http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 15245.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg var på glattkjøringskurs på Vålerbana for ett par år siden.mekkern skrev:stort problem med utenlanske trailere på sommerdekk-disse stanser trafikken.
dessuten er det idiotene som har store SUV som SKAL kjøre like fort som om sommeren-de har jo ESP ABS TC og ASS bak rattet når de raser i grøfta.
det er vel flere SUVer her i 6 mils omkrets enn innbyggere i de nordligste fylkene..og alle er supersjåfører.
Salt er vel det verste du får på sykkernTommern skrev:Mildvær i Oslo/Akershus fra mandag til torsdag. Dog mye nedbør. Er det lurt å ta frem sykkelen disse dagene? Skjønner at det blir mye møkk,men hvordan er det med saltet på veiene? Er det lurt å la sykkelen stå?
Ok,men har jeg ikke allerede kjørt på salt? Siden jeg har kjørt helt til desember. Og en annen ting: masse regn kommer etter helgen. Vil ikke det skylle bort det værste saltet? Ikke meningen å kværulere,men vil så gjerne kjøre. Tenkte å vaske sykkelen etter beste evne til torsdag. Høytrykkspyler og skrubbing med svamp og såpe.ArcticTiger skrev:Salt er vel det verste du får på sykkernTommern skrev:Mildvær i Oslo/Akershus fra mandag til torsdag. Dog mye nedbør. Er det lurt å ta frem sykkelen disse dagene? Skjønner at det blir mye møkk,men hvordan er det med saltet på veiene? Er det lurt å la sykkelen stå?! Det "kryper" inn over allt og korroderer kontakter, ødelegger krom og spiser opp aluminium. Du må vaske Veldig Grundig for å få bort allt saltet. Utseendet/finnish forringes unaturlig fort, sykkern blir "stygg" å se på. Nei, hold den fine Triumph-sykkern unna saltet
![]()
Anbefaler deg å være veldig forsiktig med høytrykksspylerTommern skrev: Ok,men har jeg ikke allerede kjørt på salt? Siden jeg har kjørt helt til desember. Og en annen ting: masse regn kommer etter helgen. Vil ikke det skylle bort det værste saltet? Ikke meningen å kværulere,men vil så gjerne kjøre. Tenkte å vaske sykkelen etter beste evne til torsdag. Høytrykkspyler og skrubbing med svamp og såpe.
Åssen tilbereder dere kaffen ajoo skrev:Sol og 4-5 blå ute. Skiskyting inne.
Etter sporten bærer det ned på den varme gode Beemerbua sammen med andre bajjkera for å plukke ned det nyeste (men gamle) prosjektet. Kaffe og snacks, turplanlegging, drømming...
Æ har lurt litt på hvem hu derre Lena kunne være ei stund.Desmo skrev:Det er -9 grader og sol på Lena i dag.
Dessverre bare gammeldags trakter. Lurer på om vi ikke må ha en Nespressomaskin der siden store deler av helgene går med i bua...ArcticTiger skrev:
Åssen tilbereder dere kaffen a?