Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Intruders Blogg----Hipp hopp , jeg er så glad i dag....

Legg inn av Pollti »

De kan jo jakte på en ATK ? :knegg Personlig så skjønner jeg ikke hvorfor BMW selger i bøtter og spann. De er jo gørstygge syntes jeg men jeg er antagelig ganske alene om den meningen :-k :notlistening

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Pollti skrev:De kan jo jakte på en ATK ? :knegg Personlig så skjønner jeg ikke hvorfor BMW selger i bøtter og spann. De er jo gørstygge syntes jeg men jeg er antagelig ganske alene om den meningen :-k :notlistening
Neida, du er ikke alene om den meininga :moi:

Men sittestilling og ergonomi og sånt skal vist være helt topp!! Og elektronikk og utstyrsnivå like så (av og til virker det vist og...) :-J
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:rop :rop Er enig i at BMW ,iallfall i enkeltes øyne,er lite vakre.. :mc5

Men har såvidt prøvd en BMW K 1200 GT,og må si den er noe av det beste jeg har kjørt,så hadde jeg hatt råd så hadde det kanskje blitt en slik.... :roll

Uansett,fritt etter Vidar Sandbeck : Den beste MCèn i verda er den som jeg har nå.... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Intruder skrev::rop :rop Er enig i at BMW ,iallfall i enkeltes øyne,er lite vakre.. :mc5

Men har såvidt prøvd en BMW K 1200 GT,og må si den er noe av det beste jeg har kjørt,så hadde jeg hatt råd så hadde det kanskje blitt en slik.... :roll

Uansett,fritt etter Vidar Sandbeck : Den beste MCèn i verda er den som jeg har nå.... :prop:
(Og vist en skal tro en del tråder på andre forum for noen år siden) ..."Du skulle bare høre vist startsperra virket"... :[-(

Sånn som æ har oppfatta BMW etter å ha frekventert en god del på ett annet forum: MBW har vært "først med det siste" av ny teknologi på motorsykkler, og så har de brukt ca 3 år på å få det til å bli nogenlunde driftssikkert. I mellomtiden har ofte de 4 Japanske merkene kommet med sine versoner som, som vanlig, har vært driftssikkert fra første dag.

(Her er det sikkert noen som har eksempel på unntak, men føler at dette er regelen)

Derfor: Vist en hæler utseendet, og holder seg til modeller som er mer enn 3 år (og sjekker at alle recall er utført) så er nok BMW gode greier :thumleft
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Har ofte hørt at det er en del feil på BMW-ene , uten å ha direkte "bevis" for det... :redface
Hadde jeg hatt bra peiling på å skru selv,hadde det blitt en Ural med sidevogn,men med ti tomler
er det helt uaktuelt... :-$ :overtro
Så da blir det nok fortsatt min 92 Intruder,som nå har tjent meg uten problemer i 5 år og 30.000
kilometer. :mk
...A bæssmor sa ofte : " En får ønskje i eine nævan og dr... i den andre og se åfferen ein få mæst i.. :prop: "..

Nil satis nisi optimum !

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Bestemora di var en klok kvinne Intruder ! :prf

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Nå er det jammen meg en Brumundøl som har fønni opp en ny dram. :-k
Døm blander mye rart oppi der så man skulle itte tru det var noen stor nyhet,
har du en finger med i spillet Intruder? Destillert granbar. :cheers
http://www.h-a.no/Kultur//Matdrikke/tab ... &tabId=102" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Æ smakte en gang Trønderbaileys i et bryllup, hjemmbrent med litt fløte :sick:
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Svein2 skrev:Nå er det jammen meg en Brumundøl som har fønni opp en ny dram. :-k
Døm blander mye rart oppi der så man skulle itte tru det var noen stor nyhet,
har du en finger med i spillet Intruder? Destillert granbar. :cheers
http://www.h-a.no/Kultur//Matdrikke/tab ... &tabId=102" onclick="window.open(this.href);return false;
Ringsaker kommune må spare 50 millioner,likevel har de råd til å sette opp ei 6 meter høy KONGLE i ei rundkjøring...
Det er heller ikke et lokalprodusert produkt,elendigheta er nå på vei til vårt nærmiljø fra Kina... :8-[
Lurer på om ikkke politikerne hadde prøvesmakt det destillerte granbaret... :prop:
For to måneder siden lovte politikerne i valgkampen å ikke forhøye eiendomsskatten,nå har de alt snudd....Granbarfylla tar helt overhånd,2 juledag vil hvert eneste juletre være avkledd... :terge

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Kjelvis
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Legg inn av Kjelvis »

Jompa skrev:Æ smakte en gang Trønderbaileys i et bryllup, hjemmbrent med litt fløte :sick:
Trønderbaileys har jeg aldri hørt om. Men nå tilhører jeg de 95% av trønderne som synes HB er stusselige greier... :roll

Brukeravatar
Kjelvis
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Legg inn av Kjelvis »

MaxTron skrev:
Intruder skrev::rop :rop Er enig i at BMW ,iallfall i enkeltes øyne,er lite vakre.. :mc5

(Og vist en skal tro en del tråder på andre forum for noen år siden) ..."Du skulle bare høre vist startsperra virket"... :[-(

Sånn som æ har oppfatta BMW etter å ha frekventert en god del på ett annet forum: MBW har vært "først med det siste" av ny teknologi på motorsykkler, og så har de brukt ca 3 år på å få det til å bli nogenlunde driftssikkert. I mellomtiden har ofte de 4 Japanske merkene kommet med sine versoner som, som vanlig, har vært driftssikkert fra første dag.

(Her er det sikkert noen som har eksempel på unntak, men føler at dette er regelen)

Derfor: Vist en hæler utseendet, og holder seg til modeller som er mer enn 3 år (og sjekker at alle recall er utført) så er nok BMW gode greier :thumleft
Jeg har egentlig aldri hatt sansen for BMW, men prøvekjørte en gs 800 F i fjor og ble frelst. Stygg med "nebbet" og adventurelook, men helt fantastisk å kjøre. Har aldri prøvd en sykkel med bedre kjørestilling. Passet meg perfekt. Men det finnes kanskje sykler der man får mer for pengene.

Noen som har tips til japanske alternativer?

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jompa skrev:Æ smakte en gang Trønderbaileys i et bryllup, hjemmbrent med litt fløte :sick:
Det høres ut til å være i slekt med Kolbuchampagne. Hjemmebrent og Nyco, drekk mens det bruser!
We have met the enemy and he is us.
Pogo

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Desmo skrev:
Det høres ut til å være i slekt med Kolbuchampagne. Hjemmebrent og Nyco, drekk mens det bruser!
De gutta her er visst mer opptatt av at det bruser i tønna:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rNY3_00p180[/video]

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Kjelvis skrev:
Jeg har egentlig aldri hatt sansen for BMW, men prøvekjørte en gs 800 F i fjor og ble frelst. Stygg med "nebbet" og adventurelook, men helt fantastisk å kjøre. Har aldri prøvd en sykkel med bedre kjørestilling. Passet meg perfekt. Men det finnes kanskje sykler der man får mer for pengene.

Noen som har tips til japanske alternativer?
Prøvekjørte F 800GS før jeg endte opp med TDM. Så jeg vil si at TDM 900 er et bra alternativ hvis du holder deg mest til asfalterte veier. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Pollti skrev:Personlig så skjønner jeg ikke hvorfor BMW selger i bøtter og spann. De er jo gørstygge syntes jeg men jeg er antagelig ganske alene om den meningen
Smakssak selvsagt.
Syntes GS er noe av det flotteste/beste turutstyret som er laget på to hjul. At den også er herlig å kjøre gjør ikke saken verre :thumleft

Feil på BMW? Joda. Saumfarer fora for å se hva som "kan hende".
På min forrige R1200 (ikke GS) var den årsmodellen plaget med at simmeringen mellom motor og girkassa kunne ryke. Det gjorde den på min, motor splittet og ring/clutch bytta. På BMW sin regning :8-[
Min nåværende årsmodell (GS) kan ha noen bugs. Ringantenna; bytta på min. (Gir EWS-feil, null start) Man tar en reserve ringantenne med på langturer siden vi er en del som kjører samme merke i flokk.
Fuelpumpe-regulatoren; sjekket min nylig, knusketørt nedi der enkelte har hatt korrosjon. Kan komme av høytrykkspylerbruk eller at pakninga sitter feil på. Kan bypasses på landevegen og man kjører videre :8-[
Kardangen; har røket på noen. BMW tar saken enn så lenge. Blir sykkelen for gammel må man sikkert betale rep sjøl. Bruker mindre olje i kardangen enn hva som var anbefalt i begynnelsen, men dette er neppe feilkilden. Sannsynligvis en serie med dårlige lagre :8-[

Greit å vite hva som kan skje og hvordan man kan fixe og kommer seg videre. Men ila flere tiår med MC har jeg kun hatt en stopp, da var det noe så banalt som et hår på nålesetet i en forgasser på Kawan så den rant over og tømte tanken. Fixet i vegkanten, tigget til meg bensin fra en gård ute på Ørland og rulla videre.

Heldigvis bor vi i et til tider delvis fritt land og kan fråtse i produkter inntil videre. Da velger man det man selv liker :\m/:
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Låst