ikkje.... Men nytt vognkort trenger eg ikkje for det står ikkje motornummer der så vognkortet linker ikkje til motoren....mekkern skrev:så lenge du har momset inn motoren er vel den saken grei? hvis du derimot skal OMBYGGE sykkelen er det anderledes.
Ta med kjøpskvittering med motornr.og momskvittering-så ordner nok vegvesnet med nytt vognkort m merknad.
Svaret på det jeg selv spør om her er at bytte av lik motor som man har sees på som en reparasjon og biltilsynet har ingenting med det å gjøre. Dette svaret fikk jeg av biltilsynet i forbindelse med at jeg er i ferd med å bytte en motor i disse dager. Ble anbefalt å ha tilgjengelig dokumentasjon på at jeg er den rettmessige eieren av den nye motoren hvis det noen gang skulle bli et tema i en kontroll....harlex skrev:Interessant tråd. Men etter det jeg kan se er det en problemstilling som ikke er belyst. Den nye motoren fra England.... Ble den bare montert og ferdig med det? Må man/bør man/skal man ikke søke om motorbytte for at alt skal være lovlig? Hvis det er noen som kan si noe om dette så blir jeg glad.... :-)
TheBandit skrev:Hei og god helg til dere mc-folk![]()
Som flere av dere fikk sikkert med dere så klarte jeg å krasje istykker motoren på min kjære Bandit for en måned sia. Og no er det snart 3 uker sida jeg sendte inn skademelding og fikk beskjed om å sette den inn på verksted. Var innom Lundamo auto i dag, men de hadde fortsatt ikke fått noen takstmann på besøk så ingenting har blitt gjort enda. FY til Terra! Noen som har erfaringer med kaskoskader og Terra?
Men saken er den at det koster meg 6000 kr i egenandel + bonustap så jeg sitter å vurdere å kjøpe brukt motor ifra England eller USA. Kom over noen på ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSF-Ba ... 2228wt_905
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/03-SUZUK ... 659wt_1165
http://cgi.ebay.com/Motor-kpl-Engine-Su ... 689wt_1163
Noen som har noe erfaringer eller tanker om å kjøpe motor fra utlandet? Og er det noen som vet om det er samme motor i mk1 og mk2 bandit?
Som vanlig regner jeg med at dere har mange gode svar![]()