Åssen er været idag??

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Re: Åssen er været idag??

Legg inn av ArcticTiger »

Det er det vanlige.....som gjenntar seg hvert år...... når det snør litt i Oslo..... midt på vintern..... da er det førstesidestoff i avvisa.....virkelig KRISE altså :oh :8-[
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 15245.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

stort problem med utenlanske trailere på sommerdekk-disse stanser trafikken.
dessuten er det idiotene som har store SUV som SKAL kjøre like fort som om sommeren-de har jo ESP ABS TC og ASS bak rattet når de raser i grøfta.

det er vel flere SUVer her i 6 mils omkrets enn innbyggere i de nordligste fylkene..og alle er supersjåfører.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

mekkern skrev:stort problem med utenlanske trailere på sommerdekk-disse stanser trafikken.
dessuten er det idiotene som har store SUV som SKAL kjøre like fort som om sommeren-de har jo ESP ABS TC og ASS bak rattet når de raser i grøfta.

det er vel flere SUVer her i 6 mils omkrets enn innbyggere i de nordligste fylkene..og alle er supersjåfører.
Jeg var på glattkjøringskurs på Vålerbana for ett par år siden.
Da lærte jeg at jeg kjører for sakte på vinter`n, for det sto på så jævli bra. :knegg

Nå er det forresten 8 kaldegr. snø og nordavind, men på saltsuppa oppi veien var det ikke glatt. :[-(

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Å så herlig med noe snø og litt kald jul.... *mas

Så herlig at om tre uker drar vi til syden,bort fra den jævla vinter`n..

Nordmenn er gale... :terge :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er det -4 og overskyet på Lena. Og så har det kommet 3 mm snø.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

ArcticTiger

Jammen var det hvitt her og imårres, men det kom heldigvis bare meget moderate 2-3 cm av det ekkle stoffet :thumleft
Tempen er 0 til -3 grader, og en ydderst liten bris fra sør-aust. Og det er spådd samma fine, stabile været på langtidsvarselet og, så det er bra!
Og merkelig nok var det ikke salta idag, så veiene var såpeglatte :8-[ Blir nok mange øst-europa trailere i grøfta nå :oh

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er det -10 grader og overskyet på Lena.
Pogo

Brukeravatar
Tommern
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod

Legg inn av Tommern »

Mildvær i Oslo/Akershus fra mandag til torsdag. Dog mye nedbør. Er det lurt å ta frem sykkelen disse dagene? Skjønner at det blir mye møkk,men hvordan er det med saltet på veiene? Er det lurt å la sykkelen stå?
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Iron76
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Legg inn av Iron76 »

Jeg kjørte på salt i forige vinter, og vasket sykkelen så godt jeg kunne uten hageslange. Det var ikke godt nok. I år står den pent å pyntelig i bua til saltet er vekke. Vil anbefale deg det samme, enn så vanskelig det er :(

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Været ? Er så sint på Dreiten & co at jeg ikke har sett ut vinduet enda,men.. :b_c: :erte :rop :gk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er det -1 grad, overskyet og så har det kommet 10 cm snø. Da er det nok. Den hvite jula er reddet.
Pogo

ArcticTiger

Tommern skrev:Mildvær i Oslo/Akershus fra mandag til torsdag. Dog mye nedbør. Er det lurt å ta frem sykkelen disse dagene? Skjønner at det blir mye møkk,men hvordan er det med saltet på veiene? Er det lurt å la sykkelen stå?
Salt er vel det verste du får på sykkern :oh ! Det "kryper" inn over allt og korroderer kontakter, ødelegger krom og spiser opp aluminium. Du må vaske Veldig Grundig for å få bort allt saltet. Utseendet/finnish forringes unaturlig fort, sykkern blir "stygg" å se på. Nei, hold den fine Triumph-sykkern unna saltet :[-X :[-(

ArcticTiger

Idag har vi -2 grader, men det blåser ganske mye så det er skikkelig Surt :~| Og skydekket er tjukkt og ligger lavt, så det er dårlig med "dagslys" :8-[ Det ser ut som det snør på andre sia (i vest, Evenes) av Ofotfjorden, jeg håper inderlig snøværet holder seg der :[-X

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er det -10 og sol på Lena.
Pogo

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Titter jeg ut av vindu nå så er det mørkt, rett og slett. hehe..
Sludd og is på bakken.. Ikke noe snø, 1grad ute akkurat nå... Håper på enten at snøen og alt forsvinner, eller at det kommer litt snø som blir liggende til julaften :thumleft 25des kan snøen gå sin vei...

Brukeravatar
Tommern
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod

Legg inn av Tommern »

ArcticTiger skrev:
Tommern skrev:Mildvær i Oslo/Akershus fra mandag til torsdag. Dog mye nedbør. Er det lurt å ta frem sykkelen disse dagene? Skjønner at det blir mye møkk,men hvordan er det med saltet på veiene? Er det lurt å la sykkelen stå?
Salt er vel det verste du får på sykkern :oh ! Det "kryper" inn over allt og korroderer kontakter, ødelegger krom og spiser opp aluminium. Du må vaske Veldig Grundig for å få bort allt saltet. Utseendet/finnish forringes unaturlig fort, sykkern blir "stygg" å se på. Nei, hold den fine Triumph-sykkern unna saltet :[-X :[-(
Ok,men har jeg ikke allerede kjørt på salt? Siden jeg har kjørt helt til desember. Og en annen ting: masse regn kommer etter helgen. Vil ikke det skylle bort det værste saltet? Ikke meningen å kværulere,men vil så gjerne kjøre. Tenkte å vaske sykkelen etter beste evne til torsdag. Høytrykkspyler og skrubbing med svamp og såpe.
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tommern skrev: Ok,men har jeg ikke allerede kjørt på salt? Siden jeg har kjørt helt til desember. Og en annen ting: masse regn kommer etter helgen. Vil ikke det skylle bort det værste saltet? Ikke meningen å kværulere,men vil så gjerne kjøre. Tenkte å vaske sykkelen etter beste evne til torsdag. Høytrykkspyler og skrubbing med svamp og såpe.
Anbefaler deg å være veldig forsiktig med høytrykksspyler =;
Jeg har aldri brukt høytrykk på mine sykler, men brukt vanlig hageslange i stedet. Bruker man en skånsom og samtidig effektiv (her må man bare lese seg opp og prøve seg fram...) avfetting og lar denne virke lenge nok før avspyling, er man på rimelig trygg grunn.

Og når dette er sagt: jeg ville ikke tatt ut sykker'n nå om dagen på veier som har vært saltet. Heller ikke på veier som er gruset med sand, slik mange av veiene er her jeg bor. Selv om snøen har smeltet. Rester av salt og sand på veibanen i svinger og kryss kan få fatale følger...

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Sol og 4-5 blå ute. Skiskyting inne.
Etter sporten bærer det ned på den varme gode Beemerbua sammen med andre bajjkera for å plukke ned det nyeste (men gamle) prosjektet. Kaffe og snacks, turplanlegging, drømming...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ArcticTiger

joo skrev:Sol og 4-5 blå ute. Skiskyting inne.
Etter sporten bærer det ned på den varme gode Beemerbua sammen med andre bajjkera for å plukke ned det nyeste (men gamle) prosjektet. Kaffe og snacks, turplanlegging, drømming...
Åssen tilbereder dere kaffen a :mk ?

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Bilde
(11.desember 2011, kl. 11:05)

..og -6 grader :thumleft

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det er -9 grader og sol på Lena i dag.
Pogo

ArcticTiger

@Tommern: Saltet har en lei tendens til å krype inn over allt, med påfølgende korrosjon. Saltet leder og srøm godt, så du risikerer "krypestrøm" som elektronikk ikke er så glad i. Men skylling med mye vann hjelper jo. Som AJ sier, vær forsiktig med høytrykks-spylern! Det er fort gjort å blåse vann inn i hjullagere, styrelager, el-kontakter osv.

Her er det lett snøvær idag, -4 grader og skikkelig lavt skyddekke. Årrntli Mørketid :8-[ nå. Men, idag er det bare 10 dager igjen til sola snur :thumleft , så da går det raskt mot lysere tider og Vår :D .

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

3 varmegrader og duskregn.
Sola snur om 11 dager. :D
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Desmo skrev:Det er -9 grader og sol på Lena i dag.
Æ har lurt litt på hvem hu derre Lena kunne være ei stund.
Ho e sikkert både solbrun og fin, men ho fremstår som ei smule kjølig dame

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

ArcticTiger skrev:
Åssen tilbereder dere kaffen a :mk ?
Dessverre bare gammeldags trakter. Lurer på om vi ikke må ha en Nespressomaskin der siden store deler av helgene går med i bua... :mk
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar